iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   [iOS 5] berichtgeving doet het niet op iPad 2 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/93071-ios-5-berichtgeving-doet-niet-op-ipad-2-a.html)

chonazz 11-06-11 13:32

[iOS 5] berichtgeving doet het niet op iPad 2
 
Beste mensen,

Heb een paar dagen geleden de eerste beta van iOS 5 op m'n iPhone 4 en iPad 2 geïnstalleerd. Op de iPhone werkt alles als een zonnetje, toch zeker voor een eerste beta. Op de iPad 2 krijg ik de notificaties maar niet werkend. Heb de software nu al 2x opnieuw geïnstalleerd. Als ik in een app of op het homescreen met m'n vinger van boven in de menubalk naar beneden schuif om het notificatie systeem zichtbaar te maken zie ik maar een kleine grijze balk. Ook komen de notificaties niet binnen op m'n lockscreen.

Iemand die hetzelfde probleem ervaart?
Nog even voor de duidelijkheid, ik heb een developers account bij Apple, netjes €79 betaald.

Jonas

hansfanz 12-06-11 14:28

Heb ik inderdaad ook, maar dan op de iphone

ninobeukeveld 13-06-11 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chonazz (Bericht 682241)
Beste mensen,

Heb een paar dagen geleden de eerste beta van iOS 5 op m'n iPhone 4 en iPad 2 geïnstalleerd. Op de iPhone werkt alles als een zonnetje, toch zeker voor een eerste beta. Op de iPad 2 krijg ik de notificaties maar niet werkend. Heb de software nu al 2x opnieuw geïnstalleerd. Als ik in een app of op het homescreen met m'n vinger van boven in de menubalk naar beneden schuif om het notificatie systeem zichtbaar te maken zie ik maar een kleine grijze balk. Ook komen de notificaties niet binnen op m'n lockscreen.

Iemand die hetzelfde probleem ervaart?
Nog even voor de duidelijkheid, ik heb een developers account bij Apple, netjes €79 betaald.

Jonas

Dat heb ik ook op mijn iPad, als ik geen notificaties heb, maar als ik wel wat heb staat het er wel tussen.

Heb je bij instellingen > notificaties bij de applicaties die je in Notification Center wil hebben ook ingesteld dat je die daar ook wil ontvangen?

dirkkk 14-06-11 08:08

Ik heb ook IOS5 op de iPad gezet, met een prima werkende notificatie app. Maar waar ik van baal is het feit dat Apple op de iPad met IOS5 geen Whatsapp ondersteund!!
Het is niet eens meer aanwezig in de Appstore en de iPhone uitvoering "werkt niet op dit device" krijg je te lezen. Heb hier niets in de fora's over gelezen, toch iets wat veel mensen aan het twijfelen zal brengen. iMessage is lang niet zo gelikt als Whatsapp (vind ik) en voor je het weet zit je automatisch te sms'en!!

ninobeukeveld 14-06-11 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirkkk (Bericht 682988)
Ik heb ook IOS5 op de iPad gezet, met een prima werkende notificatie app. Maar waar ik van baal is het feit dat Apple op de iPad met IOS5 geen Whatsapp ondersteund!!
Het is niet eens meer aanwezig in de Appstore en de iPhone uitvoering "werkt niet op dit device" krijg je te lezen. Heb hier niets in de fora's over gelezen, toch iets wat veel mensen aan het twijfelen zal brengen. iMessage is lang niet zo gelikt als Whatsapp (vind ik) en voor je het weet zit je automatisch te sms'en!!

Bij de iPad kan je niet sms'en, als de andere persoon naar wie je een bericht stuur die geen iMessage heeft, stuurt hij het niet. Maar bij de iPhone stuurt hij dan wel een sms, tenzij je dat uitschakel
bij instellingen.

Yzord 14-06-11 09:46

Wat heeft iMessage met Whatsapp te maken?

dirkkk 14-06-11 11:26

Het zijn beide apps die berichten kunnen versturen/ontvangen en zijn voor een groot deel identiek. Whatsapp heeft een groot deel van de markt in handen en Apple ziet ook wel brood in die markt. Weet niet of Apple Whatsapp wil dwarsbomen, maar dat zou maar zo kunnen zijn, of het kan technisch een bug in IOS5 zijn, zodat bij een update Whatsapp weer wel te downloaden is op een iPad.

iFonzie 15-06-11 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirkkk (Bericht 682988)
Ik heb ook IOS5 op de iPad gezet, met een prima werkende notificatie app. Maar waar ik van baal is het feit dat Apple op de iPad met IOS5 geen Whatsapp ondersteund!!
Het is niet eens meer aanwezig in de Appstore en de iPhone uitvoering "werkt niet op dit device" krijg je te lezen. Heb hier niets in de fora's over gelezen, toch iets wat veel mensen aan het twijfelen zal brengen. iMessage is lang niet zo gelikt als Whatsapp (vind ik) en voor je het weet zit je automatisch te sms'en!!

WhatsApp werkt überhaupt niet op de iPad.

En voor de iPhone zal die wel compatibel gemaakt moeten worden voor iOS5.

ninobeukeveld 15-06-11 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iFonzie (Bericht 683430)
WhatsApp werkt überhaupt niet op de iPad.

En voor de iPhone zal die wel compatibel gemaakt moeten worden voor iOS5.

Bij werkt WhatsApp wel al op de iPhone hoor met iOS 5.

beatje 14-10-11 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chonazz (Bericht 682241)
Beste mensen,

Heb een paar dagen geleden de eerste beta van iOS 5 op m'n iPhone 4 en iPad 2 geïnstalleerd. Op de iPhone werkt alles als een zonnetje, toch zeker voor een eerste beta. Op de iPad 2 krijg ik de notificaties maar niet werkend. Heb de software nu al 2x opnieuw geïnstalleerd. Als ik in een app of op het homescreen met m'n vinger van boven in de menubalk naar beneden schuif om het notificatie systeem zichtbaar te maken zie ik maar een kleine grijze balk. Ook komen de notificaties niet binnen op m'n lockscreen.

Iemand die hetzelfde probleem ervaart?
Nog even voor de duidelijkheid, ik heb een developers account bij Apple, netjes €79 betaald.

Jonas

Ik heb het zelfde probleem, heb vandaag de nieuwe iso5 er opgezet, en helaas geen notificaties, het schermpje komt wel tevoorschijn maar helaas zonder meldingen, en ja ik heb in berichtgeving alles op aan gezet, dus wat nu?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:18.