iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   De e-mailserver imap.gmail.com reageert niet (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/96001-de-e-mailserver-imap-gmail-com-reageert-niet.html)

fokkerfa 24-07-11 10:23

De e-mailserver imap.gmail.com reageert niet
 
Sinds 2 dagen krijg ik als ik contact probeer te maken met mijn mail op mijn ipad 2 de melding dat E-mail ophalen mislukt is en dat "De e-mailserver imap.gmail.com reageert niet" en dat ik mijn accountinstellingen moet nakijken. Nu heb ik hier niets aan veranderd en werkte het tot nu toe prima. Het email account van mijn vrouw werkt wel op deze zelfde ipad.

Ook heb ik via safari mijn emailaccount geprobeerd te bereiken en dan krijg ik heel kort de melding dat ik geen email heb ( klopt niet) en wordt ik direct weer uitgelogd.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

mija 04-08-11 18:58

imap gmail
 
Ik heb precies hetzelfde probleem. En na een paar uur komt mijn mail dan ineens wel binnen.
De volgende dag, weer hetzelfde.
Heel vervelend.

fokkerfa 04-08-11 20:05

Ik heb mijn account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Daarmee lijkt het probleem verholpen te zijn.

fouture 29-08-12 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fokkerfa (Bericht 696856)
Ik heb mijn account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Daarmee lijkt het probleem verholpen te zijn.

Dat heb ik ook gedaan, maar het werkt niet voor mij...

Beech43 29-08-12 21:33

En als je eens via Safari je gmail benadert ? Kun je dan wel je mail lezen ?

fouture 29-08-12 23:31

Ja, via de browser lukt het wel, ook op iPhone. Maar dus niét via de mail client. Bizar.

Beech43 30-08-12 00:04

Heb je je instellingen van gmail al eens gecontroleerd op je computer ? Zijn er filters ingesteld ? Zitten de mails wel in de map "Alle berichten" ? (bij Accounts/Google kijken in je mailapp).

fouture 30-08-12 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 816077)
Heb je je instellingen van gmail al eens gecontroleerd op je computer ? Zijn er filters ingesteld ? Zitten de mails wel in de map "Alle berichten" ? (bij Accounts/Google kijken in je mailapp).

Ik heb de instellingen van Gmail op m'n iPhone exact zo ingesteld als hier op dit forum wordt uitgelegd. Ze stonden trouwens al goed.

Ik heb geen idee wat een filter is.

De enige instellingen van mappen zijn die voor Concepten en Prullenmand. Alle Berichten wordt nergens vermeld ?!?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 augustus 2012 om 23:48 ----------

Raar : ik kan via Gmail mailen naar mezelf, maar de mail komt binnen via de Exchange account.

Exchange instrueerde me om zich op te zetten met m'n Gmail adres.

Bug ?

Beech43 30-08-12 00:58

Ik vroeg of je de instellingen van gmail op je computer, je iMac of je Macbook had gecontroleerd.

fouture 30-08-12 02:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 816099)
Ik vroeg of je de instellingen van gmail op je computer, je iMac of je Macbook had gecontroleerd.

Sorry, nee : op m'n iMac gebruik ik Gmail enkel als webmail in de browser, en trouwens : daar werkt het. Ook op iPhone in de Safari browser. En op Windows-computers, onlangs in hotels in de VS.

Ik denk dat er iets mis is met de Exchange-mail account op iPhone, waardoor de Gmail-mail account in de war geraakt is.

Ik ga Exchange eens uitschakelen om te zien of dat helpt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 augustus 2012 om 01:43 ----------

Exchange verwijderen hielp dus niet. Terug aangemaakt, en lo and behold : nu krijg ik FirstClass mails van mijn werk toe op m'n iPhone in de Exchange account, hoewel die is geconfigureerd met m'n Gmail mail-adres.

Ik snap het niet :-(

Beech43 30-08-12 07:52

Het is altijd lastig te reageren op individuele gevallen als deze, omdat er zoveel ingesteld kan worden. Zoek daarom eens op dit forum met zoekterm "Exchange", dan vind je o.a. dit. Het gaat mij niet om het probleem, maar de beschrijving van de werking van gmail in combinatie met exchange.
Er zitten in de zoekresultaten meer interessante topics voor jou, lijkt mij.
Succes.

ballegooier 30-08-12 08:27

Je kunt gmail ook instellen zonder Exchange. Of wist je dat al?

fouture 30-08-12 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 816106)
Je kunt gmail ook instellen zonder Exchange. Of wist je dat al?

Ja - maar Exchange weer verwijderen hielp dus niet.

colliehome 30-08-12 09:38

had het ook en is bij mij volledig opgelost door de "two way verification gmail" aan te schakkelen. Using 2-step verification - YouTube

ballegooier 30-08-12 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fouture (Bericht 816109)
Ja - maar Exchange weer verwijderen hielp dus niet.

Ik bedoel dat je je gmail email niet via de Exchange protocol instelt, maar handmatig of via de gmail-knop. Of bedoelde jij dat ook?:)

BiancaR 12-03-13 22:56

ik heb een IPad 6.1.2 en had ook ineens deze foutmelding en ook geen instellingen gewijzigd. Nu dus account verwijderd en opnieuw aangemaakt, daarna het ding voor de zekerheid ook nog even uit gezet en nu werkt het allemaal weer....so far so good

;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:06.