iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   3G gebruiken van Iphone 4 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/87270-3g-gebruiken-iphone-4-a.html)

Doisie 21-03-11 22:49

3G gebruiken van Iphone 4
 
Ik heb een Iphone 4 en wil van de week een Ipad 2 kopen. Vind het een beetje onzin om weer 3G bij te moeten doen als ik het al heb bij m'n Iphone. Kan ik met de Ipad gebruik maken van de 3G van mijn Iphone? En, zo ja, kan iemand mij dan in sesamstraattaal uitleggen hoe ;) ?

Bedankt

pclahsen 22-03-11 00:07

Dat kan alleen als je je iPhone 4 jailbreakt (dus wel op huidige firmware 4.2.1 blijven!!!) en dan via Cydia een programmaatje download, ik gebruik daarvoor MyWi, werkt super. Ik gebruik het al een jaar om 3G internet van mijn iphone naar mijn iPad te streamen.
Zonder jailbreak lukt het voorlopig niet. Firmware 4.3 heeft wel de hotspot functie, doet hetzelfde, maar veel providers blokkeren dat.
Mocht je vragen hebben over hoe te jailbreaken, zoek dan eerst op dit forum!

Doisie 23-03-11 19:33

Kan ik dan nadat ik die jailbreak heb gedaan wel 4.3 downloaden of moet ik vanaf nu 4.2.1 altijd blijven gebruiken?

john1979 23-03-11 19:44

Nee je hoeft niet voor altijd iOS 4.2.1 te blijven gebruiken. Op dit moment is het wachten nog even op de jailbreak voor iOS 4.3. als deze er is (dit zal waarschijnlijk niet heel lang meer gaan duren) kan je gewoon updaten en weer jailbreaken. Op dit moment is het belangrijk dat je op iOS 4.2.1 blijft zitten tot de jailbreak voor iOS 4.3 er is als je gebruik wilt maken van een jailbreak.

BlacksEdition 24-03-11 09:45

Ik zit in dezelfde situatie als "Doisie", ondersteund KPN wel Hotspot functie van de iPhone 4?

wouter1981 24-03-11 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlacksEdition (Bericht 654905)
Ik zit in dezelfde situatie als "Doisie", ondersteund KPN wel Hotspot functie van de iPhone 4?

Op dit moment wel. Als enige Nederlandse telecom provider trouwens. Dit heb ik tenminste gelezen op dit forum.

flappah 26-03-11 00:28

Of wat denk je van een dubbele SIM op je abo. TMob doet dat iig wel. Je betaalt 10 euro (of iets in die geest). Je moet er alleen voor zorgen dat je, wanneer je data op je iPad gebruikt, geen data op je iPhone gebruikt. Dus data op de iPhone uitzetten. Dan kun je nog wel bellen en gebeld worden maar ff geen internet gebruiken. En wanneer je klaar bent op je iPad, zet je data weer aan. Voor mij is deze oplossing goed genoeg.

Rolandinho 26-03-11 21:56

hotspot
 
gewoon hotspot instellen, klaar is kees. Jailbreak niet nodig.

apotheosis 27-03-11 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rolandinho (Bericht 655937)
gewoon hotspot instellen, klaar is kees. Jailbreak niet nodig.


Inderdaad, snap ook niet waarom je een jailbreak moet gaan doen? Als je provider tethering ondersteunt werkt het toch ;).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:45.