iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Hoe werk citrix receiver (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/93880-werk-citrix-receiver.html)

T-Bob 22-06-11 12:07

Hoe werk citrix receiver
 
Ik heb de graties app Citrix Reciever geïnstalleerd op de. Ipad2,
Wil op afstand de bestanden in mijn pc te gebruiken.
Maar hoe leg je nu contact met mijn window pc?
De app is al automatisch Gé configueerd, maar wat moet er nu gebeuren
Weet iemand dit?

wouter1981 22-06-11 13:23

Je hebt GoToMyPc op je PC geïnstalleerd? Ik denk dat je je antwoord hier kunt vinden.

T-Bob 22-06-11 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 685525)
Je hebt GoToMyPc op je PC geïnstalleerd? Ik denk dat je je antwoord hier kunt vinden.

Volgens mij is dit weer wat anders en niet Citrix waar ik de app van heb:confused:

XIII 22-06-11 22:33

Zie Citrix Systems » Virtual desktops and virtual applications -Citrix Receiver for iPad and Android

Als ik het goed begrijp moet/kun je een connectie maken met Citrix XenDesktop of Citrix XenApp.

Gebruik(t) je (IT afdeling) die?

T-Bob 23-06-11 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 685671)
Zie Citrix Systems » Virtual desktops and virtual applications -Citrix Receiver for iPad and Android

Als ik het goed begrijp moet/kun je een connectie maken met Citrix XenDesktop of Citrix XenApp.

Gebruik(t) je (IT afdeling) die?

Nee ik heb een kantoor aan huis:)

wouter1981 23-06-11 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T-Bob (Bericht 685718)
Nee ik heb een kantoor aan huis:)

Je zult een van die applicaties op je pc moeten installeren.

elcapo 23-06-11 19:59

Aan alleen een ctx reciever heb je niets, je moet connecten met een citrixfarm, de ctx reciever fungeert dan als een softwarematige thin client.

T-Bob 24-06-11 09:53

En dat moet natuurlijk betaald worden:confused:

m4rtijn76 24-06-11 15:47

Gebruik een Windows Remote Desktop connectie in plaats van Citrix. Voor Citrix moet uiteraard betaals worden, RDP zit al in Windows Professional.

Mike iPad iphone 15-03-13 21:01

Hallo allemaal, is er iemmant die in een stappenplan uit kan leggen hoe te handelen met welke app's citrix te installeren op iPad > windows machine. Ik als leek zou hier geweldig mee geholpen zijn. Op iPad staat al de citix app en go to my. Mijn mail adres staat eventueel op mijn acc. Informatie. Want ik kom gewoonweg niet door de materie heen en mijn computer Engels is erg slecht of is telefonische hulp mogelijk?... Alvast bedankt.:-)

Mike.

Beech43 15-03-13 21:06

Heb je hier wat aan ?

Mike iPad iphone 15-03-13 21:41

Beech43
 
Beste Beech43,

Bedankt voor je snelle reactie!,, ik heb er even naar gekeken en ben er erg blij mee. Het is leesbaar Nederlands! Ga er morgen mee aan de gang en laat zeker nog van mij horen.

Mike.

Richu75 17-03-13 16:13

Als je die handleiding volgt zet je een verbinding op naar ggnet. Daar heb je niks aan, dat is immers niet jouw pc.

Sowieso heb je niks aan de receiver, die is alleen geschikt om een verbinding te leggen naar een xenapp farm. En iets zegt me dat jij dat thuis niet hebt draaien.

Kijk gewoon eens naar rdp of vnc. Is echt niet moeilijk. Of naar een alternatief als dropbox om je documenten in op te slaan.

Mike iPad iphone 20-03-13 13:26

Citrix
 
Ben er behoorlijk over aan het lezen. Even het volgende, mijn vrouw gebruikt voor haar werk citrix. In de app store stonden er twee om te gebruiken op iPad. Want ik wil tenslotte graag vanaf mijn iPad in mijn windows pc kunnen om dan natuurlijk alle aplicatie's te kunnen bedienen. Of moet ik "go to my pc" gebruiken?

Mike iPad iphone 22-03-13 09:10

Citrix
 
Ga idd nu verder met rdp. Ik laat van me horen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:10.