iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad Wi-Fi is lichtgrijs en werkt niet (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/86625-ipad-wifi-lichtgrijs-werkt-niet.html)

mhjh 13-03-11 11:38

Ipad Wi-Fi is lichtgrijs en werkt niet
 
Op mijn Ipad 16GB Wi-Fi +3g is de Wi-Fi sinds gisteren in een keer uitgeschakeld, zonder dat er sprake is van een softwareupdate oid.

Ik heb geen simkaart in de Ipad zitten.
Software versie is 4.2.1
De Ipad is aangesloten op een nieuwe IMac, software is up to date.

Gisteren nog gewerkt met Wi-Fi, tijdens het werken in 1 keer is Wi-Fi logotje verdwenen uit het scherm. Onder instellingen algemeen staat "Wi-Fi geen Wi-Fi" in lichtgrijs, waar normaal de verwijzing naar het Wi-Fi netwerk staat. Hetzelfde onder netwerk en als de tekst lichtgrijs is werkt het is zijn geheel niet.

Ik heb twee Apple routers (time capsule en airport express) in serie staan en alle andere apparaten (Mac, Iphones) werken normaal met Wi-Fi. Het maakt niets uit of ik dichter bij een van de twee routers sta. De storing zit dus niet in de routers, maar in de Ipad.

Vandaag de Ipad meerdere keren opnieuw op laten starten en ook aan Itunes gehangen, maar geen oplossing voor het Wi-Fi probleem.

Wie heeft een idee??

Maarten

GwnEtienne 13-03-11 13:30

Is de iPad voorzien van een jailbreak of niet?

mhjh 13-03-11 13:39

Dank voor de snelle reactie, de Ipad is niet voorzien van jailbreak

GwnEtienne 13-03-11 16:06

Dan zou ik de iPad even herstellen en kijken of de Wi-Fi dan weer actief is en mocht het dan nog niet functioneren dan horen we het wel.

john1979 13-03-11 16:59

Ik zou inderdaad de iPad herstellen via iTunes en dan even kijken of de Wi-Fi weer actief is. Mocht dit niet zo zijn dan kunnen we als nog verder kijken.

Om een software matige fout uit te sluiten eerst een herstel proberen. Mocht het een hardware matig ''defect'' zijn dan is dit beter te achterhalen als een software matige fout is uitgesloten.

Nu is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Het zou een software matig en of hardware matig probleem kunnen zijn.

mhjh 13-03-11 19:01

Heb zojuist de herstel procedure via ITunes (versie 10.2.1.) gedraaid en gelijk de update gekregen naar software versie 4.3 voor de Ipad.

Helaas heeft dit geen enkel effect op het Wi-Fi probleem.

Iemand nog een idee??

john1979 13-03-11 19:05

Heb je een totaal schone installatie gedaan (met update naar iOS 4.3), of heb je aan het eind een reserve kopie terug gezet op je iPad?

mhjh 13-03-11 19:12

Na de update naar 4.3 heb ik aan het einde de reserve kopie teruggezet.

john1979 13-03-11 19:17

Dat had je niet moeten doen ;-) Alle ''rommel'' en eventuele ''fouten'' kunnen dan ook terug gezet worden.

Om alles uit te sluiten op het gebied van software raad ik je aan om nog een keer te herstellen en GEEN kopie terug te zetten. De iPad is dan 100% schoon, kijk dan eens of het probleem opgelost is. Is het opgelost dan zat er ergens een fout in de software/instellingen. Gebruik je kopie dan niet meer, anders zit je weer met het zelfde probleem.

mhjh 14-03-11 11:00

helaas ook na een schone herstel zonder kopie terug te zetten blijft Wi-Fi uitgeschakeld staan. Op normaal scherm geen logo en onder instellingen alles op lichtgrijs.

iemand nog een idee??

ganzeveld 21-03-11 13:21

Bij mij hetzelfde probleem...
 
Ik loop tegen dezelfde problemen aan. Zowel thuis als op het werk, als willekeurig waar vind m'n 32G Wi-Fi iPad (os 4.3(8F190)) geen netwerken meer. Ik heb de volgende stappen ondernomen:

* display donkerder gezet, geen resultaat
* de netwerksettings gereset, geen resultaat
* restore gedaan, geen resultaat
* alles gewist en een compleet nieuwe install gedaan, geen resultaat
* de iPad 3x tegen het bureau gemept (dit is uiteraard een geintje)

Hoe krijg ik het ding weer aan de praat te krijgen? Iemand suggestie?

colliehome 21-03-11 13:46

Heb ook zo'n gevalletje gehad en tot mijn spijt was omruilen de enige oplossing...

mhjh 21-03-11 20:14

Ik heb dit onderwerp ook opgezocht op engelstalige websites en ook daar is de conclusie: "omruilen" .

Ik heb al contact gezocht met de leverancier.....

S¡mon 22-03-11 11:35

Gewoon terug naar de winkel dus...

john1979 23-03-11 18:47

Ik denk dat terug naar de winkel de enige oplossing is als ik het zo lees. Ik heb het ook een keer gehad met mijn iPhone 3GS en toen was omruilen voor een ander ook de enige oplossing na veel te hebben geprobeerd. Uiteindelijk bleek dat mijn Wi-Fi van mijn iPhone stuk gegaan was waardoor hij geen netwerk meer vond.

S¡mon 24-03-11 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 651131)
Dat had je niet moeten doen ;-) Alle ''rommel'' en eventuele ''fouten'' kunnen dan ook terug gezet worden.

Om alles uit te sluiten op het gebied van software raad ik je aan om nog een keer te herstellen en GEEN kopie terug te zetten. De iPad is dan 100% schoon, kijk dan eens of het probleem opgelost is. Is het opgelost dan zat er ergens een fout in de software/instellingen. Gebruik je kopie dan niet meer, anders zit je weer met het zelfde probleem.

Dit gebeurt eigenlijk best wel zelden: bij minder dan 1% van de iOS apparaten.

john1979 24-03-11 17:44

Dat kan best. Maar om voor 100% de boel uit te sluiten is dit wel het verstandigst om een conclusie te kunnen trekken of het in de software zit of in de hardware.

mhjh 29-03-11 19:16

Ipad afgelopen donderdag opgestuurd naar de reparateur van MacHouse (FRS in Almere). Vandaag (dinsdag) een nieuwe Ipad ter vervanging ontvangen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:20.