//

Ipad2 barst in scherm

Ipad2 barst in scherm discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo mensen , ik heb uit amerika een ipad 2 /16 gb /wifi gekregen van mijn tante die was een weekje naar Amerika. lekker leuk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-03-11, 00:27
bakiii bakiii is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 18
Exclamation Ipad2 barst in scherm

hallo mensen , ik heb uit amerika een ipad 2 /16 gb /Wi-Fi
gekregen van mijn tante die was een weekje naar Amerika.

lekker leuk en aardig maar nou hem ik heb laten vallen (op straat stenen) van ongeveer 1 meter hoog het viel recht omlaag met de rechter onder kant als eerst.

ik dacht dat er niks zou gebeuren omdat ik ook die soort van sleve heb met dat magneet.

nou zit er meerdere barsten in het scherm, dat buitenste glas ik kapotgegaan, maar touchschreen werkt nog. er zitten heel veel barsten in dus ik kan hem niet zo gebruiken zonder dat ik mijn vingers open krijg.
ook is het rechter onder stukje ipad2 een beetje ingedeukt.

nou was mijn vraag waar kan ik aan zo een vervangende schermglas komen? is het makkelijk te vervangen?
en hoeveel gaat dat grapje ongeveer kosten.

ik weet dat het hier nog niet uit is. Misschien zijn er al meerdere mensen die er een uit Amerika hebben gehaald.

ik was er nu al aan gehecht echt een gaaf ding, maar nou kan ik hem niet meer gebruiken

ook wil ik melden dat ik ook dat probleem hem met backlight bleeding/ ook bij mij komt er wit licht door de zijkanten van het scherm heen, dit is niet door het vallen gebeurd, maar is er al vanaf het begin geweest.

ik denk niet dat applestore NL iets zou kunnen doen, omdat het hier nog niet uit is , omdat het uit een amerikaanse store komt en omdat valschade niet onder garantie valt , of heb ik het mis?

jammer dat de ipad 2 val gevoelig is, maar denk dat het zelfde geld voor de iphone 4. terwijl mijn iphone 3gs vaak gevallen is en hard nog ook maar die doet het nog steeds.

ik wacht op jullie snelle reacties,

alvast bedankt!!!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto.jpg‎ (51,4 KB, 362x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-03-11, 10:24
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Ik denk dat je nog een weekje moet wachten en dat je hem dan kan laten repareren. Het glas in het scherm is dunner waardoor de iPad 25% lichter werd meende ik te lezen. Duidelijk dus. Je bescherming is echter enkel voor krassen op de voorkant dus geen bescherming met vallen...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 21-03-11, 11:30
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Een iPad is natuurlijk niet valgevoelig, dat is geen enkele tablet. Een beetje hetzelfde als dat je je laptop ofzo zou laten vallen en dat het scherm dan kapot is.

De kosten zullen wel oplopen denk ik. iFixit had al getoond dat het iPad 2-scherm nog moeilijker los te krijgen is dan het iPad 1-scherm. Niet echt easy te doen voor iemand zonder enige kennis van zulke apparatuur uit elkaar halen. Superzuur, maar ik denk dat een reparatie je enige oplossing is idd. Ik schat hem in op een eurootje of 200 om hem te repareren.
  #4  
Oud 21-03-11, 16:01
bakiii bakiii is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Een iPad is natuurlijk niet valgevoelig, dat is geen enkele tablet. Een beetje hetzelfde als dat je je laptop ofzo zou laten vallen en dat het scherm dan kapot is.

De kosten zullen wel oplopen denk ik. iFixit had al getoond dat het iPad 2-scherm nog moeilijker los te krijgen is dan het iPad 1-scherm. Niet echt easy te doen voor iemand zonder enige kennis van zulke apparatuur uit elkaar halen. Superzuur, maar ik denk dat een reparatie je enige oplossing is idd. Ik schat hem in op een eurootje of 200 om hem te repareren.

200 beetje te veel vindt je niet?
wordt dan alleen het buitenste scherm of ook dat binnenste vervangen?
  #5  
Oud 21-03-11, 16:21
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Toen ik uw topic hier las en dan dit nog eens; terwijl mijn iphone 3gs vaak gevallen???

Je zal toch eens moeten beseffen je met zo'n duur materiaal die je aankoopt of gekregen hebt je ook eens wat voorzichtiger zal moeten worden en dat is alleen maar goeie raad die ik wil meegeven, het is geen kritiek .

Een smartphone/ipad dient niet om te laten vallen .

Je zal nu al op extra onnodige kosten gejaagd worden en ik denk ook je minstens 200 euro zal mogen dokken om dat scherm te vervangen.

Ik hoop voor u je het snel kan oplossen .
  #6  
Oud 21-03-11, 16:57
bakiii bakiii is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Toen ik uw topic hier las en dan dit nog eens; terwijl mijn iphone 3gs vaak gevallen???

Je zal toch eens moeten beseffen je met zo'n duur materiaal die je aankoopt of gekregen hebt je ook eens wat voorzichtiger zal moeten worden en dat is alleen maar goeie raad die ik wil meegeven, het is geen kritiek .

Een smartphone/ipad dient niet om te laten vallen .

Je zal nu al op extra onnodige kosten gejaagd worden en ik denk ook je minstens 200 euro zal mogen dokken om dat scherm te vervangen.

Ik hoop voor u je het snel kan oplossen .


je denkt toch niet dat ik hem expres op de grond smijt?!
ik hem mijn iphone al 2 jaar en ik durf te wedden dat ik niet de enige ben die zijn telefoon een paar keer laten vallen heeft. als jij je telefoon nog nooit hebt laten vallen nou dan moet je hem vaker gebruiken en niet thuis laten liggen. maar waarom ga je zomaar off-topic?
beetje slim komen doen met je het is geen kritiek wat heeft het voor nut?

je hoeft niet zomaar te reageren op iets als je toch niks nuttigs te vertellen hebt, bij deze wil ik alle andere bedanken voor hun tips en hulp. en meer reacties zijn welkom. (geen domme reacties aub. ik weet heus wel dat ik zuinig moet zijn op mijn spullen, ik betaal ze namelijk met mijn zuur verdiende geld!

mvg,
  #7  
Oud 23-03-11, 12:50
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bakiii Bekijk bericht
200 beetje te veel vindt je niet?
wordt dan alleen het buitenste scherm of ook dat binnenste vervangen?
Het kost nu al 179euro voor een iPad1, dan reken ik het nieuwe scherm en de moeilijkheidsgraad van de iPad 2 uit elkaar halen niet eens echt heel zwaar mee als ik zeg dat ik hem rond 200 schat

Alleen het ips-scherm zal dan worden vervangen.
  #8  
Oud 23-03-11, 20:17
Appleflapje Appleflapje is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 58
Standaard

@bakiii Ten eerste heeft 't geen zin om op dit forum op iemand te gaan katten. Als je 't een reactie vindt die niks toevoegt, prima, maar ga alsjeblieft niet in het offensief. Mensen lezen deze fora om te helpen, en als ze hier uit opmaken dat ze zullen moeten oppassen met wat ze typen, omdat ze anders een vervelende reactie terug krijgen, dan kan je de behulpzame reacties wel vaarwel wuiven.
Wat betreft nog die iphone van je, zelf heb k ook een 3gs, en die heb k al tijden, nog geen enkele keer laten vallen, hoewel ik toch een nogal "ruige" scholier ben. Gewoon een kwestie van opletten en uitkijken, hetzelfde geld voor de i-pad. Je kan namelijk ook bij jezelf nagaan waarom je je i-pad mee op straat had, hoe je het had kunnen voorkomen etc. Het is duidelijk dat je 't niet expres op de grond hebt gesmeten, maar het is ookdelijk dat je wat voorzichtiger kan doen.

Ten tweede, je moet inderdaad aan de 200 euro gaan denken. Het scherm zit niet meer vastgeschroeefd, maar vastgelijmd, en het is een rotklus om dat er af te halen. Als je daar meer over wilt weten, dan moet je ff die ontleding van iFixit lezen. Kortom, het zal duur zijn, maar wacht inderdaad maar ff totdat de i-pad 2 ook in Nederland te verkrijgen is, de huidige reparateurs zullen dan snel genoeg ook daar reparaties voor gaan rekenen.

Excuses voor als je het eerste deel als minder prettig hebt ervaren, of als "de les lezen" hebt ervaren, maar op deze fora houden we het 't liefst leuk en aardig, anders komt er namelijk niemand meer.
  #9  
Oud 24-03-11, 01:03
bakiii bakiii is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 18
Angry

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appleflapje Bekijk bericht
@bakiii Ten eerste heeft 't geen zin om op dit forum op iemand te gaan katten. Als je 't een reactie vindt die niks toevoegt, prima, maar ga alsjeblieft niet in het offensief. Mensen lezen deze fora om te helpen, en als ze hier uit opmaken dat ze zullen moeten oppassen met wat ze typen, omdat ze anders een vervelende reactie terug krijgen, dan kan je de behulpzame reacties wel vaarwel wuiven.
Wat betreft nog die iphone van je, zelf heb k ook een 3gs, en die heb k al tijden, nog geen enkele keer laten vallen, hoewel ik toch een nogal "ruige" scholier ben. Gewoon een kwestie van opletten en uitkijken, hetzelfde geld voor de i-pad. Je kan namelijk ook bij jezelf nagaan waarom je je i-pad mee op straat had, hoe je het had kunnen voorkomen etc. Het is duidelijk dat je 't niet expres op de grond hebt gesmeten, maar het is ookdelijk dat je wat voorzichtiger kan doen.

Ten tweede, je moet inderdaad aan de 200 euro gaan denken. Het scherm zit niet meer vastgeschroeefd, maar vastgelijmd, en het is een rotklus om dat er af te halen. Als je daar meer over wilt weten, dan moet je ff die ontleding van iFixit lezen. Kortom, het zal duur zijn, maar wacht inderdaad maar ff totdat de i-pad 2 ook in Nederland te verkrijgen is, de huidige reparateurs zullen dan snel genoeg ook daar reparaties voor gaan rekenen.

Excuses voor als je het eerste deel als minder prettig hebt ervaren, of als "de les lezen" hebt ervaren, maar op deze fora houden we het 't liefst leuk en aardig, anders komt er namelijk niemand meer.
eerste stukje ik ga niet op in anders blijven we bezig.
ik was bezig mijn voordeur te openen , maar met 1 hand lukt dat niet , dus had ik mijn ipad onder mijn arm geklemd, toen ik aan de deur trok, gleed het weg en viel op straat. ja ik had dat niet moeten doen, maar het is altijd achteraf makkelijk te zeggen van jha dat had je niet moeten doen. maar ja gebeurd is gebeurd en fouten kunnen gemaakt worden, dat is eenmaal menselijk.

nou ik zat te denken , het eraf halen van het oude scherm zal niet meer moeilijk zijn aangezien het er zo eraf geschraapt kan worden, ( ik heb dat ontleding van ifixt gelezen) met een haardroger lukt het me wel denk ik.
maar dat nieuwe glas moet natuurlijk weer gelijmd worden, wat voor lijm moet ik daarvoor gebruiken?

En is er geen Nederlandse site/winkel waarbij ik dat scherm kan bestellen/kopen?

heeft het nut om het aan apple store te vragen (na 25 maart)? ze zullen toch te duur zijn, ik denk dat ik het beste een reparateur kan opzoeken die ipad's maakt.
  #10  
Oud 24-03-11, 13:55
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Een ongeluk zit in een klein hoekje, balen voor je!

Bel je verzekering er eens over.
Zeker als je nog vrijwel nooit iets claimt willen ze wel eens coulant zijn.

Maak foto's van je Ipad2 en ga vooral niet eerst zelf zitten pielen maar wacht af tot ze in NL te koop zijn.
  #11  
Oud 24-03-11, 15:03
hagelslag hagelslag is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 1
Standaard

Zelf repareren zou kunnen, maar geloof niet dat je al in nl store onderdelen kunt krijgen.
Vanuit US bestellen zitten ook kosten aan.
http://www.etechparts.com/category-s/378.htm is al 150 dollar zonder bezorgkosten en met eigen vingervlekken aan binnenkant na montage.

Bisonkit/ siliconenkit/secondenlijm is niet echt aan te raden, wat wel geen idee maar doe eens Google, dat wil wel helpen.....
Waarom alle moeite doen om een diy oplossing toe te passen waarna het scherm er alsnog afvalt (gebruik anders ducktape of purschuim)
Je schrijft dat je hem hebt gekregen, bekijk het dan anders, je hebt een ipad voor maar 200 euro, ben je ook goedkoop uit en je hebt weer garantie op je reparatie.
  #12  
Oud 24-03-11, 16:01
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Een ongeluk zit in een klein hoekje, balen voor je!

Bel je verzekering er eens over.
Zeker als je nog vrijwel nooit iets claimt willen ze wel eens coulant zijn.

Maak foto's van je Ipad2 en ga vooral niet eerst zelf zitten pielen maar wacht af tot ze in NL te koop zijn.
Dit lijkt mij het beste: het bij je verzekering proberen.

Ik vraag me echter wel af waarom je je iPad 2 zoiezo zo mee naar buiten op straat wilt meenemen. Zoiezo nogal risky want een overvaller denkt mogelijk ook wel bingo.
  #13  
Oud 30-03-11, 00:54
bakiii bakiii is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Dit lijkt mij het beste: het bij je verzekering proberen.

Ik vraag me echter wel af waarom je je iPad 2 zoiezo zo mee naar buiten op straat wilt meenemen. Zoiezo nogal risky want een overvaller denkt mogelijk ook wel bingo.

nou dan is het even risky om mij te overvallen
  #14  
Oud 30-03-11, 00:56
bakiii bakiii is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 18
Standaard

Schermvervanging iPhone, iPad en meer - ReplaceDirect.nl
heeft er iemand ervaring met deze site?
ze hebben glasplaatjes voor(ipad2) 140 euro en voor 219 euro inc montage?
maar ik weet niet of ik het kan vertrouwen...
  #15  
Oud 20-04-11, 10:45
AndreK AndreK is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard gebroken scherm IPAD2

Apple geeft geen garantie op valbreuk helaas
Net een reparatie aan gemeld
Ook mijn scherm is kapot nadat ik hem slechts 2 dagen in huis had

Kostprijs vervangen (je krijgt een vervangende IPAD ipv je eigen IPAD retour) is € 260 in mijn geval

Ik kan het via mijn credit card aankoopverzekering als het goed is claimen

Idd erg duur voor alleen een glasvervanging (wat ze dus niet doen aldus Apple care centre NL
  #16  
Oud 22-04-11, 02:08
bakiii bakiii is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AndreK Bekijk bericht
Apple geeft geen garantie op valbreuk helaas
Net een reparatie aan gemeld
Ook mijn scherm is kapot nadat ik hem slechts 2 dagen in huis had

Kostprijs vervangen (je krijgt een vervangende IPAD ipv je eigen IPAD retour) is € 260 in mijn geval

Ik kan het via mijn credit card aankoopverzekering als het goed is claimen

Idd erg duur voor alleen een glasvervanging (wat ze dus niet doen aldus Apple care centre NL
bedankt voor je reactie,

kan je me vertellen waar je het hebt laten doen?

mvg,Baki
  #17  
Oud 22-04-11, 20:50
AndreK AndreK is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

Baki

Ik heb mijn IPAD gewoon op laten halen door apple care centre nadat ik een melding kreeg van twee verschillende bedrijven die online adverteren dat ze een scherm kunnen maken, dat dit voor de IPAD2 niet mogelijk is omdat Apple geen schermen hier voor uitleverd

Ik verwacht ook niet echt dat Apple gaat maken maar dat ik een vervangende IPAD krijg (voor de genoemde € 260)

Blij dat ik het vervolgens kan declareren bij mijn CC aankoopverzekering

Misschien begrijp ik je vraag niet goed maar ik heb dus nergens laten repareren omdat dit volgens iig de 2 bedrijven waar ik contact mee had opgenomen niet kon
  #18  
Oud 24-04-11, 01:53
bakiii bakiii is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AndreK Bekijk bericht
Baki

Ik heb mijn IPAD gewoon op laten halen door apple care centre nadat ik een melding kreeg van twee verschillende bedrijven die online adverteren dat ze een scherm kunnen maken, dat dit voor de IPAD2 niet mogelijk is omdat Apple geen schermen hier voor uitleverd

Ik verwacht ook niet echt dat Apple gaat maken maar dat ik een vervangende IPAD krijg (voor de genoemde € 260)

Blij dat ik het vervolgens kan declareren bij mijn CC aankoopverzekering

Misschien begrijp ik je vraag niet goed maar ik heb dus nergens laten repareren omdat dit volgens iig de 2 bedrijven waar ik contact mee had opgenomen niet kon
dat is raar bij replacedirect zeggen ze dat ze dat onderdeel wel hebben.
ik heb het over het buitenste glas die je kunt aanraken, want dat binnenscherm is nog heel bij mij..
  #19  
Oud 24-04-11, 02:23
BlackPhone3G BlackPhone3G is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: In Your Face
Berichten: 100
Stuur een bericht via MSN naar BlackPhone3G
Standaard

maak nou, maar een melding bij apple care center
__________________
iPhone 3G, iPad 2 Wi-Fi+3G 64GB (zwart), FW: 4.1, 4.3.3, JB: Redsn0w 0.9.6RC14, BB: 06.15.00, Jailbreak count: 48 device's jailbroken
  #20  
Oud 25-04-11, 02:59
bakiii bakiii is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackPhone3G Bekijk bericht
maak nou, maar een melding bij apple care center
ik ga er wel eff langs denk ik als ik tijd heb 1 van deze dagen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Barst onder scherm van de 4!! xs2iphone4 iPhone algemeen 1 06-12-10 13:24
Barst in scherm wouter2190 iPhone algemeen 1 17-06-10 22:07
barst in scherm van 3gs!!! vr390 iPhone algemeen 4 17-08-09 16:43
barst scherm Iphone djvincon iPhone algemeen 2 16-10-08 14:10
barst in scherm !!! :( dj_joske Archief 4 17-07-08 14:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:33.