iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad vastgelopen na update, geen garantie. (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/89448-ipad-vastgelopen-na-update-geen-garantie.html)

Darrow 18-04-11 18:23

iPad vastgelopen na update, geen garantie.
 
Hoi,

Ik heb in oktober 2010 een iPad 3G 32GB gekocht in de Mediamarkt.

Nu wou ik updaten van firmware 4.2.1 naar 4.3. Had ik dit maar nooit gedaan !! Ik ben geen leek op het vlak van iProducten en updaten heb ik ook al regelmatig gedaan (iPhone + iPad) maar deze keer wou het toch niet lukken. De iPad bleef in herstelmodus staan en was er niet uit te krijgen met verschillende tools, methodes, .. Ik kon simpelweg niet meer updaten.

Met de gedachte dat dit onder garantie zou vallen, ben ik na 2 weken tevergeefs proberen en op forums oplossingen zoeken teruggegaan naar de Mediamarkt, waar ze dit gingen onderzoeken en eventueel opsturen naar Apple. Vandaag krijg ik een brief waarin letterlijk staat:

Citaat:

Wij hebben van geautoriseerde servicecentrum van APPLE REPAIR / TESTCENTER bericht ontvangen, waaruit blijkt dat het niet meer mogelijk is om uw product te herstellen.

Reden dat het herstel niet mogelijk is:
Het geautoriseerde servicecenter van Apple heeft geconstateerd dat de klachten aan uw Apple iPad worden veroorzaakt door val/stootschade. Helaas valt dit niet onder garantie. Het omruilvoorstel vanuit Apple is hoger dan de aanschafwaarde.
Als ik de iPad probeer op te starten krijg ik overigens nog wel de melding om de iPad op iTunes aan te sluiten. Én als bovenstaande nog niet genoeg is durven ze onderstaande opties voor te stellen:

Citaat:

- Apparaat omruilen voor een vervangend exemplaar; Kosten -> €728,74 incl. BTW
- Apparaat ongerepareerd retour te ontvangen -> €0,00
- Apparaat milieuvriendelijk afvoeren -> €0,00
EXCUSEER??? €728,74 ?? Nieuw kostte de iPad; €699, zelfs de iPad 2 3G 32GB is nog goedkoper !!

In elk geval, is er iets wat ik hieraan nog kan doen, of is dit een verloren zaak?

Alvast bedankt voor het lezen :)

Guest-20180925190238 18-04-11 18:29

Praat met je rechtsbijstandsverzekering of met een echte advocaat/jurist.

Macaap 18-04-11 20:39

Zou even langs gaan bij een nederlandse 'Apple store', kun je Apple producten altijd heen brengen ook al heb je ze daar niet gekocht, Apple garantie. Even kijken welke want meeste hebben volgens mij eigen reparatie/ onderzoek afdeling.

apotheosis 18-04-11 21:15

Niet betalen, zou ik ook niet doen.

En tja, om advies gaan vragen bij een zoals hier gezegd zijnde een advocaat of jurist ofzo?

Rav3n 18-04-11 22:03

- Al eens geprobeerd de zaak te herstellen op een andere pc of mac?
- Of itunes gedeinstalleerd, ALLE restantmappen/bestanden verwijderd? Daarna PC opnieuw opstarten, itunes installeren en ipad herstellen via herstelknop in itunes. Kies nieuwe ipad.

Als je in Limburg woont, heb ik nog wel een adresje in Sittard waar je je Appleproduct legaal kunt laten controleren/repareren.

nebilem 19-04-11 18:52

Ik denk de bewijslast bij jou ligt dat het niet daaraan ligt. Er is dus duidelijk valschade te zien dus ik denk dat je geen poot hebt om op te staan.

MauroDG 19-04-11 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darrow (Bericht 665574)
Hoi,

In elk geval, is er iets wat ik hieraan nog kan doen, of is dit een verloren zaak?

Alvast bedankt voor het lezen :)

Toen ik mijn iPad 2 pas had was er net een update, bij het updaten liep hij ook vast en gaf iTunes een error (iPad was net uit de winkel!). iTunes geupdate en opnieuw hersteld, werkte niet toen heb ik hem hersteld op een andere computer waarmee het op een andere iPad 2 wel lukte, dit werkte wel.

Probeer iTunes te updaten of op een andere computer (of een waarvan je weet dat het bij andere mensen ook gelukt is).

nebilem 19-04-11 21:48

@MauroDG

Goede tip, maar waarom qoute je hele bericht van TS?

MauroDG 19-04-11 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nebilem (Bericht 666058)
@MauroDG

Goede tip, maar waarom qoute je hele bericht van TS?

Al ingekort :d

JornZ 20-04-11 11:42

In ieder geval ongerepareerd retour laten komen.

Ik heb een vermoeden dat je even in DFU mode moet zetten en dan herstellen om dit op te lossen.

iWiefring 20-04-11 12:35

Oplossing zal inderdaad in een klein hoekje zich bevinden. Wens je in ieder geval veel succes! Gewoon even in DFU mode plaatsen en herstellen, even alle mogelijke opties afgaan. Zal vast geen zwaar iets zijn, succes! :D

thomth 21-04-11 16:33

Ik zou eerst proberen om hem in dfu te zetten. Problemen door vallen kunnen ook pas later ontstaan, dus niet direct na het vallen, maar pas maanden later


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:26.