iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad verbind niet met router (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/94153-ipad-verbind-niet-router.html)

donnywals 26-06-11 20:28

iPad verbind niet met router
 
Beste allemaal,

Ik heb vandaag samen met mijn zusje een iPad gekocht. We hebben allebei de 16Gb Wi-Fi versie genomen van de eerste iPad. Nu is het zo dat ik niet op ons wi-fi netwerk kom, en zij wel. We hebben hier een Sitecom WL-183 300N router. Ik heb de firmware van de router geupdate en nog wat dingen geprobeerd maar zowel iPad als iPhone 4 komen er niet op.

Het enige verschil tussen mijn iPad en die van haar is dat ze hem op haar laptop aansloot (windows) en ik heb die van mij op mn imac gedaan. Daarnaast heb ik mijn mac account toegevoegd en zij niet.

Is er iemand bekend met dit probleem? Of heeft iemand een oplossing die niet is om een nieuwe router te halen?

Alvast bedankt :)

Edit: de melding die ik krijg is : Geen verbinding mogelijk met netwerk sitecom

ballegooier 26-06-11 20:52

Is de router ingesteld op mac address filtering? Zo ja, dan moet je dat even uitzetten, of soms tijdelijk opheffen door tijdens het voor de eerste maal contact maken met de router, een knopje in te drukken (op de router)

macfreaker 26-06-11 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 686610)
Is de router ingesteld op mac address filtering? Zo ja, dan moet je dat even uitzetten, of soms tijdelijk opheffen door tijdens het voor de eerste maal contact maken met de router, een knopje in te drukken (op de router)

Uw router dus eens resetten naar fabrieksinstellingen kan wonderen doen.

XIII 26-06-11 21:12

Als MAC filtering het probleem is zou de nieuwe iPad van zijn zusje toch ook niet moeten werken?

donnywals 26-06-11 21:20

De router heb ik net gereset, mn zusje kon er al op, en nu nog steeds. En ik eerst niet, en nu ook nog niet. Echt heel vreemd dus..

DJ41 27-06-11 11:01

Dit zijn dingen die moeilijk zijn te achterhalen als je er niet daadwerkelijk fysiek bij bent om te testen. Het kan echt vanalles zijn. Het eerste wat je moet doen is je opgeslagen verbinding een keer weggooien. Als je hem ooit eens hebt ingevoerd met een verkeerde key, dan krijg je er nooit verbinding mee. Verder zijn de instellingen van de router bepalend. Als de ene Ipad wel verbinding krijgt en de andere niet, dan ligt het waarschijnlijk of aan de op de Ipad gemaakte verbinding, of aan Mac adress filtering op de router. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk als jullie al aangeven dat dit niet is ingesteld.

rutgergeelen 26-07-11 12:47

Sitecom 300N iPad
 
Had hetzelfde probleem met 300N en iPad. Bij mij werkte het om het channel te veranderen op http://192.168.0.1/ ,wireless settings, basic. Als er teveel wireless routers in de buurt zijn die allemaal op hetzelfde channel zitten kan dat ruis veroorzaken. Met een tool als iStumbler voor de mac (zijn vast ook Windows equivalenten) kan je zien wie er in de buurt op welk channel gebruikt. Zoek een niet of minst gebruikt channel en probeer die. Als dat niet werkt probeer wat anders channels.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:54.