//

Ipad2 - 32 of 64 gig

Ipad2 - 32 of 64 gig discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Je zegt je een iphone hebt met data abo, als je sowieso maar af en toe dan eens moet surfen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 18-04-11, 16:59
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Je zegt je een iphone hebt met data abo, als je sowieso maar af en toe dan eens moet surfen vai 3G ofzo gebruik je toch gewoon personal hotspot en verbind je zo draadloos door met je ipad en kan je zo surfen op je ipad.
Neem dan ene zonder 3G.
Ik heb ook ipad 2 zonder 3G en gebruik ook de iphone 4 als modem om zo via de ipad te surfen op edge,3G, voor die keren dat nodig is heb ik sowieso geene 3G nodig op de ipad.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen ,maar mijn provider (t-mobile) ondersteunt toch geen personal hotspot. Personal hotspot is had ik begrepen toch hetzelfde als tethering ?

Je had toch eerder gezegd dat deze oplossing alleen zou werken als ik wel personal hotspot kon gebruiken.
Helaas, t-mobile ondersteunt dit niet.

Laatst gewijzigd door Lowermate; 18-04-11 om 17:17. Reden: Bericht niet compleet
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 18-04-11, 17:01
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Tethering en Personal Hotspot is inderdaad hetzelfde principe. Je zorgt ervoor dat je op een andere Device gebruik kan maken van het internet dat ''gestreamd'' wordt via je iDevice.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #23  
Oud 18-04-11, 19:43
Macaap's schermafbeelding
Macaap Macaap is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 118
Standaard

Klopt. En kan dus niet bij tmob..
  #24  
Oud 18-04-11, 20:12
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate Bekijk bericht
Misschien heb ik het verkeerd begrepen ,maar mijn provider (t-mobile) ondersteunt toch geen personal hotspot. Personal hotspot is had ik begrepen toch hetzelfde als tethering ?

Je had toch eerder gezegd dat deze oplossing alleen zou werken als ik wel personal hotspot kon gebruiken.
Helaas, t-mobile ondersteunt dit niet.
Bij een andere gaan, de nederlanders hier moeten toch weten welke de beste is qua bereik en 3G bereik?

Doe je of wil je dit niet dan schaf je je een ipad aan met 3G zo simpel is het.
Als je dat niet doet ga je er mss toch wel spijt van hebben.

De keuze is toch niet moeilijk meer nu denk ik? .
  #25  
Oud 18-04-11, 22:48
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macaap Bekijk bericht
Klopt. En kan dus niet bij tmob..
Tenzij je over een jailbreak beschikt!
  #26  
Oud 19-04-11, 12:51
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Bij een andere gaan, de nederlanders hier moeten toch weten welke de beste is qua bereik en 3G bereik?

Doe je of wil je dit niet dan schaf je je een ipad aan met 3G zo simpel is het.
Als je dat niet doet ga je er mss toch wel spijt van hebben.

De keuze is toch niet moeilijk meer nu denk ik? .
In Nederlaand kan je niet zomaar naar een andere provider. Je hebt zoiets als een 1 jarig of (in mijn geval) 2 jarig abonnement voor mijn iphone4 waar ik al een maandelijks bedrag voor betaal.

Het is voor mij afwegen of ik wel of niet (van de weinige tijd dat ik al naar mijn werk reis), op mijn ipad wil internetten in de bus of gedurende die korte tijd gewoon even op mijn iphone4.
Ik neig dus naar de Wi-Fi versie.

Ik moet voor mezelf afwegen of ik toch 120 euro meer wil betalen voor de 3g versie en dan evt. een prepaid data kaart kopen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Tenzij je over een jailbreak beschikt!
Kan dit eventueel ook bij mijn iphone 4 met firmware 4.3.2 ?

Laatst gewijzigd door XIII; 19-04-11 om 13:07. Reden: Berichten samengevoegd
  #27  
Oud 19-04-11, 13:33
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate Bekijk bericht
Kan dit eventueel ook bij mijn iphone 4 met firmware 4.3.2 ?
Ja dat kan, zoek maar op TetherMe, als deze niet naar je wensen is zoek dan MyWi.
  #28  
Oud 19-04-11, 14:38
Mountainwater Mountainwater is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 22
Standaard

De 3G-versie is ook handig voor op vakantie. Je kunt vaak lokaal een micro-simkaartje kopen waarmee je bijvoorbeeld voor 10 euro al snel zo'n 1 GB kunt verstoken. Ik zat in hetzelfde bootje en ben van de goedkoopste versie, via de 32 GB 3G-versie uiteindelijk op de duurste iPad uitgekomen. Even slikken, van 479 naar 799 euro. Maar ik verwacht er zeker 2 jaar mee te doen. Dat is 33 euro per maand met over twee jaar nog een rest (verkoop) waarde van wellicht 200 euro dus eerder 25 euro per maand.

Het zijn keuzes mensen..
  #29  
Oud 19-04-11, 15:35
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

In belgie kan je ook een abo aanschaffen en 2jaar vast zitten maar je kan je contract laten verbreken en bij een andere provider gaan, kost helaas wel 150 euro. Toen ik naar proximus over ging was er net een aktie en betaalde proximus mij 50 euro terug van die 150 euro, was dus echt top .

Als ik een provider beu ben dan ben ik de piste in ook al kost het me wat geld.
Ik zit nu toch bij de beste provider die er is (maar het moet nog beter).
  #30  
Oud 19-04-11, 15:54
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mountainwater Bekijk bericht
De 3G-versie is ook handig voor op vakantie. Je kunt vaak lokaal een micro-simkaartje kopen waarmee je bijvoorbeeld voor 10 euro al snel zo'n 1 GB kunt verstoken. Ik zat in hetzelfde bootje en ben van de goedkoopste versie, via de 32 GB 3G-versie uiteindelijk op de duurste iPad uitgekomen. Even slikken, van 479 naar 799 euro. Maar ik verwacht er zeker 2 jaar mee te doen. Dat is 33 euro per maand met over twee jaar nog een rest (verkoop) waarde van wellicht 200 euro dus eerder 25 euro per maand.

Het zijn keuzes mensen..
OP de meeste campings waar ik op vakantie kom in Frankrijk heb je tegenwoordig trouwens gratis Wi-Fi.

Voor nederland heb jij een data abbo dus ?
Ik heb eigenlijk geen zin om nog eens 20 euro aan maandelijkse abbo kosten voor de ipad te hebben.
Of ik zou prepaid moeten (en dan dus de voor 120 euro meer de 3g kopen maar op het moment zal ik het weinig gebruiken want onderweg is bij mij alleen nog in de bus/metro) of de Wi-Fi en dat ik eventueel later een keer mijn iphone ga jailbraken zodat ik mywi kan gebruiken.

Keuzes , je hebt gelijk.
  #31  
Oud 22-04-11, 16:51
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Vandaag Dixons gebeld en ze hadden er eentje !

Het is de ipad2 64 gig Wi-Fi zwart geworden. Ik ben blij
Heb op proef een Kensington beschermhoes/keybord erbij.
  #32  
Oud 22-04-11, 17:16
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

gefeliciteerd met je nieuwe Apple aanwinst

*offtopic* en ik blijf maar hopen dat er 3G verbinding komt bij Ilpendam , zodat ik gewoon verbinding blijf houden tijdens mijn reis
__________________
there are no strangers, just friends who never met before
  #33  
Oud 22-04-11, 18:34
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 Bekijk bericht
gefeliciteerd met je nieuwe Apple aanwinst

*offtopic* en ik blijf maar hopen dat er 3G verbinding komt bij Ilpendam , zodat ik gewoon verbinding blijf houden tijdens mijn reis
Bedankt voor je felicitaties !
Ja, dat is inderdaad drama. Maar tegenwoording heb ik daar niet zo veel last van als ik op de racefiets naar mijn werk ga

Het is uiteindelijk de Wi-Fi versie geworden omdat ik de ipad voornamelijk thuis gebruik (Wi-Fi), op campings in frankrijk (meestal gratis Wi-Fi) en als ik dan al met de bus naar mijn werk ga , ik dan wel eventjes van mijn iphone gebruik maak.
Ik had ook zoiets, ik kan de iphone altijd nog (of laten) jailbreaken.
  #34  
Oud 22-04-11, 20:22
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley01 Bekijk bericht
Ik zou niet voor 3g model gaan.
Je kan gewoon je 3g verbinding van je iphone tetheren naar je ipad(teminste als je provider dat toestaat)
En die zijn er bijna niet. Zeker niet incombinatie met iPhone
__________________
MacBook pro, iPhone 4 16 gb, iPad 2 64 gb 3G
  #35  
Oud 22-04-11, 21:53
sparc sparc is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 163
Standaard

(.. oeps lees nu net dat je al je iPad gehaald hebt.. ach ja..)

Hoi,

Als je de iPad 2 langer dan een jaar wilt gebruiken dan is 64 GB misschien een goede keuze. 32 GB is in principe op het moment genoeg maar apps met speciale aanpassingen voor de iPad 2 op grafisch gebied zullen naar aller waarschijnlijkheid wat groter worden dan de vorige generatie apps. Het lijkt me dan ook niet onwaarschijnlijk, zeker wanneer je ook spellen op de iPad 2 wilt spelen dat je met 32 GB mogelijk wat aan de krappe kant komt te zitten. 16 GB voor een iPad 2 lijkt mij in ieder geval wat krap met meerdere apps van 200-800 MB grootte als je ook nog je MP3 verzameling en eventueel wat video material erop wilt zetten.

Als Apple dramatisch richting cloud-opslag gaat zou het mee kunnen vallen. Ik zou dan echter nog altijd minimaal de 32 GB versie pakken.

Ik heb in ieder geval op het moment 20 GB in gebruik door alleen wat apps (inclusief wat grotere spellen) van de 58,7 GB die in praktijk beschikbaar is op een 64 GB iPad. Dat is dus zonder video en MP3s maar wel met een kleine verzameling PDF boeken/magazines.

Stiekum hoop ik nog wel op een jailbreak voor de iPad2 zodat ik 'm als draagbaar XBMC (media center) kan gebruiken icm de HDMI kabel. Daar 720p en waarschijnlijk ook 1080p mkv video bestanden probleemloos afspelen dan en deze tussen de 4 en 8 GB per stuk zijn is het ook handig om wat extra ruimte te hebben...

Grtzzzz Roel..

Laatst gewijzigd door sparc; 22-04-11 om 21:55.
  #36  
Oud 24-04-11, 22:13
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Sparc,

No bedankt voor je reaktie.
Ik ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt en toch de 64 gig versie heb gebruikt, Heb nu al ongeveer 35 gig gebruikt (2000 foto's, 1600 mp3tjes en 149 apps). Nou moet ik wel zeggen dat door het synchroniseren er een heleboel iphone apps erop de ipad staan. Die moeten er nog af.
Wat is nu de handigste manier om al de oude iphone apps van de ipad te krijgen ?

Hoe kan ik trouwens mij contact gegevens van mijn iphone op mijn ipad krijgen?

Ik ben verder erg blij met mijn ipad. Wat een geluk dat er een ipad2 was toen ik dixons belde.

Ik weet niet of ik de op proef Kensington bluetooth toetsenbord hou. Vind het typen toch niet echt prettig met dit toetsenbord. Voel geen direkte aanslag zoals het apple bluetooth toetsenbord zoals mijn oudste zoon heeft.
Vraag mij af of de zojuist uitgekomen zaggmate keyboard wel die aanslag heeft. Die zaggmate lijkt me wel een mooie.
Weet iemand of het niet je scherm van je ipad beschadigd als je je ipad2 in de zaggmate doet ?

Een andere optie is dat ik toch de smartcover als houder gebruik en de apple keyboard erbij koop.
  #37  
Oud 24-04-11, 22:31
Macaap's schermafbeelding
Macaap Macaap is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate Bekijk bericht
Vandaag Dixons gebeld en ze hadden er eentje !

Het is de ipad2 64 gig Wi-Fi zwart geworden. Ik ben blij
Heb op proef een Kensington beschermhoes/keybord erbij.
Tof dat je geslaagd bent! Plezier met gebruik!
  #38  
Oud 24-04-11, 22:37
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macaap Bekijk bericht
Tof dat je geslaagd bent! Plezier met gebruik!
Dank voor je felicitaties !
  #39  
Oud 24-04-11, 22:38
Macaap's schermafbeelding
Macaap Macaap is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate Bekijk bericht
Sparc,
Ik ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt en toch de 64 gig versie heb

Wat is nu de handigste manier om al de oude iphone apps van de ipad te krijgen ?

Hoe kan ik trouwens mij contact gegevens van mijn iphone op mijn ipad krijgen?

Ik weet niet of ik de op proef Kensington bluetooth toetsenbord hou. Vind het typen toch niet echt prettig met dit toetsenbord. Voel geen direkte aanslag zoals het apple bluetooth toetsenbord zoals mijn oudste zoon heeft.
Vraag mij af of de zojuist uitgekomen zaggmate keyboard wel die aanslag heeft. Die zaggmate lijkt me wel een mooie.
Weet iemand of het niet je scherm van je ipad beschadigd als je je ipad2 in de zaggmate doet ?

Een andere optie is dat ik toch de smartcover als houder gebruik en de apple keyboard erbij koop.
64 is idd top, fijn idd als je hem steeds meer gaat gebruiken.
iPhone apps eraf halen: in iTunes tijdens syncen bij kopje apps alle ' iPhone en iPod touch' apps deselecteren.
contact gegevens syncen: adresboek aanvinken in iTunes (bij Mac) Windows weet k niet.
Gebruik zelf wireless kb van Apple (werkt top!) ism smartcover.
Zaggmate heb ik geen ervaring mee.
  #40  
Oud 24-04-11, 23:21
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macaap Bekijk bericht
64 is idd top, fijn idd als je hem steeds meer gaat gebruiken.
iPhone apps eraf halen: in iTunes tijdens syncen bij kopje apps alle ' iPhone en iPod touch' apps deselecteren.
contact gegevens syncen: adresboek aanvinken in iTunes (bij Mac) Windows weet k niet.
Gebruik zelf wireless kb van Apple (werkt top!) ism smartcover.
Zaggmate heb ik geen ervaring mee.
Ok. Maar als ik dan de volgende keer mijn iphone ga sychronseren ben ik dan niet al mijn iphone apps kwijt.
Ik bedoel, hoe gaat het synchroniseren dan met itunes als ik de enige keer mijn iphone aansluit en de andere keer mijn ipad.

Aan de optie smartcover plus apple keyboard heb ik ook gedacht. Is misschien ook wel iets.
Ik moet wel zeggen dat als je ipad in de kensington of zaggmate staat (je moet maar eens google op zaggmate), de ipad dan wat meer rechtop en stabiel staat en iets dichterbij dan dat ik de ipad met de smartcover op tafel zet en keyboard op mijn schoot.

Ik ga misschien morgen even naar icenter in amsterdam om te kijken hoe het toetsenbord van de zaggmate is (of het niet van die rubberen toetsen zijn). De keyboard van de zaggmate heeft wat handige functies.

Ter info. Hier nog even de link:

http://www.zagg.com/accessories/zaggmate-ipad-case

Laatst gewijzigd door Lowermate; 25-04-11 om 11:25.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
8 gig of 16 gig? Jakje Koopinformatie Nederland 8 23-09-10 23:16
8.5 gig synchen digibeet iTunes 5 21-09-10 17:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:18.