//

Ipad2 - 32 of 64 gig

Ipad2 - 32 of 64 gig discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als je zou moeten kiezen tussen de ipad2 32gig of 64 gig , welke zou je dan kopen ? Ik heb op mijn pc veel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-04-11, 15:36
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard Ipad2 - 32 of 64 gig

Als je zou moeten kiezen tussen de ipad2 32gig of 64 gig , welke zou je dan kopen ?
Ik heb op mijn pc veel muziek en films staan. De pc wordt nu door mijn jongste zoon gebruikt maar ik gebruik hem af en toe.
Op zich moet de ipad2 mijn pc grotendeels gaan vervangen.
Met het gezin gaan we met enige regelmaat op vakantie dus wil ik dan wel aardig wat muziek en films meenemen. In ieder geval wil ik genoeg keus hebben als ik op vakantie ben.
Voor thuis heb ik nu zojuist als test de app Stream to me en op de pc Serve to me geinstalleerd. Werkt zo op het eerste gezicht goed, alleen 1 nadeel. Je pc moet continue aanstaan, dus wil ik nog wel een ipad met veel gig.

Welke versie zouden jullie nemen. Wat is jullie mening met motivatie ?

Ik principe wil ik de Wi-Fi versie nemen omdat ik de ipad veel thuis zal gebruiken en onderweg naar mijn werk in amsterdam ik mijn iphone4 met 3g denk ik dan ga gebruiken. Of zeggen jullie, ik zou toch een ipad 3g versie nemen ?

Heel erg bedankt alvast voor jullie reakties.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-04-11, 16:04
freekfc freekfc is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 28
Stuur een bericht via MSN naar freekfc
Standaard

Mijn mening:

je wilt je ipad je computer grotendeels laten vervangen, je zegt zelf al dat je een ipad met veel GB wil. je hebt films en muziek (wat bij elkaar aardig wat ruimte inneemt.) ook heb je dan nog je apps die je wilt hebben (lijkt mij in elk geval). Dus in jou geval zal ik voor een64 GB gaan.. Ook voor de zekerheid.

Voor een 3G versie ligt het eraan waar je hem voor wil gebruiken.. als je zegt dat je aan je iphone genoeg hebt in de trein heb je geen 3G versie nodig denk ik.

en nogmaals dit is mijn mening. Uiteindelijk moet jezelf kiezen

Overigens heb ik wel een 3G versie gehaald omdat ik in de weekenden nog al vaak ergens ben zonder Wi-Fi en wil dan graag mijn ipad gebruiken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

groet..
  #3  
Oud 15-04-11, 16:07
Macaap's schermafbeelding
Macaap Macaap is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 118
Standaard

Ik heb 64gb Wi-Fi en 3G en ben blij dat ik voor 64 ben gegaan. Geheugen loopt hard op. Heb nu 25 in gebruik ong. Aan apps nog relatief weinig muziek op staan en maar 3 mapjes met foto's. Nu nog 30 vrij maar wil er mijn foto collectie nog op knallen en dan loopt het hard op. Heb er trouwens ook 5 films of zo opstaan nu. Wil graag onbeperkt muziek/ films en foto's erop kunnen zetten zonder dat ik steeds ruimte moet vrij maken. Ook wel fijn om altijd paar gig vrij te hebben. Het is maar hoe intensief je hem gaat gebruiken. Sommigen hebben ruim voldoende aan 16. Maar als je gaat vullen loopt het hard op en 100 euro op zo'n groot bedrag voor 32gb extra vind ik het zeker wel waard. Je kan hem achteraf niet verhogen..
  #4  
Oud 15-04-11, 16:09
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate Bekijk bericht
Als je zou moeten kiezen tussen de ipad2 32gig of 64 gig , welke zou je dan kopen ?
Ik heb op mijn pc veel muziek en films staan. De pc wordt nu door mijn jongste zoon gebruikt maar ik gebruik hem af en toe.
Op zich moet de ipad2 mijn pc grotendeels gaan vervangen.
Met het gezin gaan we met enige regelmaat op vakantie dus wil ik dan wel aardig wat muziek en films meenemen. In ieder geval wil ik genoeg keus hebben als ik op vakantie ben.
Voor thuis heb ik nu zojuist als test de app Stream to me en op de pc Serve to me geinstalleerd. Werkt zo op het eerste gezicht goed, alleen 1 nadeel. Je pc moet continue aanstaan, dus wil ik nog wel een ipad met veel gig.

Welke versie zouden jullie nemen. Wat is jullie mening met motivatie ?

Ik principe wil ik de Wi-Fi versie nemen omdat ik de ipad veel thuis zal gebruiken en onderweg naar mijn werk in amsterdam ik mijn iphone4 met 3g denk ik dan ga gebruiken. Of zeggen jullie, ik zou toch een ipad 3g versie nemen ?

Heel erg bedankt alvast voor jullie reakties.
U effe wat info meegeven; een tablet zal zeker dit jaar en volgend jaar een pc al helemaal niet kunnen vervangen, je pc wegdoen is zelfmoord plegen vind ik en je hebt je pc of laptop nodig om je ipad op aan te sluiten via itunes .
Je pc/laptop is een alles kunner, een talbet is een gadget die nog met heel vele beperkingen zit.

Ik persoonlijk raad je geen ipad met 3G aan maar dat is een keuze die je voor je eigen moet maken natuurlijk, ik gebruik gewoon zoals velen tethering en gebruik dus mijn iphone 4 als modem als ik geene Wi-Fi bereik heb . Zo bespaar ik me toch een beetje extra geld door een iets goedkopere ipad te kunnen kopen.
Ik weet niet of je netwerk provider tethering toelaat? Zoja, dan kan je draadloos via bv 3G ofzo surfen op je ipad dankzij je iphone.

Aangezien je heel veel films en muziek wil opzetten neem je uiteraard het beste ene 64GB. Kost idd redelijk wat geld natuurlijk maarja, andere tablets zijn niet meteen echt goedkoper, hun market staat ook zover nog niet als bij apple enz....

Om films op je ipad te zetten op een snelle en makkelijke manier kan je bv AVplayer aankopen, ben ik tevreden van maar ik raad u wel aan als je je films download om bestanden te nemen in divx,avi of mkv.
Er zijn films bij die andere bestanden hebben en die 720p zijn en die niet willen afspelen of constant haperen of de tekst niet mee is enz...
En vooral om plaats te sparen ben je het beste af met een film in divx of avi formaat omdat deze het minst ruimte innemen dan= meer films op de ipad .

Die app stream to me heb ik ook maar is in mijn ogen beter in gebruik te nemen als je eens 1dagje van huis weg bent en dan je pc laat aanstaan (al blijf ik dat gevaarlijk vinden zoiets omdat ik al heb gehad de kabel van de pc was doorgebrand).

Schaf je AVplayer aan, download je films in avi of divx formaat en je zit goed . Een film van 800MB-1.3GB staat er binnen de 2min al op, als er srt files zijn dan moet je deze ook wel meteen meenemen.
  #5  
Oud 15-04-11, 16:21
Macaap's schermafbeelding
Macaap Macaap is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 118
Standaard

By the weg, ik zou voor 3G gaan. Een iPad ademt internet, 90% van mijn dagelijks gebruik op dit apparaat kan niet zonder internet (of je moet alleen maar spelletjes spelen). Bijna elke app gebruikt internet. Ik vind het te ideaal dat ik waar ik dat ding ook openklap, direct internet heb. Moet er niet aan denken om dan iedere keer eerst verbinding te moeten gaan leggen met mij iPhone om maar even internet op te kunnen (ALS je Abbo al tethering ondersteund). Dan maak je het jezelf onnodig lastig en zou ik geneigd zijn om maar weer op mij iPhone te gaan internetten en dat is nu juist niet de reden dat ik hem gekocht heb.
Het kan om financiele redenen, maar als men een apparaat van 7 à 800 euro aanschaft als luxe artikel naast de laptop denk ik dat er ook wel een tientje in de maand afkan om de iPad optimaal te kunnen gebruiken is mijn mening.
Ben ik nog niet eens begonnen over de gps ontvanger die in de 3G zit, steeds meer apps gebruiken je locatie, van internet tot nieuws en weer apps. Los van het feit of je ermee gaat navigeren. Ook de AR wordt steeds meer gebruikt.
Succes met je keus!
  #6  
Oud 15-04-11, 16:40
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macaap Bekijk bericht
By the weg, ik zou voor 3G gaan. Een iPad ademt internet, 90% van mijn dagelijks gebruik op dit apparaat kan niet zonder internet (of je moet alleen maar spelletjes spelen). Bijna elke app gebruikt internet. Ik vind het te ideaal dat ik waar ik dat ding ook openklap, direct internet heb. Moet er niet aan denken om dan iedere keer eerst verbinding te moeten gaan leggen met mij iPhone om maar even internet op te kunnen (ALS je Abbo al tethering ondersteund). Dan maak je het jezelf onnodig lastig en zou ik geneigd zijn om maar weer op mij iPhone te gaan internetten en dat is nu juist niet de reden dat ik hem gekocht heb.
Het kan om financiele redenen, maar als men een apparaat van 7 à 800 euro aanschaft als luxe artikel naast de laptop denk ik dat er ook wel een tientje in de maand afkan om de iPad optimaal te kunnen gebruiken is mijn mening.
Ben ik nog niet eens begonnen over de gps ontvanger die in de 3G zit, steeds meer apps gebruiken je locatie, van internet tot nieuws en weer apps. Los van het feit of je ermee gaat navigeren. Ook de AR wordt steeds meer gebruikt.
Succes met je keus!
Hm, hoeveel betaal je dan extra per maand doordat je je die 3G hebt en een iphone of ander smartphone waarbij je ook nog eens een data abo hebt?
Begrijp me niet verkeerd, ieder zijn ding en keuze natuurlijk en ik respecteer dat.
Maar niet iedereen wil ieder maand extra gaan betalen. Het hangt ook nog eens af eerst hoe hoog de data is bij de iphone, als die maar laag is dan zou ik bij deze verhogen oftewel zoals jij waarschijnlijk doet er een apart kaartje voor kopen en dan toch voor een ipad gaan met 3G. .
Ik heb daar ook lang over nagedacht, laten we eerlijk zijn, éénmaal je het wat gewoon bent duurd het nog geen 1minuut eer je je tethering aanhebt staan en zo via je iphone kan surfen op de ipad. ik persoonlijk vind dat een kleine moeite maar je hebt wel anderzijds gelijk er meer en meer zaken zijn die altijd maar data gebruiken en dan is idd eentje met 3G en een apart kaartje voor bepaalde mensen toch de juiste keuze.
  #7  
Oud 15-04-11, 16:48
wesley01 wesley01 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Belgie
Berichten: 3
Standaard

Ik zou niet voor 3g model gaan.
Je kan gewoon je 3g verbinding van je iphone tetheren naar je ipad(teminste als je provider dat toestaat)
  #8  
Oud 15-04-11, 16:50
Macaap's schermafbeelding
Macaap Macaap is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 118
Standaard

Het is uiteraard ieder zijn eigen keuze. Moet wel zeggen dat het 3G kaartje super snel internet levert op mijn iPad, dus het belemmert niet je gebruik (weet niet wat de snelheid is bij tetheren). Je kan ook prima tetheren, daar heb je gelijk in, maar ik ben gewoon te lui om dat steeds aan te moeten zetten, daarnaast ondersteund t mob (heb ik) dit nog niet. En als het al komt word het waarschijnlijk betaald. Ik ben mij. Bewust dat ik nu 2x betaal maar ik heb het graag over voor het gemak om ten alle tijde zonder erbij na te denken op internet te kunnen. Kost me een tientje en dat kan ik prima missen. Ben me bewust dat dit niet voor iedereen geld, maar denk dat je dan ook niet snel een iPad koopt bedoelde ik daarmee. Ga je maar 1x in de maand in het bos je mail checken, zou ik idd lekker gaan tetheren, maar toch een 3G kopen voor de gps (stel je voor dat je verdwaalt in dat bos ). Ben je zoals ik veel onderweg of buiten bereik van Wi-Fi dan is het wel echt ideaal!
Blijft uiteraard mijn eigen mening, respecteer vanzelfsprekend ieder zijn keuze, elk model heeft zijn voors en zijn tegens.
Groet

Laatst gewijzigd door Macaap; 15-04-11 om 16:56.
  #9  
Oud 15-04-11, 17:00
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik weet niet welke providers in nederland tethering toelaten maar daar zal de topicstarter alvast rekening mee moeten houden, het heeft idd geen zin om een ipad alleen met Wi-Fi te gaan kopen als de provider die je bij je iphone hebt niet eens tethering toelaat, dan kan je je ipad maar voor 20% in feite gebruiken en kan je niet eens mee surfen en nog maar te zwijgen van al die andere zaken.

Dus de vraag aan de ts hier; welke provider heb je?
  #10  
Oud 15-04-11, 17:45
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Ten eerste hartelijk dank voor jullie info/mening. Dat waardeer ik !

Ik zit bij t-mobile dus helaas (begrijp ik nu) kan ik geen gebruik maken van tethering. Dan maak je dus gebruik van de data verbinding van je iphone4 3g verbinding ?

Tja, in hoeverre is een ipad met 3g dan nodig.
De praktijk op dit moment: Als ik al niet op de racefiets van mijn woonplaats Purmerend naar mijn werk in Amsterdam fiets, dan ga ik met de bus naar amsterdam centraal en dan met de metro. Gedurende deze reis van 40 min zit ik natuurlijk best wel veel op internet hoewel ik helaas gedurende een bepaald stuk (kilomter of 3 a 5) slecht/geen bereik heb.
Thuis zit ik op het Wi-Fi met de iphone en op steeds meer vakantie adressen heb je nu ook gratis Wi-Fi.
OP dit moment is het zo dat ik zo dat ik niet veel ergens anders naar toe ga waar ik dan geen Wi-Fi heb maar dus de 3g verbinding gebruik.
Ik zit me nu ook hardop af te vragen, neem je je ipad dan ook mee tijdens de reis naar mijn werk. Mijn gevoel zegt nu dat ik hem (op dit moment dan) voornamelijk thuis zal gebruiken en op vakanties. Misschien is het wel zo dat als je hem eenmaal in de bus/metro hebt gebruikt op weg naar je werk dat je dan niet meer anders wil.
Maar ja, dan moet je inderdaad een extra data abonnement nemen en op zich , is dat dan niet zonde omdat je al een 3g data abonnement voor mijn iphone heb.

Ik weet dat de ipad je pc niet helemaal natuurlijk zal vervangen. Dat kan ook niet want ik moet af en toe itunes gebruiken.
Dit doe ik dan op mijn oude pc die sinds kort boven op de kamer van mijn jongste zoon van 13 staat. Heb met hem afgesproken dat ik hem af en toe nog kan gebruiken. Sowieso op vrijdags overdag is dit geen probleem omdat ik dan vrij ben en hij naar school is.

Dat streamen lijkt ideaal maar wat ik zeg , dan moet de pc boven wel aan staan en dat is niet altijd geval (op een geven moment moet mijn zoon slapen ).
Vandaar dat ik zoiets had, er moeten wel genoeg films en muziek op de ipad kunnen staan en ook foto's.
OP mijn pc staan nu een kleine 40gig aan mp3's en veel films maar die kunnen (en hoeven ook niet) allemaal op de ipad. Heb nu zo'n 7gig aan foto's op de pc staan en die wil ik wel allemaal op de ipad zetten. Denk dat ik ze dan ook wat vaker ga bekijken.
Er staat op dit moment ook genoeg op mijn 32 gig iphone4 (apps, muziek en foto's).
Ik zat ook te denken , of je iphone alleen vol met muziek en appps stoppen en in verhouding meer films op de ipad.

Dus 32 of 64 gig, Wi-Fi of 3g op je ipad ? Lastig maar je moet natuurlijk eens gaan beslissen . Kan ik eindelijk gaan reserveren.

QUa prijs is . tja tussen een 32 gig en 64 gig zit inderdaad""maar" 100 euro maar als je ook er 3gb bij zou willen . Mmmmmmmm betaal je de hoofdprijs.
  #11  
Oud 15-04-11, 19:51
Macaap's schermafbeelding
Macaap Macaap is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 118
Standaard

Tethering is idd de dataverbinding van je iPhone gebruiken en dat ondersteund t mobile idd niet helaas.
Je zal voor jezelf moeten afvragen hoeveel geld je ervoor over hebt, gedurende je treinreis kun je hem wel mooi gebruiken, persoonlijk vind ik het surfen op de iPad een stuk prettiger dan op mijn iPhone, ondanks dat internet ik ook veel op mijn iPhone omdat ik die gewoon altijd in mijn zak heb en de iPad niet.
Verwacht je het te gaan gebruiken zou ik 3g nemen, weet je zeker dat je alleen thuis en op Wi-Fi plaatsen gaat internetten en dus niet tijdens het forensen kun je lekker Wi-Fi nemen, van het verschil kun je dan extra gb's kopen.
ps, over de hoofdprijs, ik weet niet hoevaak jij van plan bent een iPad te kopen, maar waarschijnlijk niet elk jaar een nieuwe, dus moet je ook op de lange termijn denken.

Laatst gewijzigd door Macaap; 15-04-11 om 19:53.
  #12  
Oud 15-04-11, 21:09
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate Bekijk bericht
Ten eerste hartelijk dank voor jullie info/mening. Dat waardeer ik !

Ik zit bij t-mobile dus helaas (begrijp ik nu) kan ik geen gebruik maken van tethering. Dan maak je dus gebruik van de data verbinding van je iphone4 3g verbinding ?

Tja, in hoeverre is een ipad met 3g dan nodig.
De praktijk op dit moment: Als ik al niet op de racefiets van mijn woonplaats Purmerend naar mijn werk in Amsterdam fiets, dan ga ik met de bus naar amsterdam centraal en dan met de metro. Gedurende deze reis van 40 min zit ik natuurlijk best wel veel op internet hoewel ik helaas gedurende een bepaald stuk (kilomter of 3 a 5) slecht/geen bereik heb.
Thuis zit ik op het Wi-Fi met de iphone en op steeds meer vakantie adressen heb je nu ook gratis Wi-Fi.
OP dit moment is het zo dat ik zo dat ik niet veel ergens anders naar toe ga waar ik dan geen Wi-Fi heb maar dus de 3g verbinding gebruik.
Ik zit me nu ook hardop af te vragen, neem je je ipad dan ook mee tijdens de reis naar mijn werk. Mijn gevoel zegt nu dat ik hem (op dit moment dan) voornamelijk thuis zal gebruiken en op vakanties. Misschien is het wel zo dat als je hem eenmaal in de bus/metro hebt gebruikt op weg naar je werk dat je dan niet meer anders wil.
Maar ja, dan moet je inderdaad een extra data abonnement nemen en op zich , is dat dan niet zonde omdat je al een 3g data abonnement voor mijn iphone heb.

Ik weet dat de ipad je pc niet helemaal natuurlijk zal vervangen. Dat kan ook niet want ik moet af en toe itunes gebruiken.
Dit doe ik dan op mijn oude pc die sinds kort boven op de kamer van mijn jongste zoon van 13 staat. Heb met hem afgesproken dat ik hem af en toe nog kan gebruiken. Sowieso op vrijdags overdag is dit geen probleem omdat ik dan vrij ben en hij naar school is.

Dat streamen lijkt ideaal maar wat ik zeg , dan moet de pc boven wel aan staan en dat is niet altijd geval (op een geven moment moet mijn zoon slapen ).
Vandaar dat ik zoiets had, er moeten wel genoeg films en muziek op de ipad kunnen staan en ook foto's.
OP mijn pc staan nu een kleine 40gig aan mp3's en veel films maar die kunnen (en hoeven ook niet) allemaal op de ipad. Heb nu zo'n 7gig aan foto's op de pc staan en die wil ik wel allemaal op de ipad zetten. Denk dat ik ze dan ook wat vaker ga bekijken.
Er staat op dit moment ook genoeg op mijn 32 gig iphone4 (apps, muziek en foto's).
Ik zat ook te denken , of je iphone alleen vol met muziek en appps stoppen en in verhouding meer films op de ipad.

Dus 32 of 64 gig, Wi-Fi of 3g op je ipad ? Lastig maar je moet natuurlijk eens gaan beslissen . Kan ik eindelijk gaan reserveren.

QUa prijs is . tja tussen een 32 gig en 64 gig zit inderdaad""maar" 100 euro maar als je ook er 3gb bij zou willen . Mmmmmmmm betaal je de hoofdprijs.
Tjah, je kan dus geen tethering gebruiken. Als je je ipad dan meeneemt op plaatsen waar er geene Wi-Fi is kan je wel niet surfen. Mss je toch voor de 3G moet gaan?

En ik herhaal nogmaals wat films zijnde betreft: AVplayer is een deftige app en download je films best in avi of divx.
  #13  
Oud 15-04-11, 22:09
Rolandinho Rolandinho is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 50
Standaard

Vanwege de films en muziek en vervanging pc/laptop 64gb zonder Wi-Fi, kan via hotspot iphone surfen als het moet.
  #14  
Oud 15-04-11, 22:22
Macaap's schermafbeelding
Macaap Macaap is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rolandinho Bekijk bericht
Vanwege de films en muziek en vervanging pc/laptop 64gb zonder Wi-Fi, kan via hotspot iphone surfen als het moet.
'Zonder Wi-Fi' lijkt me handig
  #15  
Oud 15-04-11, 23:01
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Pfff, jullie maken het me niet makkelijk, haha.
Tijdens het forensen met de bus/metro naar amsterdam zit ik normaal gesproken dus (zoals ik geloof ik al had verteld) wel regelmatig met mijn iphone op internet. Het is dus wel zo dat ik gedurende een kilometer of 5 geen of slechte verbinding heb. De vraag is of je met je ipad in de bus/metro gaat internetten of dat je uberhaupt genoegen neemt met je iphone.
Verder, op dit moment dan, kom ik niet veel op andere plekken waar ik dan geen Wi-Fi zou hebben.

Ik twijfel tussen 32 en 64 gig. Ik neig op zich naar de 64 gig omdat ik veel data op vakanties wil meenemen. Maar dan ook 3g. Dan zit ik dus op 800 euro. En ik ga dus dan 2 maal voor 3g internet betalen. Daar zit ik ook wel wat mee. Ik las laatst wel over prepaid kaarten. Wat kost zoiets ? of ben je met zoiets snel door je data heen ? Ik reis 40 min. heen 's morgens en 40 min. terug en dan 4 dagen in de week. Hoe lang zou je ongeveer met een prepaid kaart doen ?
  #16  
Oud 15-04-11, 23:30
Macaap's schermafbeelding
Macaap Macaap is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 118
Standaard

Begrijp dat je ook tmob hebt op je iPhone. Dat is lastig vergelijken. Op iPhone met tm heb ik wel 3G maar niet heel stabiel. Op iPad heb ik Vodafone en daar heb ik tot nu toe overal volle strepen 3G en snel internet. Dus goede kans dat je met andere provider op traject wel goed bereik hebt. Kun je beste checken met iemand uit omgeving.
Prepaid zijn idd kaarten met houdbaarheidsdatum, meestal dag/ week of maandkaarten waarbij je ingekochte data verdwijnt als je het niet gebruikt. Let wel op dat je fatsoenlijke snelheid krijgt anders werkt het voor geen meter.

Hoelang je met een kaart doet hangt volledig af van wat je online uitspookt. Krantje lezen en wat surfen kost niet zoveel data. Mail met dikke bijlagen binnenhalen, apps of muziek downloaden vreet wel data.

Laatst gewijzigd door XIII; 16-04-11 om 01:07. Reden: Berichten samengevoegd
  #17  
Oud 18-04-11, 13:45
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Van het weekend nogal druk gehad dus heb er niet zo heel veel aan gedacht qua keuzes. Beetje wel natuurlijk.

Ik blijf het best wel lastig vinden. Je geeft natuurlijk een hoop geld uit.

Op zich neig ik naar de 64 gig. Als je er genoeg films, foto's en muziek op zet, is de ipad al flink vol en heb je genoeg ruimte over.
Tuurlijk heb je van die storage diensten, maar ....... ik weet niet....... geef me niet helemaal een veilig gevoel. Misschien onterecht hoor, maar met data op je ipad zelf, heb je het in ieder geval zelf in de hand.
Anders zou je misschien aan 32 gig genoeg hebben.

Wi-Fi of 3G.
Tja, nogmaals. De situatie NU is dat ik de ipad veel thuis zal gebruiken en op vakanties (op de meeste campings heb je tegenwoordig gratis Wi-Fi).
QUa forensens zou ik 3g nodig kunnen hebben. Mijn effectieve reistijd (zonder het lopen naar de bus/metro toe) is max. 35 min. Dus dan zou je een extra data abbo daarvoor moeten afsluiten. Of prepaid van bv. vodafone maar prepaid is denk ik relatief duurder dan een maand abbo.
Aan de ene kant ben ik met jullie eens, je wilt altijd op internet kunnen maar aan de andere kant kant is het gevoel dat je al een dat abbo hebt voor je iphone4 die je dan minder gaat gebruiken omdat je je ipad hebt.
En ga je dan inderdaad met je ipad in de bus zitten. Het valt in ieder geval lekker op

Verschil tussen 64 gig Wi-Fi en 3g is 120 euro. Tja, is dat het dan waard (?).
Ja of je zou dan toch een 32 3g ipad moeten nemen.

  #18  
Oud 18-04-11, 14:01
Macaap's schermafbeelding
Macaap Macaap is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 118
Standaard

Uiteindelijk zul je nu toch zelf de keuze moeten maken. Over het data gebruik, zoals gezegd heb ik zelf een abbo op mijn iPad, maar heb ergens gelezen dat je ook een duo sim bij je tel abb kan krijgen en als je dan je iPad gebruikt, je je iPhone niet na gebruiken. Probleem is dan alleen je slechte verbinding. Ps als je 3G koopt zit je niet vast aan kosten. Hij werkt prima zonder sim, kun je later altijd nog 1 in doen.
  #19  
Oud 18-04-11, 15:48
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macaap Bekijk bericht
Uiteindelijk zul je nu toch zelf de keuze moeten maken. Over het data gebruik, zoals gezegd heb ik zelf een abbo op mijn iPad, maar heb ergens gelezen dat je ook een duo sim bij je tel abb kan krijgen en als je dan je iPad gebruikt, je je iPhone niet na gebruiken. Probleem is dan alleen je slechte verbinding. Ps als je 3G koopt zit je niet vast aan kosten. Hij werkt prima zonder sim, kun je later altijd nog 1 in doen.
Je hebt gelijk, dat is ook uiteindelijk aan mezelf. Je merkt het, ik vind die keuze wel lastig maar dat terzijde.
Ik zal het nog eens op me laten inwerken. Misschien is Wi-Fi toch het beste in mijn specifieke geval. Zeker omdat ik relatief kort in de bus/metro zin (max 35 min). En dan nog , ik ga nu ook veel op de racefiets naar mijn werk.
Ik weet dat je ook later een data abbo of prepaid zou kunnen doen als je ipad met 3g koopt, maar dan is het weer een beetje zonde van die 120 euro extra.

Bedoel je met het stukje van de zin " je je iPhone niet na gebruiken", dat je bij duo sim ik mijn iphone qua internet niet kan gebruiken op het moment dat je via je ipad internet ?
Ik zal kijken of ik nog iets kan terugvinden over duo som.
Je hebt gelijk, dan hou ik alleen nog steeds een mindere verbinding gedurende een gedeelte van het forensen.

Nogmaals zeer bedankt voor je input.
  #20  
Oud 18-04-11, 17:19
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Je zegt je een iphone hebt met data abo, als je sowieso maar af en toe dan eens moet surfen vai 3G ofzo gebruik je toch gewoon personal hotspot en verbind je zo draadloos door met je ipad en kan je zo surfen op je ipad.
Neem dan ene zonder 3G.
Ik heb ook ipad 2 zonder 3G en gebruik ook de iphone 4 als modem om zo via de ipad te surfen op edge,3G, voor die keren dat nodig is heb ik sowieso geene 3G nodig op de ipad.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
8 gig of 16 gig? Jakje Koopinformatie Nederland 8 24-09-10 00:16
8.5 gig synchen digibeet iTunes 5 21-09-10 18:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:01.