iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Alternatief voor Skype en FaceTime (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/87957-alternatief-voor-skype-facetime.html)

Taab 31-03-11 09:01

Alternatief voor Skype en FaceTime
 
Ik ben sinds de launch de gelukkige eigenaar van een iPad 2. Nu wil ik graag videobellen met mijn vriendin wanneer ik in het buitenland zit. Zij heeft een Windows laptop dus FaceTime valt al af. Daarnaast is Skype natuurlijk een optie maar die heeft alleen een iPhone app. Ik weet dat deze ook op de iPad werkt, maar ik vind het maar een karige app.
Mijn vraag is dus: zijn er ook apps beschikbaar die geoptimaliseerd zijn voor de iPad en ook met Windows werken?

joblamie 31-03-11 09:36

Ik kan je niet helpen, maar ben even benieuwd waarom je de Skype iPhone app karig vindt op iPad. Ik gebruik hem naar volle tevredenheid op de iPad en het werkt echt prima!

WPT 31-03-11 10:00

Wat Skype betreft is het jammer dat hij wat uitgerekt is en zo maar qua functionaliteit voldoet hij volledig.

joblamie 31-03-11 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WPT (Bericht 657906)
Wat Skype betreft is het jammer dat hij wat uitgerekt is en zo maar qua functionaliteit voldoet hij volledig.

Nu de iPad een camera heeft denk ik dat het niet lang meer duurt voordat Skype een iPad geoptimaliseerde versie uitbrengt van Skype. Tot die tijd inderdaad wat uitgerekt, maar tijdens videobellen heb je daar weinig last van.

Taab 31-03-11 10:36

Ik doel inderdaad op het uitgerekt zijn, maar ik begrijp uit jullie reacties dat ik niet moet zeuren? ;)

Op het forum van de Skype website staat dat het nog 11 maanden duurt voordat de beta van de Skype voor iPad beschikbaar komt.

joblamie 31-03-11 10:37

Oei dat is minder...

marcoryn 31-03-11 11:02

Ik ben het met Taab eens dat Skype maar een karige app is. Ze zouden een functionaliteit a la Whatsapp/Viber/facetime moeten inbouwen dat hij automatisch met je adresboek koppelt en dat je niet ingelogd hoeft te zijn om te bellen/gebeld te worden. Dat zou een enorm voordeel zijn.

joblamie 31-03-11 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn (Bericht 657926)
[...] en dat je niet ingelogd hoeft te zijn om te bellen/gebeld te worden. Dat zou een enorm voordeel zijn.

Dat hoeft volgens mij ook niet. Skype maakt gebruik van push notificaties om aan te geven dat je gebeld wordt. Dan kun je de app opstarten en het gesprek aannemen. Wel is het zo, dat je niet kunt instellen hoelang je 'online' moet blijven en er dus een moment komt dat je opeens offline staat en mensen geen verbinding met je kunnen maken. Dat zul je wel bedoelen. Jammer inderdaad.

colliehome 31-03-11 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joblamie (Bericht 657930)
Dat hoeft volgens mij ook niet. Skype maakt gebruik van push notificaties om aan te geven dat je gebeld wordt. Dan kun je de app opstarten en het gesprek aannemen. Wel is het zo, dat je niet kunt instellen hoelang je 'online' moet blijven en er dus een moment komt dat je opeens offline staat en mensen geen verbinding met je kunnen maken. Dat zul je wel bedoelen. Jammer inderdaad.

Heeft skype dan push? #watgemist

joblamie 31-03-11 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 657936)
Heeft skype dan push? #watgemist

Yep dat klopt.

Bakkie 31-03-11 12:08

Inderdaad staat op de blog dat de iPad app in ontwikkeling is, die blog dateert alleen al van een jaar geleden net na de introductie van de eerste iPad.. beetje jammer dus. Ik zelf ben ook op zoek, wat voor mij de Skype iPhone app mist, je kan geen conference call opzetten vanaf de iPad / iPhone. Dus als ik met drie mensen in een gesprek wil skypen, kan dat niet. Terwijl dat op de laptop wel gaat.. Ook ik wacht dus met smart op de iPad app van skype!

Een alternatief heb ik niet kunnen vinden, viber schijnt iets te zijn, maar is sinds kort verwijderd uit de app store. Maar dat schijnt tijdelijk te zijn, dus hoop op een geoptimaliseerd Viber!

RandyJC 31-03-11 12:44

we kunnen natuurlijk ook massaal mailen naar Skype, dat we graag een iPad optimized app willen :P

misschien dat dat de boel wat versneld? ;)

Taab 31-03-11 12:46

Misschien is het dan nog beter om het via de Kerstman te spelen. Die schijnt nog wel invloed op de Skype Corporation te hebben. :P

Boevieke 01-04-11 13:41

Je kan de iPhone versie van Skype zonder probleem gebruiken op jouw iPad 2.
Ik doe dit regelmatig. Het stoort me niet dat je de uitvergroting moet gebruiken. Integendeel ik vind het zeer goed meevallen. Proberen zou ik zo zeggen.

Zo moet je immers geen andere app zoeken die compatibel is met iPhone, iPad, Mac en Windows.

flappah 01-04-11 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Taab (Bericht 657916)
Ik doel inderdaad op het uitgerekt zijn, maar ik begrijp uit jullie reacties dat ik niet moet zeuren? ;)

Op het forum van de Skype website staat dat het nog 11 maanden duurt voordat de beta van de Skype voor iPad beschikbaar komt.

Het wordt tijd dat of Apple een FaceTime client voor Windows uitbrengt of dat Microsoft FaceTime ondersteuning in msn aanbiedt. Dan kan Skype weer de deur uit.

apotheosis 01-04-11 14:48

Ik gebruik skype en viber. Probleem is dat ik skype op eide kan gebruiken zowel iphone als ipad maar viber kan ik maar op 1 toestel gebruiken?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:58.