iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad 2 uit de USA vragen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/86750-ipad-2-de-usa-vragen.html)

Mohawk Mandjong 14-03-11 16:50

Ipad 2 uit de USA vragen
 
Ik zit met een aantal vragen betreffende het aanschaffen van een Ipad 2. Ik ga eind maart op vakantie naar Amerika en neem daar allicht een Ipad 2 mee omdat ik wat prijzen heb vergeleken en zie dat ze daar veel goedkoper zijn. Nu zit ik met een paar vragen:

Ik wil een Ipad 3G 32 GB (=730 dollar = 525 euro tegen 700 euro NL prijzen).

1. Kan daar gewoon een Tmobile/kpn/Vodafone sim in?
2. Zit op de Amerikaanse Ipad de Nederlandse taal instelling?
3. Hoe zit dat met Itunes (Amerikaanse itunes, wat is er anders)?
4. De kwestie van garantie als deze kapot gaat?
5. Welke belangrijke punten vergeet ik? Dingen als stroomopladers enz.

Alvast heel erg bedankt!

wouter1981 14-03-11 16:58

1. Kan daar gewoon een Tmobile/kpn/Vodafone sim in?
Zolang je GSM/UMTS (AT&T) versie koopt wel.

2. Zit op de Amerikaanse Ipad de Nederlandse taal instelling?
Ja.

3. Hoe zit dat met Itunes (Amerikaanse itunes, wat is er anders)?
Je kunt gewoon de Nederlandse gebruiken.

4. De kwestie van garantie als deze kapot gaat?
Je hebt wereldwijde garantie

5. Welke belangrijke punten vergeet ik? Dingen als stroomopladers enz.
Er zit een Amerikaanse stekker op de lader. Je zult een reisstekker moeten gebruiken. Of de stekker vervangen voor een Europese.

wouter1981 14-03-11 16:59

En vergeet niet dat je bij de Douane invoerrechten/btw moet betalen. Je zit namelijk boven de 430 euro grens.
729 dollar komt lokale belasting bovenop, bij de douane in NL betaal je BTW (19%) en invoerrechten (2,5%). Je zit snel aan 650-675 euro.

ajongebreur 14-03-11 17:17

inderdaad vergeet de tax niet. Wij zijn gewend als we over een bedrag praten dat het inclusief BTW is. In Amerika komt dat er bij de kassa pas bij. In New York verleden een ipad gekocht en er kwam 9% bovenop. Plus in Nederland een nieuwe stekker= 30 euro, De winst is dan een stuk lager.

Mohawk Mandjong 14-03-11 17:28

Bedankt Wouter, als ik het zo bekijk loont het dus niet echt om er daar eentje te halen. Die extra lokale belasting was ik vergeten, weet je toevallig hoeveel dat is?

onnor 14-03-11 17:33

Tax verschilt per staat. Kun je wel op internet vinden, trouwens.

Yullivan 14-03-11 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mohawk Mandjong (Bericht 651420)
Ik ga eind maart op vakantie naar Amerika en neem daar allicht een Ipad 2 mee

Ik wens je daar succes mee...

wvy 15-03-11 07:34

Ik heb ook mijn iPad gekocht op 5Av. in NYC

Heb hem in de winkel laten activeren zodat ik deze terplaatse kon gebruiken. Is geen enkel probleem en ze zijn heel behulpzaam in de Apple-stores.

Meebrengen naar Europe ... ik heb geen douane gezien bij aankomst in België ;)

Bomans 15-03-11 08:55

Let op dat je geen Verizon toestel koopt, maar een AT&T ...

rem4rk4ble 15-03-11 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ajongebreur (Bericht 651437)
inderdaad vergeet de tax niet. Wij zijn gewend als we over een bedrag praten dat het inclusief BTW is. In Amerika komt dat er bij de kassa pas bij. In New York verleden een ipad gekocht en er kwam 9% bovenop. Plus in Nederland een nieuwe stekker= 30 euro, De winst is dan een stuk lager.

Sales tax is in de staat New York 4% op dit moment. Zoek even Sales TAX op op google;)

ajongebreur 15-03-11 22:37

Het was in de stad new York. Het was op 3 oktober 2011. Ruim 8,5%. Kan er niet minder van maken. State tax is 4% + city tax 4,5 + 0,375 van iets wat mij is ontschoten.

glaantje 16-03-11 00:24

Het is al jaren 8,5% idd :)

Bylgus 16-03-11 07:54

Mij iPad 2 64GB 3G gisteren aangekomen in Nederland via Fedex. Ik heb in totaal 900$ betaald verzendkosten en saletaxen inbegrepen . Ipad2 is als used lcd screen verzonden met een waarde van 60$ .

glaantje 16-03-11 08:49

Mooie deal, mazzel dat je zo door de douane bent geglipt! Welke staat heb je dat gehaald, met de salestax in New York zit je namelijk al over de 900 dollar standaard, zonder verzendkosten. Wel risicovol, want zo is het pakje maar voor 60 dollar verzekerd, bij een aanschafprijs van 829 dollar :p , maar ook slim als used lcd :)

Bylgus 16-03-11 08:59

Kennis die hem voor mij heeft verzonden heeft wel korting van 40% bij Fedex door zijn bedrijf. iPad 2 is gekocht bij walmart in Boston denk ik.

glaantje 16-03-11 09:05

Echt ideaal! Dan heeftie voor iets van 20 dollar een iPad de halve wereld rond gestuurd. Echt een prikkie! :D
Je moet ff snel een lijntje opzetten om er een aantal door te verkopen, kan je zo easy 100euro per stuk ofzo winst maken. Veel plezier dr mee iig :)

Radar 18-03-11 09:25

Ik wil er ook 1 over laten komen....kennis woont in de VS en werkt in het onderwijs en krijgt 30% korting.

Wanneer ik een 3G versie koop (AT&T),kan daar gewoon een telefoon SIM in?
Of moet dat een speciaal iPad abo zijn?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:24.