//

iPad en NAS

iPad en NAS discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie o wie heeft een geniale hint Ik ben ik het bezit van een iPad1 64Gb met Wi-Fi en 3G. Thuis draait een netwerk achter ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-06-11, 20:53
Aaipad's schermafbeelding
Aaipad Aaipad is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 126
Exclamation iPad en NAS

Wie o wie heeft een geniale hint

Ik ben ik het bezit van een iPad1 64Gb met Wi-Fi en 3G. Thuis draait een netwerk achter een router (Sitecom Boradband Router 300N model WL-303) met daaraan gekoppeld diverse Windows pc's (bedraad en draadloos) en een NAS (Netgear ReadyNAS Duo met daarin 2 HD van 2Tb elk).

Ik kan via het netwerk alle schijven prima bereiken met de iPad, en in tegenstelling tot berichten die ik hier lees over Sitecom, zonder storingen of uitval!

Eén van de fijne opties van de NAS is dat je hem ook van buiten het netwerk (via 3G) kan bereiken. En daar gaat het mis! Ik gebruik hiervoor de app ReadyNAS remote van Netgear zelf. Ik heb een account aangemaakt zoals beschreven bij Netgear en zie de NAS ook staan. Echter de schijven benaderen gaat van geen kant. Ik krijg een melding dat FTP aan moet staan. Zowel in de NAS als in de router staat FTP aan (anonymous). Ik vrees echter dat door de firewall er een specifieke poort moet worden toegewezen voor de communicatie. Daar houdt mijn kennis wel zo'n beetje op! Waar stel je in de router dat in hemelsnaam in!!

Iemand een idee
__________________
iPad3 32Gb Wi-Fi | iPhone 5s 16Gb | iOS 7.0.6 | ATV2 met JB en XBMC
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-06-11, 16:32
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Kan het zijn dat je ftp poort (meestal 21) geblokkeerd is door je provider ?
Ik heb een Qnap en ftp aangezet maar dan met poort 2121 en deze ook in de router geforward en kan alles benaderen zowel via 3G als Wi-Fi.
  #3  
Oud 22-06-11, 17:09
Aaipad's schermafbeelding
Aaipad Aaipad is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 126
Standaard

@Macfreaker,

Ik ga het eens proberen.... eerst de handleiding maar eens opsnorren van de router.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 juni 2011 om 17:21 ----------

@Macfreaker,

Ik heb eerst eens geprobeerd om via een Windows laptop en het Netgear protocol de mappen via http te benaderen. In feite dus buiten het netwerk om. Vreemd is dat ik dan wel de schijven kan benaderen!
  #4  
Oud 23-06-11, 20:03
elcapo elcapo is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Je zult op je router aan moeten geven waar een binnenkomende ftp client naar toe moet, dat kan je instellen met port forwarding op je router, je geeft dan aan dat ftp poort 21 naar het ip-adres van je ftp-server moet. Wees hier wel voorzichtig mee want er wordt veel gescand op openstaande ftp-poorten en als je ftp-server niet goed is beveiligd liggen je gegevens op straat.

Laatst gewijzigd door elcapo; 23-06-11 om 20:42.
  #5  
Oud 23-06-11, 23:14
Aaipad's schermafbeelding
Aaipad Aaipad is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 126
Standaard

@Elcapo,

Dus als ik het goed begrijp niet "anonymous" laten inloggen maar altijd een gebruiker koppelen aan ftp??
  #6  
Oud 04-07-11, 13:35
Aaipad's schermafbeelding
Aaipad Aaipad is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 126
Standaard

Binnenkort krijg ik een nieuw modem annex router van mijn provider (Ziggo). Wellicht is de NAS dan wel eenvoudig in te stellen. Ik laat het even rusten....
  #7  
Oud 04-07-11, 20:15
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaipad Bekijk bericht
Binnenkort krijg ik een nieuw modem annex router van mijn provider (Ziggo). Wellicht is de NAS dan wel eenvoudig in te stellen. Ik laat het even rusten....
Uiteraard moet je de nas ok instellen dat deze bereikbaar is op welke manier dan ook.
  #8  
Oud 04-07-11, 20:25
Aaipad's schermafbeelding
Aaipad Aaipad is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Uiteraard moet je de nas ok instellen dat deze bereikbaar is op welke manier dan ook.
@Macfreaker: de NAS heeft daar een utility voor die ik aan alle kanten heb opengezet. Zowel ftp met gastgebruik (anonymous - lezen en schrijven) als met een user die alle rechten heeft! En nog kom ik niet binnen. Ik ga er nu toch echt vanuit dat het de router is die de deur op slot houdt.
  #9  
Oud 17-07-11, 19:39
Aaipad's schermafbeelding
Aaipad Aaipad is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 126
Standaard

Door tussenkomst van de producent van de NAS (Netgear) het apparaat toch werkend gekregen vanaf de iPad. Bleek heel simpel een verouderde utility te zijn die op de NAS draaide. Na deze te hebben geupdate werkte het als een zonnetje
Reageren

Labels
drie-g, ipad, nas, netgear, wi-fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: Thuisdeling muziek naar iphone steamen van een nas in netwerk iphoneEd iTunes 8 15-03-11 14:55
Nas koppelen aan iphone4 gertmeppelink iPhone Apps 18 21-01-11 19:04
Windows: Itunes 10 delen via NAS harrys iTunes 2 29-09-10 14:41
Mac OS X: iTunes + NAS = iPhone app sync over meerdere computers? iPhoneDoc iTunes 0 29-07-10 08:36
Muziek: Foto Muziek film van nas naar iPhone gertmeppelink Muziek, foto & video 0 21-06-09 11:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:47.