//

Blackberry internet op ipad?

Blackberry internet op ipad? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben van plan om een ipad 2 aan te schaffen. Ik twijfel nog tussen de wifi en 3G versie. Ik heb een blackberry abonnement ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-06-11, 19:00
valentijn12 valentijn12 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 6
Question Blackberry internet op ipad?

Ik ben van plan om een ipad 2 aan te schaffen. Ik twijfel nog tussen de Wi-Fi en 3G versie.

Ik heb een blackberry abonnement bij kpn en zou deze graag willen gebruiken in de ipad dmv een dual sim. Zou dit mogelijk zijn? Heeft iemand er ervaring mee. En zo ja, welke instellingen moet ik dan gebruiken?

Bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-06-11, 22:04
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Ik heb er geen ervaring, maar heb me laten vertellen dat dit niet zo maar kan.
Enerzijds zit je met jouw abo op het blackberry-netwerk aangesloten.
Anderzijds heb ik me laten vertellen dat je moet oppassen omdat je je voordelen van je abo zou kunnen verspelen.

Een duosim zal dus volgens mij niet gaan werken.

Advies: Doe navraag bij je provider!
  #3  
Oud 20-06-11, 08:07
valentijn12 valentijn12 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 6
Standaard

Ja want sommigen zeggen dat het een gewoon internet abbo is, met als extra de BIS.

Het navragen ligt een beetje moeilijk, want de providers zijn niet zo blij met die dual sims. Ze hebben liever dat je een los tablet aboo neemt. Een vriend van mij heeft een t-mobile iphone abbo en die wilden ook geen dual sim geven.
  #4  
Oud 20-06-11, 09:25
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

NOGMAALS: Ik heb uit het aan mij vertelde verhaal begrepen, dat je ipad gewoon werkt, op het moment dat je hem aansluit met jouw BB-sim. De sim zal automatisch het goede netwerk (dus niet het BB-netwerk) kiezen.
Die sim zou echter op dat moment geen BB-sim meer zijn.

Vervolgens zou je, zo werd mij verzekerd, als je je BB-sim weer in jouw BB zet, pech hebben en niet meer terug kunnen keren naar het het BB-netwerk. Je BB zal dan wel nog kunnen bellen en internetten maar geen BB-apps kunnen gebruiken.
Bij dit laatste werd zelfs verteld, dat de provider vervolgens ook een ander abo-tarief zou kunnen hanteren??
Ik weet dit dus niet zeker. 't Is een verhaal van horen vertellen cq ik heb wellicht de klok horen luiden, maar ik weet niet meer waar de tepel hangt

Gelet op het vorenstaande vind ik het echter logisch/verklaardbaar dat een provider dan moeilijk doet. Derhalve mijn verwijzing naar je eigen provider voor het juiste verhaal. Wellicht willen ze je wel een dualsim verkopen, maar gaat het gewoon niet (goed) werken of je gaat dan eigenlijk gebruik maken van een ander netwerk dan dat je met jouw provider en abo bent overeengekomen.

Meer kan ik er niet over vertellen.

Heb je, naast je BB, koste wat kost internet nodig, dan kies je voor de iPad2 3G (heeft ook Wi-Fi overigens) en sluit je, mits je dat kunt betalen, een sim-only-internet-abo van een paar euro per maand af.
  #5  
Oud 20-06-11, 19:15
valentijn12 valentijn12 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 6
Standaard

Oke, dat klinkt wel logisch. Dat het een ander abbo wordt kan ik me niet voorstellen. Dan zou het wel heel makkelijk worden om van een 2 jarig BB contract af te komen (BB internet is namelijk nog al duur)

Als dit niet werkt koop ik een Wi-Fi ipad. Dus ik wacht nog even af of er nog iemand is die een positieve ervaring heeft
Reageren

Labels
blackberry



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
blackberry abbonement - ipad??? tomipad iPad algemeen 1 13-06-11 13:00
Blackberry internet op iPhone4. Hoe? TisDeDennis Overige providers Nederland 12 06-05-11 22:38
iPad vs BlackBerry PlayBook Alifar iPad algemeen 9 06-02-11 01:59
Internet op Iphone 3G met T-mobile Blackberry abonnement Mitch139 Odido (T-Mobile) 2 26-12-10 17:21
België: BlackBerry Internet Service via iPhone? Musqito Overige providers België 1 21-03-08 13:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.