iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Bluetooth probleem iPad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/92495-bluetooth-probleem-ipad.html)

Ronalje 05-06-11 19:50

Bluetooth probleem iPad
 
Ik heb voor mijn iPad de app iTunes Remote gedownload, ook heb ik voor mijn pc een bluetooth stick gekocht.

Vanuit mijn pc kan ik mijn iPad zien. echter als ik kijk vanaf mijn iPad zie ik de pc niet. Firewal heb ik ook al uitgezet (of kan het daar niet aan liggen)

Wie kan het oplossen voor me? bedankt!

MauroDG 05-06-11 20:34

De iPad vindt de meeste andere apparaten niet maar wel bijvoorbeeld headsets en toetsenborden.

Ronalje 05-06-11 20:42

Moet toch kunnen lijkt me. hoe kan ik dan muziek afspelen vanaf me ipad? dat kan toch met met het programmatje iTunes Remote?

Sjeltur 05-06-11 20:56

Remote is er voor om je Apple TV en/of AirportExpress te bedienen. Dit gaat dan ook via je netwerk, niet via Bluetooth.

Muziek streamen vanaf je computer naar je iPad - kun je bijvoorbeeld met 'AudioGalaxy' - op je iPad installeren EN op je computer.

OF je gaat gebruik maken van Thuisdeling op je iTunes en dan je muziek dus delen met je iPad.

MauroDG 05-06-11 21:00

En thuisdeling gaat via Wi-Fi.

Ronalje 05-06-11 22:30

Dus als ik het goed begrijp kan ik met "AudioGalaxy" vanaf me iPad muziek afspelen op me pc. (muziek harder/achter) zetten enz enz

Sjeltur 05-06-11 22:55

Ooooh sorry - ik ben bang dat dat niet mogelijk is; ik dacht dat je muziek vanaf je pc naar je iPad wou streamen....
Ik ga eens even kijken of ik zoiets kan vinden...
(vraagje; waarom zou je dit willen en niet een setje goede luidsprekers?)

iCulture 05-06-11 22:57

Je kunt met Remote ook iTunes op je PC/Mac bedienen. Dat staat ook gewoon in de app-omschrijving. Dit werkt niet via Bluetooth, maar via je Wi-Fi netwerk.
Remote voor iPhone, iPod touch en iPad in de iTunes App Store
Citaat:

Bedien iTunes en de Apple TV met uw iPhone, iPod touch of iPad via uw Wi-Fi-netwerk. Kies afspeellijsten, nummers en albums alsof u voor uw computer of Apple TV zit. Vanaf elke locatie bij u thuis kunt u een ander nummer kiezen, een afspeellijst selecteren of door uw gehele bibliotheek bladeren.


---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 juni 2011 om 22:59 ----------

Overigens: als je een betere topictitel had gekozen was je veel eerder geholpen. Je vraag is namelijk niet het Bluetooth-probleem, maar het kunnen bedienen van iTunes op je Mac/PC vanaf je iPad. Dat is een compleet andere vraagstelling en daardoor de ontstane verwarring.

MauroDG 05-06-11 23:01

--- bericht is overbodig ---

Sjeltur 05-06-11 23:02

@iCulture - klopt; had ik even niet aan gedacht; ik gebruik het zelf om via Remote eerst naar Bibliotheek te gaan - en vanuit daar mijn streams naar de AppleTV te sturen.
(dat terzijde)

MAAR; we komen er net achter dat Ronalje muziek ex.iPad wil streamen naar de PC
En dat kan toch niet met Remote...

iCulture 05-06-11 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjeltur (Bericht 679939)
MAAR; we komen er net achter dat Ronalje muziek ex.iPad wil streamen naar de PC
En dat kan toch niet met Remote...

Nee, dat wil 'ie juist niet:
Citaat:

Dus als ik het goed begrijp kan ik met "AudioGalaxy" vanaf me iPad muziek afspelen op me pc. (muziek harder/achter) zetten enz enz

Sjeltur 05-06-11 23:08

Tja - kwestie van hoe je het leest 'vanaf me iPad' zie ik als 'muziek vanaf mijn iPad naar'
Maar yep - jij kan gelijk hebben!

Dus ligt even aan Ronalje... ;)

Maar @Ronalje - wil je streamen naar de PC - dan heb ik AirMusic gevonden - vrij prijzig; $ 4,99. En ik geloof niet dat je het geluid kan bepalen.

Ronalje 06-06-11 20:57

Sorry mensen voor de onduidelijkheid, ben ook maar een digibeet.

Nu mijn vraag: ik heb tijdje terug bij een iemand gezien dat die vanaf de bank met zijn iPad muziek harder/zachter kon zetten. het volgend nummer aan kunnen zetten en dat allemaal op de iPad.
De muziek werd afgespeeld via de pc.

Mijn vraag hoe werkt dit? (dacht dat dit met bluetooth zou gaan)

Is mijn vraag zo duidelijk?

Sjeltur 06-06-11 21:05

Okay - duidelijk; zoals iCulture zei => dan kun je dus gebruik maken van Remote - werkt via iTunes op je PC via Wi-Fi. Geen bluetooth.

Ronalje 07-06-11 19:10

Dus ik moet de AirportExpress in dit geval kopen?

Ben echt een leek op dit technisch gebied

MauroDG 07-06-11 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ronalje (Bericht 680688)
Dus ik moet de AirportExpress in dit geval kopen?

Ben echt een leek op dit technisch gebied

Nee, installeer gewoon de app, open hem en volg de instructie in de app.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:50.