//

iPad 2 hi prepay

iPad 2 hi prepay discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik was op dag 1 de gelukkige eigenaar van een iPad 2 met 3G. Kreeg in de Mac store een gratis sim van hi, prepay. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-04-11, 22:23
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard iPad 2 hi prepay

Ik was op dag 1 de gelukkige eigenaar van een iPad 2 met 3G. Kreeg in de Mac store een gratis sim van hi, prepay. Deze in de iPad gedaan en via internet de sim geregistreerd. Dit levert nog gratis data op ook. Nu wil ik alleen mijn data volgen om tijdig op te waarderen. Ik weet niet hoe dit moet met de sim in iPad. Via de site van hi kom ik er ook niet achter, ja sim in telefoon doen en dan Bellen. Dat kan de bedoeling toch niet zijn. Wie helpt???????
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-04-11, 23:13
ajongebreur ajongebreur is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: zeist
Berichten: 174
Standaard

Volgens mij heb ik indertijd de sim via een gsm geregistreerd en een account aangemaakt op hi en daarna in de ipad gedaan. Het is al weer even geleden. Bel anders even met hi.
__________________
Iphone 5C groen 16gb, Imac, Ipad4 wit 64gb Wi-Fi 4G
  #3  
Oud 06-04-11, 11:13
redfoxnl redfoxnl is offline
• iOS 3.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 11
Smile

Er zijn software tooltjes voor maar die werken allemaal net niet 100% nauwkeurig en je moet ze na een herstart vaak rebooten.

Het meest eenvoudige is om gewoon de usage counter van je ipad zelf te gebruiken. Je kan dan alleen het verbruik zien sinds de vorige keer dat je handmatig die counter hebt gereset.

Instellingen -> Algemeen -> Gebruik -> Gegevens mobiele netwerk
  #4  
Oud 06-04-11, 11:24
ajongebreur ajongebreur is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: zeist
Berichten: 174
Standaard

Misschien kan je omdat hij al geregistreerd is alsnog een account aanmaken met het 06 nr welke op je kaart staat. Dan weet je zeker dat je een juist verbruik heb. Wat redfoxnl hierboven zegt is natuurlijk ook zo, maar eventueel een reset en alles is weg.
  #5  
Oud 06-04-11, 20:15
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redfoxnl Bekijk bericht
Er zijn software tooltjes voor maar die werken allemaal net niet 100% nauwkeurig en je moet ze na een herstart vaak rebooten.

Het meest eenvoudige is om gewoon de usage counter van je ipad zelf te gebruiken. Je kan dan alleen het verbruik zien sinds de vorige keer dat je handmatig die counter hebt gereset.

Instellingen -> Algemeen -> Gebruik -> Gegevens mobiele netwerk
Aan de ipad instelling heb je niets, ik maak thuis gebruik van Wi-Fi in de ipad maakt geen verschil tussen 3g en Wi-Fi

Ik heb ook de betaalde app dataman. Noooooit kopen is echt onbetrouwbaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajongebreur Bekijk bericht
Volgens mij heb ik indertijd de sim via een gsm geregistreerd en een account aangemaakt op hi en daarna in de ipad gedaan. Het is al weer even geleden. Bel anders even met hi.
gebeld met Hi, ze vertellen dat het idd niet mogelijk is via internet of je ipad het resterende saldo op te vragen. Beetje gek als je meewerkt bij het uitkomen van de nieuwe ipad2 en gratis sim verstrekt.

Ik werd geadviseerd sim er uit te halen, in een telefoon en dan saldo naar 1244 te zenden. Helaas foutboodschap

Weer gebeld, nee u moet de simkaart in telefoon doen en *101# en dan verzenden, en ja kreeg mijn saldo...... 0,02. denk dat de beloofde gratis € 10,00 nog niet is bijgeschreven

Oh ja, men zegt te werken aan een app die ook bij prepay het saldo gaat geven. afwachten dus en anders overstappen naar een andere provider..... tips?

Laatst gewijzigd door King1987; 06-04-11 om 21:03. Reden: edit knop gebruiken aub
  #6  
Oud 06-04-11, 20:24
redfoxnl redfoxnl is offline
• iOS 3.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 11
Standaard

Oh jammer dat deze ook Wi-Fi meeneemt :-(

Ik heb gelezen dat dit een probleem is dat bij elke provider speelt. Oa omdat de Ipad geen SMS berichten kan ontvangen (zonder jailbreak). (Jammer eigenlijk als elke provider dat wel kan aanbieden met een datasim)

Ik ga zelf gebruik maken van de KPN 3g prepaid. Die is wat kosten betreft exact hetzelfde als HI. Waarschijnlijk alleen een ander naampje erop ;-) Het is waarschijnlijk gewoon wachten op een APP die het laat zien. Wel belachelijk eigenlijk dat ze het alleen per SMS kunnen opsturen en niet via een webpage kunnen laten zien.
  #7  
Oud 14-04-11, 20:06
redfoxnl redfoxnl is offline
• iOS 3.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 11
Standaard

Ik heb inmiddels ook mijn ipad in ontvangst mogen nemen. Ik kan je nu wel melden dat die teller van de gegevens mobiele netwerk enkel je G3 verbruik meet en niet je Wi-Fi. Je kan dus prima die teller gebruiken om bij te houden hoeveel van je prepay tegoed je gebruikt hebt.
  #8  
Oud 15-04-11, 09:49
Macaap's schermafbeelding
Macaap Macaap is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 118
Standaard

Ik vind dataman juist een hele overzichtlijke app. Je vind er alles in terug en na een halve maand vergeleken met de counter van de iPad en scheelt maar 2 a 3mb. Dus dat valt me niets tegen. Heb trouwens iPad start van vodafone en dat is super, altijd internet als je je iPad aanzet onderweg en de 3G dekking is echt geweldig en snel (in tegenstelling tot t-mob op iPhone). Je hebt dan 500mb en ik gebruik hem vaak onderweg (surfen/ mail) en blijf daar mooi binnen.
  #9  
Oud 21-04-11, 01:07
gregre gregre is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: x
Berichten: 118
Standaard

gebruik nu al 1,1 jaar prepaid vodafone. Nog steeds geen behoefte om m op te zeggen. Heb dat ding tot in Hawaii en afrika meegesleept, aan vodafoon lag t niet (helaas wel aan t bereik van IPAD1, maar dat is n ander verhaal). Dacht altijd dat vodafoon veel slechter was in bereik dan kpn, maar heb denk ik veel geluk gehad.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contract over laten gaan in prepay? Rens100 Odido (T-Mobile) 1 26-03-11 13:59
[tut] KPN en Hi prepay online borgqueenx KPN 31 10-07-10 13:48
iphone 2g/hi prepay internet!! cesaf iPhone algemeen 0 09-10-09 20:16
smsen in buitenland hi prepay ewievissers Overige providers Nederland 0 09-05-09 12:51
hi prepay 7.50 sms bundel? borgqueenx Overige providers Nederland 5 13-05-08 09:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:22.