iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Met me handen in me haren (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/90335-handen-haren.html)

gregre 04-05-11 09:42

Met me handen in me haren
 
Wie kan mij tips geven.

Ik zoek nu een compu voor zakelijk gebruik. Als ik lange stukken tekst moet lezen of bewerken is een e-reader perfect. Rustig screen, heel anders dan de ipad. Ik reis ook veel en heb een optimale internet verbinding nodig, ipad 1 blijft ver achter in dit gebruik dan normale laptoppers. Multitasken is verplicht. Totaal geen games, foto functies. Formaat van ipad 1 is ideaal, vooral de touchscreen. In t verleden flybook (kpn) gebruikt welke via de telefoon werkte en dit vond ik waardeloos. Hij moet ook skype aankunnen. Een openklappende laptop vind ik onhandig vind het concept van ipad of n android echt veel handiger, kan bij wijze v spreken in mn handtasje. Ken je andere forums waar ik deze scream zou kunnen plaatsen :rolleyes: ? Bestaat zo een apparaat welke ik zoek, heb je advies, of weet je een adviesburo, ik zit echt met me handen in me haren :confused:

wouter1981 04-05-11 09:54

Mijn advies:

1. Een iPad 2 Wi-Fi+3G.

Of

2. Een MacBook Air 11 inch.

Of allebei.

jap74 04-05-11 10:36

Inderdaad: iPad of MacBook Air. iPad 1 of 2 lijkt me om het even. Een iPad 1 is denk ik niet meer te koop.

gregre 04-05-11 12:52

dank jullie voor je reacie. ik ga vanmiddag kijken naar n mac air boek, is voor mij echt wennen om weer terug te gaan naar n lap top, slik :(, geen touch screen :eek:. weet iemand ook of t mogelijk is als je een apple besturingssysteem hebt (mac air book) je in kunt loggen op t systeem op kantoor dat werkt (helaas) met windows. bijt dat?, of bestaat daar ook een ap voor? wil ff geen verrassingen als ik iets aanschaf. dus stel op t netwerk ve klein bedrijf zitten gegevens en die wil ik inzien en bewerken. dit lukt prima vanuit een windows compu, maar nu zo n mac air?

(ik zit even lastig zonder een netwerk beheerder nu, de oude heeft geen tijd voor ons, anders had ik dit wel aan hem gesteld (hij is geen fan v apple)

jap74 04-05-11 13:09

Daar heb je toch echt je systeembeheerder voor nodig. Het hangt er vanaf wat je wilt benaderen op je werk. Mail, agenda en dergelijke moet geen probleem worden (Exchange). toegang tot systeemmappen ed lijkt me lastiger.

wouter1981 04-05-11 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gregre (Bericht 670327)
weet iemand ook of t mogelijk is als je een apple besturingssysteem hebt (mac air book) je in kunt loggen op t systeem op kantoor dat werkt (helaas) met windows. bijt dat?, of bestaat daar ook een ap voor?

Lijkt erop van wel... Remote Desktop Connection Client for Mac | Office For Mac

gregre 04-05-11 17:15

sorry wouter81, je bent geweldig,
dnk + grtz

Zunne 04-05-11 18:10

Hoorde iemand over de Asus Transformer.. Is als laptop en als tablet te gebruiken.. Misschien is dat wat je zoekt? Google maar ff

gregre 04-05-11 21:08

Met n rotgang naar de apple winkel (Dam) gefietsts, daar 20 man voor mij en maar 3 verkopers. Van ellende maar zelf alles uitgeprobeerd, op moment dat ik aan de beurt was gingen de rolluiken naar beneden, kon niks meer vragen. Vanmiddag ervaren: Mac air 11 inch is best groot, en voelt zwaar. Je moet hard drukken op t vierkantje bij t toetsenbord om een selectie te maken, iedere keer klapt r een menu open, je bent weer een eeuw terug in de tijd, menu na menu na menu, tis net windows, geen screen touch dus ook geen vergroting nix. Ipad is voor dummies, luie verwende mensen. Je kunt (ondanks flash) mac air niet vergelijken met ipad... impossible, teleurgesteld, hard denken nu … ga die asus proberen….

Zunne 04-05-11 21:22

Mmh ik lees net dat die pas in de 3e week van juni waarschijnlijk in NL geleverd gaat worden..

gregre 04-05-11 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zunne (Bericht 670519)
Mmh ik lees net dat die pas in de 3e week van juni waarschijnlijk in NL geleverd gaat worden..

klopt en geen 3G. Asus is geschikte ee pad v kantoor maar vooral studie. Uitgebreidere tekstverwerking. Je koppelt m los van je dock als je op pad gaat. Heb alleen zo n ellendige ervaring met compu die via de telefoon opereren, nachtmerries gewoon. Vond daarom 3G een uitvinding. Asus is idd beter dan ipad2, maar geen 3G....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:28.