iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Rotatievergrendeling (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/93127-rotatievergrendeling.html)

ruudverschoor 12-06-11 12:21

Rotatievergrendeling
 
Deze week blijft mijn IPad 2 64 3 G ineens in portaitstand hangen. Alles werkt wel maar het is niet handig. Al talloze malen het knopje aan de zijkant aan en uit gezet. Functie verwisseld. Gereset. Opnieuw naar fabrieksinstellingen terug. Blijft hangen. Wie heeft een idee?:confused:

lood1406 12-06-11 13:03

heb je rechtsboven in beeld het rotatieteken staan?
je kan ook proberen om dubbel op de home knop te drukken, en dan naar links te swippen, daar zit ook een vergrendelstand.
succes ermee.

WDS001 12-06-11 13:52

Gezien de dingen die je al geprobeerd hebt lijkt het eerder op een hardwarematig probleem dan op een probleem in de software. Je kan dus best even terug naar de winkel.

ruudverschoor 12-06-11 13:56

e:confused:r staat geen rotatieteken. Naar links swippen en daar de vergrendeling uitzetten werkt ook niet.

Jemine 18-07-11 21:30

Heb hetzelfde probleem als jij met de rotatievergrendeling op mijn iPad... Heb jij een oplossing??????

ruudverschoor 18-07-11 22:23

Het wonder was bij mij geschied dat de rotatie op een gegeven moment gewoon weer ging werken! Wellicht dat een beetje schudden helpt. Nu heb ik geen last meer maar het was wel erg vervelend op dat moment.

Absozeker 15-09-11 18:09

Rotatievergrendeling
 
Ik heb mijn rotatievergrendelijk uit staan. Maar bij het mail programma van mijn ipad krijk ik het niet voor elkaar om de mail b.v. In landscape te lezen.
Alle andere progs werken wel. Kan ik in het het mail prog iets aanpassen?

Cavemanrik 15-09-11 18:55

Als je 2 maal indrukt en dan helemaal naar links gaat, dus naar rechts sliden, kom je bij o.a. Ipod waar je o.a het gelid harder en zachter kunt zetten.
Helemaalmlinks daarvan zit een button waar je de rotatie vergrendeling erop of eraf haalt.

Veel succes

Rik

Absozeker 15-09-11 19:22

rick
Dit had ik ook al uitgevonden. Het werkt op alle progs op mijn ipad m.u.v het mail programma
Wim

Macaap 18-09-11 19:47

Evt in settings functie zijschakelaar wijzigen (en weer terug).
Lijkt anders idd hardware matig

Absozeker 18-09-11 19:56

Macaap,

Ik deze optie heb ik geprobeerd en werkt niet.
Begin echt te denken dat het hw is.

Groet Wim

JanFB 05-10-11 18:52

Ik had het zelfde probleem en dat heb ik opgelost door de hardware echt uit te zetten en daarna weer aan.
Als je de aan/uitschakelaar aan de zijkant van de IPAD lang indrukt dan krijgt je een rode knop met "zet uit". Deze gebruik je en wacht dan totdat de IPAD helemaal uitgeschakeld is.
Daarna druk je de aan/uitschakelaar weer lang in totdat het Apple logo verschijnt. De IPAD schakelt weer aan. Toen deed de rotatievergrendeling het weer bij mij.

adriaantjes 06-10-11 10:50

Een reset doet dikwijls wonderen.

Kluistertijd 06-10-11 14:19

Zzet anders even je geluid aan de zijkant van het apparaat uit. Dan kan je via Instellingen je rotatie weer aanzetten.

Absozeker 07-10-11 19:37

Rotatievergrendeling
 
BINGO, dat werkt.
Eindelijk, dank voor jullie support

Groet Wim

Hcptdg 27-10-11 00:35

Rotatieschakeling werkt niet
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JanFB (Bericht 710122)
Ik had het zelfde probleem en dat heb ik opgelost door de hardware echt uit te zetten en daarna weer aan.
Als je de aan/uitschakelaar aan de zijkant van de IPAD lang indrukt dan krijgt je een rode knop met "zet uit". Deze gebruik je en wacht dan totdat de IPAD helemaal uitgeschakeld is.
Daarna druk je de aan/uitschakelaar weer lang in totdat het Apple logo verschijnt. De IPAD schakelt weer aan. Toen deed de rotatievergrendeling het weer bij mij.

Hier identiek. De aan-uit schakeling ingedrukt houden en systeem helemaal uit en weer aanzetten. Hierna werkt de rotatiefunctie wel.

Hans

Mopenbrandy 06-05-12 17:38

Rotatiescherm
 
Ik heb precies hetzelfde alles geprobeerd ook heb ik gelezen dat de geluidsknop
Word verwisseld met de rotatieknop dat heb ik ook.ik hoop dat er iemand een oplossing heeft.je kan wel met de visualisering voor gehandicapten de schermrotatie instellen,dan werkt die met een klein rondje in het scherm
GERARD

Beech43 06-05-12 21:04

Maar wat is het probleem eigenlijk ? Ik kom niet uit je zinnen.

Mopenbrandy 07-05-12 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mopenbrandy (Bericht 792493)
Ik heb precies hetzelfde alles geprobeerd ook heb ik gelezen dat de geluidsknop
Word verwisseld met de rotatieknop dat heb ik ook.ik hoop dat er iemand een oplossing heeft.je kan wel met de visualisering voor gehandicapten de schermrotatie instellen,dan werkt die met een klein rondje in het scherm
GERARD

Mijn ipad bleek kapot te zijn heb van saturn een nieuwe gekregen heb gelijk maar de ipad 3 gekocht.
Klantenservice van apple en saturn kwamen er ook niet uit.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 mei 2012 om 22:25 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hcptdg (Bericht 724949)
Hier identiek. De aan-uit schakeling ingedrukt houden en systeem helemaal uit en weer aanzetten. Hierna werkt de rotatiefunctie wel.

Hans

Een echte harde reset is leeg maken via itunes herstel is beter volgens apple ondersteuning.Gerard


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:51.