iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   3G kopen in USA; hoe werkt dat? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/86560-3g-kopen-usa-werkt.html)

Emper 12-03-11 09:30

3G kopen in USA; hoe werkt dat?
 
Ik ga in de juni naar de USA en overweeg om daar de Ipad mee te nemen. Eventueel de 3G versie.
Dan moet ik de de At&T kopen.
Hoe werkt dat. Ik begreep al dat hij simlock vrij is, maar moet ik een abonnement afsluiten bij At&T en weer ontbinden? Of kan ik hem zo meenemen zonder verplichtingen naar AT&T toe?
Ik kan dan proberen een duo micro sim van mijn Iphone (4) abonnement (Vodafone simonly met onbeperkt internet) te krijgen en kan die er dan voor gebruiken.
Hoe zit het met de stekker? Is de uitgang waar je de adapter in doet dezelfde als de Nederlandse Ipad / Ipod / Iphone met alleen een andere stekker?
Dan kan namelijk de stekker van de Iphone erop, of moet ik er een speciale voor de Ipad voor kopen?
Verder nog zaken waar ik niet aan denk en waar ik op moet letten?
Alvast super bedankt!

Radar 18-03-11 10:18

Zou ik eigenlijk ook wel willen weten....ik schop 'm dus maar even omhoog!

Sjeltur 18-03-11 11:25

Je kunt ze eventueel ook gewoon online kopen (dus; in de Store in USA) => daar kun je dan kiezen tussen AT&T en Verizon. (ik besef dat wij, in NL, dit niet kunnen; maar om dingen te checken - toch makkelijk)
Daar staat heel duidelijk bij - dat de abonnementen/services apart wordt verkocht.
Dus; je 3G is KLAAR voor dat specifiek netwerk; maar geen lock etc.

Je stekker van de iPhone is eigenlijk net iets te zwak voor je iPad - opladen gaat stukken langer duren (maar het werkt wel). Advies; weel een aparte voor iPad kopen (of misschien alleen nog via Mac opladen en in geval van 'nood' de iPhone stekker gebruiken)

Radar 18-03-11 19:38

OK, dus geen gezeur met abo's die je op moet zeggen.....da's mooi!

Freya50 19-03-11 18:10

Wij zijn vorig jaar in de USA geweest. Voor een 3G verbinding moet je een kaartje hebben. Helaas kun je die alleen kopen met een USA adres en kredietkaart. Wanneer er een andere oplossing is, zou ik dit graag vernemen omdat we dit jaar weer gaan. Met stroom was het geen probleem. De adapter voor andere sportauto's kunje gewoon gebruiken wij hebben gewoon een keer in de twee dagen opgeladen snachts in de motels waar wij overnachten.

ruudverschoor 10-05-11 22:27

heb net een IPad gekocht in Canada. met 3G maar zonder abonnement. ga hier in Nederland een duosim kopen icm telefoonabonnement Vodafone. De Amerikaanse stekker zit er natuurlijk bij maar in een dollarshop heb je een verloopstekkertje naar europese stekker. werkt goed.:)

T-Bob 13-05-11 01:14

Ik heb vorige week in las Vegas een 64g 3G gekocht heb wel al om 07,00 voor de AppStore gezeten en was niet de eerste, er zaten al 5 pers. En een toerist uit Brazilië
Zat er al vanaf 05,00 uur.
Een Duitser was in san fransico al 2 keer bij een AppStore geweest vanaf 06,00 uur en daar zaten zeker 50 mensen, en 10 pers. Voor hij aan de beurt was waren er geen meer.
Dus succes als je er een te pakken krijgt.

ruudverschoor 13-05-11 17:11

Wat heb ik dan een geluk gehad als ik dit zo lees. Op mijn IPad natuurlijk! Onderweg in de buurt van Victoria BC Canada ben ik een Best Buy winkel binnengelopen en gevraagd of men IPads verkocht. Natuurlijk maar we hebben er net 5 alleen 64 met 3 g binnengekregen. Na vijf minuten, tien misschien liep ik naar buiten met de buit. Inmiddels ook een simkaart die het direct deed dus mij hoor je voorlopig niet klagen!:)

Emper 23-05-11 23:00

Haha, dank je wel :d

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Radar (Bericht 652834)
Zou ik eigenlijk ook wel willen weten....ik schop 'm dus maar even omhoog!



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:56.