iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   facetime niet te openen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/90643-facetime-niet-openen.html)

somer003 09-05-11 13:28

facetime niet te openen
 
ik heb een nieuwe ipad2. als ik facetime wil openen en inloggen met apple id lukt dat niet: ik krijg steeds dezelfde melding: "facetime activering : inloggen mislukt. controleer de netwerkverbinding en probeer het opnieuw"
Ik heb het netwerk gecontroleerd, goed bereik. draadloos apple netwerk.
wat kan ik verder nog doen?

chrizs 09-05-11 15:47

Voor zover ik weet moet je FaceTime eerst registeren in Instellingen

somer003 09-05-11 18:05

Het is verder te registreren, inloggen met Apple id heb ik gedaan maar een. Verbinding komtniet tot stand en inloggen lukt dus niet omdat de netwerkverbinding gecontroleerd zou moeten worden. Ik kom niet verder.

Chicco68 09-05-11 23:48

Ik weet niet of het helpt, maar probeer dit eens:

* zorg dat je Wi-Fi verbinding op je ipad2 hebt
* ga naar instellingen --> FaceTime --> voeg e-mailadres toe

Volg nu de stappen en als het goed is krijg je nadat het e-mailadres geverifieerd is als je naar instellingen --> Facetime gaat "u bent bereikbaar voor videogesprekken op:" (en vervolgens het door jou ingevoerde e-mailadres) te zien.....

somer003 10-05-11 19:47

ik heb dat net uitgeprobeerd: een nieuw account aanmaken helpt ook niet. Steeds krijg ik gewoon weer de melding dat ik de netwerkverbinding moet controleren en het opnieuw moet proberen. Het lijkt dus niet aan een adres te liggen maar alleen a het netwerk, terwijl ik een heel goed bereik heb en alle andere zaken waarvoor ik het netwerk nodig heb gewoon kan uitvoeren.
Nog andere tips? Of moet ik maar gewoon naar een apple reseller terug gaan?

marv92 10-05-11 21:24

ik heb precies hetzelfde! Heb ipad al gereset, 2 keer een nieuw id aangemaakt. Alles geprobeerd..
Ik heb ook al apple gebeld maar zelfs zij konden me niet verder helpen.
ik hoop dat iemand een oplossing heeft!

somer003 12-05-11 09:57

nou, het is gelukt. een half uur met apple aan de telefoon gezeten. De truc was: Wi-Fi netwerk in instellingen: DHCP ip adres, het DNS nummer van de (apple airport) aanpassen: 8.8.8.8
eindelijk resultaat!:)

Chicco68 12-05-11 10:14

Je bent geweldig Somer003 ! Ook hier het DNS nummer aangepast naar 8.8.8.8 en het werkt !! :D:D

marv92 12-05-11 10:40

wauw super!!
Beetje jammer dat apple het bij mij niet wist maar alsnog heel erg blij dat het nu werkt! :D

Gustf 26-06-11 14:05

facetime met 3g
 
ik heb proximus 3g met Ipad2, maar als ik facetime wil proberen lukt dit niet. Blijkbaar gaat dit enkel via Wi-Fi.
Nog iemand hier ervaring mee ?

macfreaker 26-06-11 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gustf (Bericht 686546)
ik heb proximus 3g met Ipad2, maar als ik facetime wil proberen lukt dit niet. Blijkbaar gaat dit enkel via Wi-Fi.
Nog iemand hier ervaring mee ?

Heb zelf ook proximus en bij mij werkt het toch maar je moet wel een stabiele 3g verbinding hebben.

Gustf 26-06-11 19:52

Bedankt voor de reactie.
mijn verbinding was goed maar blijkbaar gaat het niet. Moet er iets speciaals zijn van instellingen ?

macfreaker 26-06-11 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gustf (Bericht 686609)
Bedankt voor de reactie.
mijn verbinding was goed maar blijkbaar gaat het niet. Moet er iets speciaals zijn van instellingen ?

Nee, heb niets speciaal gedaan. Voorlopig werkt het bij mij ook niet omdat ik een beta tester ben en facetime in de 2de beta uitgeschakeld is.

Gustf 26-06-11 20:05

toch raar alles werkt perfect zoals surfen, mailen, enz maar geen facetime. Nog maar een beetje verder zoeken dan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:13.