iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad 2 camera kwaliteit (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/87666-ipad-2-camera-kwaliteit.html)

didiermortier 27-03-11 14:20

iPad 2 camera kwaliteit
 
2 Bijlage(n)
ik zou eens willen weten of iemand ook dit probleem heeft.
als ik de camera van de iPad opzet, dan geeft die veel spikkels weer.
ook de helderheid en de scherpte van het beeld is niet optimaal.

is de camera van de iPad 2 echt zo slecht of zit er een fout in?
onderaan 2 foto's: 1 getrokken met de iPad 2 en 1 met de iPhone 3GS

roderick 27-03-11 14:36

De camera is gewoon slecht.

debroei 27-03-11 14:46

hij is gewoon meer om als camera voor videochat te gebruiken.
Komt zeker niet in de buurt van de kwaliteit van de camera van de iphone 4.
Verschillende reviews op internet benadrukken dit ook.

XIII 27-03-11 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 656193)
hij is gewoon meer om als camera voor videochat te gebruiken.
Komt zeker niet in de buurt van de kwaliteit van de camera van de iphone 4.
Verschillende reviews op internet benadrukken dit ook.

Ik hoorde het gisteren zelfs een Apple verkoper eerlijk tegen een klant (die dacht dat hij op zaterdag nog een iPad2 kon krijgen) vertellen:

De camera is bedoeld voor video, niet voor foto's.

apotheosis 27-03-11 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 656193)
hij is gewoon meer om als camera voor videochat te gebruiken.
Komt zeker niet in de buurt van de kwaliteit van de camera van de iphone 4.
Verschillende reviews op internet benadrukken dit ook.

Volledig mee eens wat dit betreft; hij is gewoon meer om als camera voor videochat te gebruiken.

Foto's trekken en noem maar op doe je het beste met een iphone 4 of een goed camera toestel zelf.

Boes40 27-03-11 18:13

Het lijkt mij ook niet erg handig om je iPad als foto camera te gebruiken. Ik vind de kwaliteit van de camera ook niet bijster goed...zelfs niet voor videochat. Maar beter iets dan niets.

Wilders4ever 27-03-11 19:22

Maar welke camera gebruikt je dan? De front? (VGA) of de achterste 720P ? Lijkt mij een groot verschil in zitten, net zoals op de iphone 4.

Boes40 27-03-11 19:30

Maakt geen verschil...de achterste camera maakt ook dramatisch slechte foto's

iWiefring 27-03-11 19:53

Hij is gewoon om te filmen, want als je ermee filmt is de kwaliteit weer wel beter als bijvoorbeeld een 3G[S]

didiermortier 27-03-11 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wilders4ever (Bericht 656291)
Maar welke camera gebruikt je dan? De front? (VGA) of de achterste 720P ? Lijkt mij een groot verschil in zitten, net zoals op de iphone 4.

allebei getrokken met de achterste camera
het verbaast mij gewoon hoe slecht die kwaliteit is.
ik ben gewoon aan het nagaan of dit de echte kwaliteit is of er anders een fout in de camera zit (ik ben ook aan het vergelijken met beelden op youtube)

MauroDG 27-03-11 23:41

De camera is vooral binnenshuis slecht, daar is het ook iets donkerder, maar als je buiten iets opneemt vind ik het wel echte HD kwaliteit.

apotheosis 28-03-11 12:49

De camera is idd geene vetten maar was geweten he en ik heb op youtube een filmpje gezien waar met met die nieuwe tablet xzoom ofzo genaamd dat deze een nog slechtere camera aan boord had, die persoon was op dezelfde plaats met beiden aan het testen en je zag duidelijk de ipad 2 betere was dan dienen zoom tablet.

Mysteriousgirl_ 28-03-11 13:59

Camera is gewoon van crappy kwaliteit.. Maarja Apple moet volgend jaar ook nog iets "bijzonders" hebben om in de Ipad3 te proppen he..

Reverb 28-03-11 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mysteriousgirl_ (Bericht 656601)
Camera is gewoon van crappy kwaliteit.. Maarja Apple moet volgend jaar ook nog iets "bijzonders" hebben om in de Ipad3 te proppen he..

Wie gaat er nou ook foto's maken met een iPad. Voor videobellen werkt het naar behoren.

Mysteriousgirl_ 28-03-11 14:18

@Reverb True.. Maar van Apple verwacht je nou immers een wat betere kwaliteit dan een cameraatje van nog geen 1 megapixel.

Edit: Wellicht interessant: http://www.mobilemac.nl/ipad/waarom-...-camera-heeft/

Mikatjuh 28-03-11 16:59

Mijn iPad filmt ook slecht aan de achterkant, mag echt geen 720p genoemd worden. Krijg alleen maar bewegende stippeltjes bij het filmen van slechte kwaliteit. Hebben meer mensen dit of zit er een fout in mijn iPad?

Wilders4ever 28-03-11 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mysteriousgirl_ (Bericht 656614)
@Reverb True.. Maar van Apple verwacht je nou immers een wat betere kwaliteit dan een cameraatje van nog geen 1 megapixel.

Edit: Wellicht interessant: Waarom de iPad 2 geen 8 megapixel camera heeft


Die iPad2 camera is dus maar 0,7 megapixel. Dat verklaard gelijk alles. En is het antwoord op de vraag van de topicstarter.

sonnyh 28-03-11 22:27

Met de frontcamera krijg je foto's in spiegelbeeld ..

migros 29-03-11 09:58

Vergeleken met de nieuwe Samsung Tab 10.1 (eerste versie) met een camera van 8 MP is het toch wel even slikken als Ipad gebruiker he :)

Bomans 29-03-11 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sonnyh (Bericht 656905)
Met de frontcamera krijg je foto's in spiegelbeeld ..

Dat is ook op de iPhone 4


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:31.