iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Kan geen mail versturen met Ipad 2 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/96171-geen-mail-versturen-ipad-2-a.html)

paul45 23-08-11 12:25

Bestemd voor Tratra, en uiteraard ook voor andere belanghebbenden.

De geboden oplossing van Tratra zoals hierboven gemeld werkt ook bij mij !!!

Heel vriendelijk bedankt voor het meedenken en het vinden van de juiste oplossing.

tratra 23-08-11 12:50

Hee Paul, ik ben blij voor je!
Bedankt voor de terugkoppeling.
Gr. Tra

ceeskok 23-08-11 12:56

Bestemd voor Tatra
Ook bij mij werkt de oplossing
Bedankt

Jewest 26-09-11 19:01

Geen mail kunnen verzenden met iPad2
 
Blij dat ik dit forum gevonden heb.
Bedankt voor de oplossing Tatra, het werkt!!

Beech43 27-09-11 23:23

Let op
 
Bij dit soort problemen is vaak de keuze tussen IMAP en POP essentieel: als je op "volgende" klikt na het invullen van je naam en emailadres staatie op "IMAP", je moet dan "POP" kiezen. Als je dat vergeet kun je alleen mail verzenden, niet ontvangen. Precies zoals hier het probleem wordt beschreven.

Kees52 19-10-11 09:25

Upcmail instellingen
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paul45 (Bericht 694449)
Hallo allemaal,
Heb een nieuwe Ipad aangeschaft.Alles werkt naar behoren behalve dat ik geen email kan verzenden.Ontvangen van email lukt wel.
Als ik via webmail email verstuur lukt het wel.Ook via mijn Iphone heb ik geen problemen met ontvangen/verzenden van email.
Mijn provider is Upc en de pop3 en smtp gegevens staan goed ingesteld.
UPC verwijst naar Apple en omgekeerd.
Als ik een email wil versturen met de Ipad 2 krijg ik als melding:
"Er is een kopie in Uitgaand geplaatst.De server accepteert het afzenderadres ......... niet"
Heb heel het forum nagelopen zo ook Google echter zonder oplossing.
Wie weet raad?

Beste Paul,
Ik heb sinds verleden week ook een iPad 2 in het bezit, maar ik heb wel raad voor je i.v.m. de Upc instellingen.
Je moet bij de instellingen van Upc in de het vak van de uitgaande mail, ook je gebruiksnaam en je wachtwoord invullen,dan komt alles goed.
Met vriendelijke groet, Kees 52

rotterdammer53 21-10-11 10:41

Sinds gisterenavond heb ik hetzelfde probleem. Plotseling geen mail meer te verzenden! Totaal onverklaarbaar....
Ik heb het advies van Tratra opgevolgd, opnieuw gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld en ja hoor: het werkt weer!

Meulenbelt 24-10-11 22:03

Bij online kan ik ook geen mail terug of doorsturen via Wi-Fi
 
Bij online lukt het mij ook niet om mail terug te sturen op mijn iPad2 via Wi-Fi. Het ligt dan denk ik toch niet aan mijn provider. Ik las ergens iets om wachtwoord uit te vinken bij geavanceerd bij de uitgaande mail. Maar ik krijg dat niet uit. Ben op vakantie, dus kan niet via ITunes iets veranderen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 oktober 2011 om 22:38 ----------

Ik had het wel geprobeerd om bij de uitgaande de ww in te vullen. Maar nu heb ik daarna mijn IPad uitgezet. Nu
werkt het!

Meulenbelt 26-10-11 09:27

Ipad2 versturen mail
 
Ik moet iedere dag opnieuw ww invoeren, dan doet hij het weer.

tratra 26-10-11 15:58

Hoi Meulenbelt,
Van je eerste reactie snap ik niet veel, maar je hoeft ook in iTunes niks te veranderen, de instellingen staan op het apparaat zelf, dus ook op vakantie kan dat prima.
Je iPad uit en weer aanzetten of herstarten kan een hoop probleempjes oplossen, het wordt ook letterlijk vermeld in de handleiding: Apple - Support - Manuals
Ik zie dat je nog op FW 4.3.5 draait... misschien handig om even te updaten naar iOS5 als je toch geen JB hebt.
Je mail wachtwoord iedere dag invullen is echt niet nodig... Kijk eens bij Instellingen/Wi-Fi ...of er moet iets in je Wi-Fi router niet goed ingesteld staan.
Wat een dock van de Aldi hiermee te maken heeft snap ik ook niet!;)
Succes,
tratra

Meulenbelt 26-10-11 16:46

Instelling I tunes
 
Ik heb het niet over de instelling bij I tunes maar over het probleem met de Ipad2 en het niet kunnen verzenden van mail. Ik moet op mijn iPad hiero (Griekenland) iedere dag mijn ww opnieuw invullen bij de uitgaande post. Stond overigens ook in mijn vorige verhaal.iPad uit en weer aan en dan kan ik weer verzenden.

Robkro 26-10-11 17:41

@tratra, ik kon wel mailen met mijn IPad2 maar het versturen duurde zeker 6 minuten. Jouw oplossing gevolgd en nu hoor ik onmiddellijk het verzendruisje. Thnx.

tratra 26-10-11 17:45

Ben blij dat mijn uitleg ook voor jou duidelijk was.
Dank voor de terugkoppeling!:)

Ruudvermeul 24-04-13 20:07

Wel mail ontvangen, maar niet kunnen zenden met UPC
 
Info ingewonnen bij icentre Beijenkorf Rotterdam.Je kunt alleen email verzenden via je eigen provider.
Dit uit veiligheidsoverwegingen zegt men.
Gaat wel via webmail.


Kon dit niet geloven en ging naar UPC Rotterdam Zuidplein. Hier wist men er niets van. Ik wordt later teruggebeld door iemand van de technische helpdesk.
Na 2 dagen werd ik gebeld. Het klopt je kunt wel ontvangen, maar niet verzenden. Hier zou een nieuwe UPC APP voor moeten worden gemaakt.
Maar volgens de UPC medewerker heeft bijna niemand hier problemen mee.
Einde verhaal.
Dus toch maar gmail of hotmailadres aanmaken 😩
Heel veel klagen bij UPC kan ook helpen

Tondo 05-06-14 17:01

Hallo allemaal,
Probleem: mail-accound icloud op mijn Ipad 2. 3G provider Vodafone. Kan wel via Wi-Fi mail versturen echter niet via 3G. wat moet ik instellen.

tratra 05-06-14 17:22

Hallo Tondo, wat heb je ingesteld op je iPhone en Mini? Of zijn die geen Vodafone?

Tondo 05-06-14 17:49

Mail versturen Ipad 2
 
Ik heb op de normale manier een icloud accound aangemaakt.
Mijn ipad heeft een 3g abonnement op Vodafone.
Voor de rest heb ik nog niets ingesteld.

Kan dus wel via Wi-Fi mijn mails versturen en ontvangen maar niet via 3G.

tratra 06-06-14 13:21

Wat bedoel je met "op de normale manier" ?

Als je Pad mini en je iPhone wel probleemloos ontvangen en versturen, dan zou ik de instellingen daarvan overnemen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:12.