iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad1 32gb of iPad2 16gb? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/87023-ipad1-32gb-ipad2-16gb.html)

johnnybt 18-03-11 14:35

iPad1 32gb of iPad2 16gb?
 
Ik heb al diverse topics doorgelezen en al veel gegoogled maar ben er nog steeds niet uit:

ik zit te twijfelen over een iPad1 met 32gb of de nieuwe iPad2 met 16 gb....

momenteel gebruik ik mijn iPhone4 werkelijk voor alles... films, muziek, agenda, overnemen pc voor downloaden films etc....

wie kan mij advies geven?

glaantje 18-03-11 14:40

Als je hem jailbreakt en XBMC erop zet heb je niet meer dan 16GB nodig lijkt me (als je vanaf je netwerk de films streamt dus :))

mhmobiel 18-03-11 16:01

Hangt van je gebruik af, ik merk zelf dat ik 16Gb eigenlijk te weinig vind voor de programma's die ik mee wil sjouwen. En dan heb ik er geen muziek en een enkele film op staan.

wvy 18-03-11 16:48

Ik 'had' een 16Gb Wi-Fi en moest steeds beslissen welke films / muziek / applicaties ik erop wilde. Ben dan overgestapt op een 64Gb met een zee van ruimte wat veel makkelijker werkt. Hierdoor bespaar ik zelfs op ruimte op mijn iPhone omdat ik plaats genoeg heb op mijn iPad.

Ik zou zeker voor de 32Gb gaan want het verschil tussen de iPad 1/2 is heel klein.

borgqueenx 18-03-11 17:01

deze vraag is niet te beantwoorden op een forum. jij weet hoeveel muziek je erop wilt zetten, hoeveel films, hoeveel grote of kleine spellen.
Hiervoor moet je research doen, en onderzoeken wat voor jou acceptabel is voor geheugen.
Ik had aan mijn 1g ipad niet genoeg geheugen, dus ik haal een 2g met 64gb ipv 32gb.

Blokkie 18-03-11 17:09

Inderdaad moeilijk door anderen te beantwoorden. Ik had een 32G en zat te denken om een 16G iPad 2 te nemen. Ik stream m'n films namelijk sinds kort (AirVideo) en zoveel muziek (100 nummers), foto's (30 stuks) en boeken (30x) staan er bij mij ook niet op. Wat blijkt nu: heb al voor dit 10G aan apps erop staan en dat was NADAT ik hem geschoond had. Dat wordt dus weer een 32G voor mij...

wvy 18-03-11 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blokkie (Bericht 652959)
Inderdaad moeilijk door anderen te beantwoorden. Ik had een 32G en zat te denken om een 16G iPad 2 te nemen. Ik stream m'n films namelijk sinds kort (AirVideo) en zoveel muziek (100 nummers), foto's (30 stuks) en boeken (30x) staan er bij mij ook niet op. Wat blijkt nu: heb al voor dit 10G aan apps erop staan en dat was NADAT ik hem geschoond had. Dat wordt dus weer een 32G voor mij...


:cool: spreekt elkaar een beetje tegen ...

johnnybt 18-03-11 21:47

Dank jullie wel voor de reacties. Ondanks dat jullie aangeven dat dat voor iedereen verschillend is hebben jullie me enorm geholpen zeg! Dank jullie wel

templarrush 19-03-11 15:11

Ik twijfel ook hiertussen
op mijn iphone gebruik ik 10GB van de 16GB

Ik zou mijn ipad vooral gebruiken voor internet, apps, e-books.
Voor films en series heb ik xbmc waarmee ik alles kan streamen.

borgqueenx 19-03-11 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door templarrush (Bericht 653219)
Ik twijfel ook hiertussen
op mijn iphone gebruik ik 10GB van de 16GB

Ik zou mijn ipad vooral gebruiken voor internet, apps, e-books.
Voor films en series heb ik xbmc waarmee ik alles kan streamen.

dus, lees deze topic door en kies :)

templarrush 19-03-11 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 653227)
dus, lees deze topic door en kies :)

heb ik gedaan, meeste hebben voorkeur naar 32GB of meer.
zijn de apps voor ipad "groter" (meer MB's) dan voor iphone?
Anders neem ik gewoon de 16GB

borgqueenx 19-03-11 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door templarrush (Bericht 653232)
heb ik gedaan, meeste hebben voorkeur naar 32GB of meer.
zijn de apps voor ipad "groter" (meer MB's) dan voor iphone?
Anders neem ik gewoon de 16GB

ligt eraan welke apps. doe je research ;)

Jo... 19-03-11 17:06

Ik heb een iPad (1) 16GB, en ik vind dat 16GB meer dan genoeg is. Tenzij je er films en heel veel muziek gaat opzetten (of 100den apps) zou ik gewoon voor de 16GB gaan.

mbrk 19-03-11 17:58

Ach, 16 gig en de verkeerde keuze en je moet een grotere kopen. 32 gig en de verkeerde keuze gemaakt en je merkt er niets van (tenzij die 32 ook te klein is). :)

Bij twijfel tussen de kleine versie en een maatje groter zou ik sterk de neiging hebben om de grotere te kopen om bovenstaande reden.

johnnybt 19-03-11 21:08

kogel is door de kerk..... kom net terug van de MM. het is de iPad1 met 32 gb geworden. dank jullie voor jullie hulp!

S¡mon 20-03-11 17:33

Veel plezier ermee! Persoonlijk zou ik in jouw situatie voor de iPad 2 zijn gegaan. Vooral met het browsen is de ipad 2 fijner, ook al is dat met de ipad 1 niet slecht. Er is meer geheugen waardoor pagina's minder vaak gerefreshed moeten worden en de schaak achtergrond die je soms bij snel afrollen ziet is vrijwel helemaal weg.

Daarnaast lijkt het snellere processor, werkgeheugen en grafische kracht lijken me zoiezo al fijn met nieuwe games of apps zoals iMovie. Last but not least: de iPad 2 is een stuk lichter dan de iPad 1. Cameras voor videobellen is een mooi extraatje.

Desalniettemin hoop ik dat je veel plezier hebt met je nieuwe iPad. Geniet ervan!

Aitvaras 23-03-11 14:49

Speel je veel games en gebruik je veel apps? zou ik persoonlijk voor de 32gb omdat de games voor de iPad veel groter zijn dan die van de iPhone. Met 32gb heb ik wel genoeg maar 16gb is echt weinig. heb zelf ook een iPad 32gb Wi-Fi versie :D

Aitvaras 23-03-11 14:50

Oja gefeliceert trouwens mee je iPad. Welcome to the world with many possibilaties!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:11.