iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   2 apparaten op 1 account (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/94137-2-apparaten-op-1-account.html)

runner70 26-06-11 14:09

2 apparaten op 1 account
 
Goedemiddag iedereen,

Ik ben in bezit van een Iphone en wil nu een iPad aanschaffen.
Nu heb ik een vraag, wat is het voordeel en nadeel om deze op 1 account
te registreren?
Als ik goed heb kan ik als ik 1 account heb de apps die in aangekocht heb op mijn iPhone gratis overzetten naar de iPad?
Maar als ik een account heb, kan ik dan bv. facetimen tussen iPhone en iPad?

Kortom wat zijn de voor en nadelen?

macfreaker 26-06-11 17:20

Bij mijn weten geen nadelen , heb zelf ook een iPad en ipod en behalve facetime (op ipod gaat dit niet) zie ik geen verschil.

ballegooier 26-06-11 17:53

Je kunt volgens mij apart je FaceTime inloggen (en dus op 1 van de 2 iDevices inloggen met een andere FaceTime account)

MS23 26-06-11 18:45

Groot voordeel is dat je apps de je al gekocht hebt gratis op je iPad kan zetten. Face time weet ik niet want heb iPad 1.

qkp 26-06-11 18:50

waarom zou je met jezelf facetimen? :P ik denk wel dat je 2 accounts nodig hebt wil je met je eigen ipad facetimen met je iphone.

ballegooier 26-06-11 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door qkp (Bericht 686596)
waarom zou je met jezelf facetimen? :P

Één account (voor Apps e.d.) op 2 apparaten wil nog niet zeggen dat er niet 2 verschillende gebruikers zijn :P
Mijn vrouw heeft eh had ook een iPhone met mijn Apple ID (je gaat immers niet dubbel voor Apps betalen als dat niet hoeft en legaal is) maar haar eigen FaceTime ID.
Ik FaceTime (...) m'n vrouw wel eens (op haar MacBook) soort gratis bellen, en ik hoef niet naar beneden te lopen als ik een koffie wil bestellen :D :D

martine1312 26-06-11 19:58

account itunes op 1 account doen (kosten besparing) heeft niets te maken met facetime...

runner70 26-06-11 21:04

Dank jullie voor jullie antwoorden.
Met mijn vraag over FaceTime bedoel ik, hoe roep ik met mijn iPhone , die ik bij heb, de iPad op die thuis bij de rest van het gezin ligt?

ballegooier 26-06-11 21:16

Je moet dan op de iPad (die thuis bij de rest van het gezin ligt) een FaceTime account invoeren. Die moet [dus] niet hetzelfde zijn als jouw iPhone FaceTime account.
Je kunt heel simpel een nieuwe Apple ID aanmaken, en met dat account FaceTime op je iPad activeren. Hoe? Zo.

qkp 26-06-11 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 686611)
Één account (voor Apps e.d.) op 2 apparaten wil nog niet zeggen dat er niet 2 verschillende gebruikers zijn :P
Mijn vrouw heeft eh had ook een iPhone met mijn Apple ID (je gaat immers niet dubbel voor Apps betalen als dat niet hoeft en legaal is) maar haar eigen FaceTime ID.
Ik FaceTime (...) m'n vrouw wel eens (op haar MacBook) soort gratis bellen, en ik hoef niet naar beneden te lopen als ik een koffie wil bestellen :D :D

haha het was een grapje :) maar facetimen om koffie te bestellen je brengt mij wel op ideeën haha ^^


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:58.