iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad is iPhone geworden (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/96937-ipad-iphone-geworden.html)

nachtegaaal 07-08-11 15:34

iPad is iPhone geworden
 
Toen ik vanmiddag na het opladen mijn iPad van de lader haalde (hij was helemaal opgegaan, dus uit geweest), ontgrendelde ik deze. Tot mijn schrik is er ineens iets heel vreemds gebeurd: de pictogrammen van apps zijn heel klein geworden en nog veel erger: als ik een app opstart (van Instellingen tot games), crasht de hele iPad! Deze moet dan gereboot worden.
Het lijkt eigenlijk alsof de iPad bij het opnieuw opstarten tijdens het laden een vergrote iPhone is geworden!
Met mijn iPhone heb ik een foto gemaakt, die ik heb bijgevoegd. Excuus voor de kwaliteit....

Herstellen en/of rebooten werkt niet: wat kan ik doen?!

http://farm7.static.flickr.com/6129/...b358bb2d_b.jpg

vak20 07-08-11 15:38

Is herstellen via itunes geen optie?

wouter1981 07-08-11 15:38

Heb je misschien iets uit Cydia geïnstalleerd?

nachtegaaal 07-08-11 15:40

Dat kan kloppen! Kan ik iets verwijderen of terugzetten?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 augustus 2011 om 15:49 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vak20 (Bericht 697590)
Is herstellen via itunes geen optie?

Had ik al geprobeerd, heb ik nu in de beginpost gezet. Thanks anyway voor de tip!

mail.eve 07-08-11 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nachtegaaal (Bericht 697592)
Dat kan kloppen! Kan ik iets verwijderen of terugzetten?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 augustus 2011 om 15:49 ----------


Had ik al geprobeerd, heb ik nu in de beginpost gezet. Thanks anyway voor de tip!

Zeer herkenbaar, had ik 2 weken geleden ook, ik had vanuit cydia de app bitesms(ipv swirlysms) geïnstalleerd, daarna deed de ipad exact hetzelfde, en gaf exact hetzelfde beeld als jouw ipad2. Voor alle duidelijkheid ik heb een ipad 1. Ik heb de orginele firmware 4.3.3 gedownload. Daarna Itunes afgesloten, en Tinyumbrella opgestart, en Start TSS Server aangeklikt. Nu wederom Itunes opgestart, en via ALT en Herstel naar de officiële firmware gegaan en de ipad opnieuw geïnstalleerd, allemaal goed gegaan en de back-up weer terug gezet. Alles draait weer als een zonnetje.

Wellicht kun jij er wat mee, suc6

ps 4.3.3 is noodzakelijk ivm jailbreak via jailbreakme.com

simlockvrij 07-08-11 16:31

je kan de laatst geinstalleerde apps/ tweaks vanuit cydia weer verwijderen?

nachtegaaal 07-08-11 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 697603)
je kan de laatst geinstalleerde apps/ tweaks vanuit cydia weer verwijderen?

Helaas kan ik Cydia niet meer openen zonder dat de iPad crasht..

Mail.eve: ik ben nu aan het proberen wat je gepost hebt. Alvast bedankt, in ieder geval!

mail.eve 07-08-11 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 697603)
je kan de laatst geinstalleerde apps/ tweaks vanuit cydia weer verwijderen?

Bij iedere app die je wilt openen, reboot de iPad, dat gaat dus niet lukken. Een nieuwe install is noodzakelijk.

simlockvrij 07-08-11 16:46

had je wel je shsh blobs opgeslagen, anders zit je op 4.3.5 en is er geen weg meer terug.

nachtegaaal 07-08-11 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 697614)
had je wel je shsh blobs opgeslagen, anders zit je op 4.3.5 en is er geen weg meer terug.

Wat was dat ook alweer? Trouwens: kan ik niet gewoon herstellen vanaf een IPSW met bijv 4.3.3?

XIII 07-08-11 17:08

Nee, je hebt 4.3.3 SHSH blobs nodig om die release te installeren:

Persoonlijke handtekeningen van Apple: een overzicht (jailbreak)

thomth 07-08-11 17:16

weet je welk programma uit Cydia je hebt geinstalleerd? Dan kan je bijvoorbeeld via iFunbox. Dan kan je naar /applications en dan de foute cydia app weghalen.

nachtegaaal 09-08-11 23:22

Na alle jailbreakgerelateerde applicaties met iFunbox van mijn iPad af te hebben gehaald, heb ik hem kunnen herstellen en het grootste deel van de data terug kunnen halen door het herladen van een reservekopie.

Enorm bedankt voor de hulp en de tips! Zonder jullie berichten had ik hem moeten opsturen..

XIII 09-08-11 23:49

Opgelost, dus een slotje.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:00.