iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad 2 touchscreen flipt (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/91657-ipad-2-touchscreen-flipt.html)

IvoJanssen 25-05-11 00:59

iPad 2 touchscreen flipt
 
Beste


Sinds een aantal weken ben ik de trotse eigenaar van een iPad 2. Na enkele dagen zat ik met een probleem dat het touchscreen van men nieuwe iPad 2 het op bepaalde plaatsen niet deed.

Het probleem kwam maar zelden voor en nadat ik de screenprotector er af heb genomen had ik geen problemen meer... tot vorige week!

Mijn iPad begint soms volledig te flippen... Apps die zomaar openen (zonder dat ik een handeling doe), toetsen die blijven hangen, toetsenbord dat supersnel wisselt tussen letters en cijfers, links in browsers die worden geopend... heel bizar.

Heb al harde reset(s) gedaan, helpt niet... **

Op verschillende (engelstalige) forums spreken ze over een "ghost touchscreen".

Ik heb enkele video's gemaakt om het duidelijk te maken.

YouTube - ‪iPad 2 Ghost Touchscreen Part 1‬‏
YouTube - ‪iPad 2 Ghost Touchscreen Part 2‬‏
YouTube - ‪IMG 0422‬‏

Iemand die hier ook last van heeft?

Morgen ga ik langs de winkel, eens zien wat zij zeggen...

nielsvdplas 25-05-11 02:20

Gebeurt dit op elk willekeurig moment of als je hem bijv oplaad?

IvoJanssen 25-05-11 09:57

Elk willekeurig moment... Nu bijvoorbeeld blijft hij braaf :)

Wienen 25-05-11 14:56

Strange probleem idd...

Heb je je scherm al eens vet vrij gemaakt met een doekje?

Al eens geprobeerd je iPad volledig te herstellen met firmware?

ad9007i 25-05-11 15:33

jah, ik zou eerst is herstellen
en dan kijken wat hij doet
als hij hetzelfde blijft doen, dan zou ik het touchscreen v

laten veranderen(zelf of via apple)
heb je hem is laten vallen of water dat erin gekomen is ofzo?

wouter1981 25-05-11 15:46

Als een herstel mbv iTunes (instellen als nieuwe iPad) niet helpt dan kun je de iPad het beste terug brengen naar de verkoper. En daar garantie claimen.

apotheosis 25-05-11 18:33

Ik merk ook bij mij de ipad soms eens moet slikken, als ik de ipad open zeg maar en dan op een icoon ofzo tik het niet gaat, bizar, moet ik effe opnieuw doen of effe wachte en dan ist oke, niet dat iedere dag gebeurt maar toch af en toe eens.
Maar maak er me niet druk in, ik denk vele mensen dat voorhebben en de andere tablets hebben er ook last van.

IvoJanssen 26-05-11 22:28

Heb inderdaad al eens herstel via iTunes gedaan, zonder succes...

Gisteren terug naar de winkel geweest, hebben hem binnen genomen en de kans is groot dat ik een nieuwe krijg (ergens volgende week).

Blijkbaar niet zoveel mensen die deze problemen hebben (toch niet in Vlaanderen of Nederland). Vind vooral veel terug op Engelstalige forums (USA).

Hopelijk een nieuwe die perfect werkt en dan ben ik een tevreden iPad-user!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:18.