iPad vastgelopen na update, geen garantie.
Hoi,
Ik heb in oktober 2010 een iPad 3G 32GB gekocht in de Mediamarkt.
Nu wou ik updaten van firmware 4.2.1 naar 4.3. Had ik dit maar nooit gedaan !! Ik ben geen leek op het vlak van iProducten en updaten heb ik ook al regelmatig gedaan (iPhone + iPad) maar deze keer wou het toch niet lukken. De iPad bleef in herstelmodus staan en was er niet uit te krijgen met verschillende tools, methodes, .. Ik kon simpelweg niet meer updaten.
Met de gedachte dat dit onder garantie zou vallen, ben ik na 2 weken tevergeefs proberen en op forums oplossingen zoeken teruggegaan naar de Mediamarkt, waar ze dit gingen onderzoeken en eventueel opsturen naar Apple. Vandaag krijg ik een brief waarin letterlijk staat:
Citaat:
Wij hebben van geautoriseerde servicecentrum van APPLE REPAIR / TESTCENTER bericht ontvangen, waaruit blijkt dat het niet meer mogelijk is om uw product te herstellen.
Reden dat het herstel niet mogelijk is:
Het geautoriseerde servicecenter van Apple heeft geconstateerd dat de klachten aan uw Apple iPad worden veroorzaakt door val/stootschade. Helaas valt dit niet onder garantie. Het omruilvoorstel vanuit Apple is hoger dan de aanschafwaarde.
|
Als ik de iPad probeer op te starten krijg ik overigens nog wel de melding om de iPad op iTunes aan te sluiten. Én als bovenstaande nog niet genoeg is durven ze onderstaande opties voor te stellen:
Citaat:
- Apparaat omruilen voor een vervangend exemplaar; Kosten -> €728,74 incl. BTW
- Apparaat ongerepareerd retour te ontvangen -> €0,00
- Apparaat milieuvriendelijk afvoeren -> €0,00
|
EXCUSEER??? €728,74 ?? Nieuw kostte de iPad; €699, zelfs de iPad 2 3G 32GB is nog goedkoper !!
In elk geval, is er iets wat ik hieraan nog kan doen, of is dit een verloren zaak?
Alvast bedankt voor het lezen :)
|