//

iPad verbind niet met router

iPad verbind niet met router discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste allemaal, Ik heb vandaag samen met mijn zusje een iPad gekocht. We hebben allebei de 16Gb Wi-Fi versie genomen van de eerste iPad. Nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-06-11, 20:28
donnywals donnywals is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 3
Standaard iPad verbind niet met router

Beste allemaal,

Ik heb vandaag samen met mijn zusje een iPad gekocht. We hebben allebei de 16Gb Wi-Fi versie genomen van de eerste iPad. Nu is het zo dat ik niet op ons wi-fi netwerk kom, en zij wel. We hebben hier een Sitecom WL-183 300N router. Ik heb de firmware van de router geupdate en nog wat dingen geprobeerd maar zowel iPad als iPhone 4 komen er niet op.

Het enige verschil tussen mijn iPad en die van haar is dat ze hem op haar laptop aansloot (windows) en ik heb die van mij op mn imac gedaan. Daarnaast heb ik mijn mac account toegevoegd en zij niet.

Is er iemand bekend met dit probleem? Of heeft iemand een oplossing die niet is om een nieuwe router te halen?

Alvast bedankt

Edit: de melding die ik krijg is : Geen verbinding mogelijk met netwerk sitecom
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-06-11, 20:52
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Is de router ingesteld op mac address filtering? Zo ja, dan moet je dat even uitzetten, of soms tijdelijk opheffen door tijdens het voor de eerste maal contact maken met de router, een knopje in te drukken (op de router)
  #3  
Oud 26-06-11, 21:04
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Is de router ingesteld op mac address filtering? Zo ja, dan moet je dat even uitzetten, of soms tijdelijk opheffen door tijdens het voor de eerste maal contact maken met de router, een knopje in te drukken (op de router)
Uw router dus eens resetten naar fabrieksinstellingen kan wonderen doen.
  #4  
Oud 26-06-11, 21:12
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Als MAC filtering het probleem is zou de nieuwe iPad van zijn zusje toch ook niet moeten werken?
  #5  
Oud 26-06-11, 21:20
donnywals donnywals is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 3
Standaard

De router heb ik net gereset, mn zusje kon er al op, en nu nog steeds. En ik eerst niet, en nu ook nog niet. Echt heel vreemd dus..
  #6  
Oud 27-06-11, 11:01
DJ41 DJ41 is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 18
Standaard

Dit zijn dingen die moeilijk zijn te achterhalen als je er niet daadwerkelijk fysiek bij bent om te testen. Het kan echt vanalles zijn. Het eerste wat je moet doen is je opgeslagen verbinding een keer weggooien. Als je hem ooit eens hebt ingevoerd met een verkeerde key, dan krijg je er nooit verbinding mee. Verder zijn de instellingen van de router bepalend. Als de ene Ipad wel verbinding krijgt en de andere niet, dan ligt het waarschijnlijk of aan de op de Ipad gemaakte verbinding, of aan Mac adress filtering op de router. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk als jullie al aangeven dat dit niet is ingesteld.
  #7  
Oud 26-07-11, 12:47
rutgergeelen rutgergeelen is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 1
Standaard Sitecom 300N iPad

Had hetzelfde probleem met 300N en iPad. Bij mij werkte het om het channel te veranderen op http://192.168.0.1/ ,wireless settings, basic. Als er teveel wireless routers in de buurt zijn die allemaal op hetzelfde channel zitten kan dat ruis veroorzaken. Met een tool als iStumbler voor de mac (zijn vast ook Windows equivalenten) kan je zien wie er in de buurt op welk channel gebruikt. Zoek een niet of minst gebruikt channel en probeer die. Als dat niet werkt probeer wat anders channels.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad is geblokkeerd - verbind met iTunes pnijland iPad algemeen 37 23-08-18 06:20
SPOED!! Ipad 1 ontvangt geen email na verbinden met een sitecom router jada5 iPad algemeen 6 10-05-11 10:20
Ipad connect niet met mijn router jordy86 Wi-Fi 1 03-01-11 21:54
Iphone verbind niet met bluetooth radio. FreakoW iPhone accessoires en onderdelen 1 02-10-10 20:20
HELP!! Iphone verbind niet met TomTom Car Kit Iphoner75 iPhone accessoires en onderdelen 4 16-03-10 10:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:45.