iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Nieuw hardeschijf - itunes (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/97676-nieuw-hardeschijf-itunes.html)

Cooltennis 18-08-11 20:22

Nieuw hardeschijf - itunes
 
Hallo,

Ik probeer goed mogelijk uit te leggen ivm mijn taalprobleem.

Kort geleden is mijn hardeschijf van een computer overleden, nu ik een nieuwe hardeschijf heb, heb ik een vraag.

Ik heb ipad 2 en ipod touch.

Ik heb apps gekocht en albums. Door hardeschijf probleem ben ik de album kwijt in itunes staan. Moet ik opnieuw kopen of kan ik ze terug halen, opnieuw downloaden? Ik zag bij een account van mij een lijst overzicht wat ik gekocht hebt. Kan dit als bewijs doorgeven om opnieuw kunnen downloaden?

Ik hoop hierbij voldoende vraag is.

Ik hoor het wel.

Gr.

Guest-20180925190238 18-08-11 20:24

Je kan alles opnieuw gratis downloaden wat je ooit gekocht hebt.

Cooltennis 21-08-11 12:54

Ik had nu ff 1 album opgezocht die ik eerder had gekocht.
Daar lees ik niet gratis downloaden op gewoon weer 12,50euro?
Of werkt het zo, als ik nu klik op 12,50 dan het vervolgens gratis download en niet weer betaal?

Nicky75 21-08-11 13:38

Als je er op klikt komt,als je hem idd al gekocht hebt,er te staan dat je hem al eerder gekocht en het gratis kan downloaden.
Als je op je iPad in de Appstore kijkt bij updates kun je ook een lijst bekijken waarin al je eerdere aankopen staan.
Dit is alleen voor je games en andere apps,niet voor je muziek.

apotheosis 21-08-11 14:10

Ik heb hetzelfde voor, door miserie die ik nog steeds heb mee de iphone zou ik doodleuk de muziek die ik net had aangekocht nog eens voor moeten betalen= een schande, wanneer gaat daar eindelijk wat aangedaan worden?

Gekocht is gekocht vind ik, gelukkig voor mij ben ik altijd op alles voorzien en heb ik al mijne muziek enzo op een externe harde schijf gezet (en die staat ook nog op mijn laptop maarja, je ziet dan, als er wat gebeurt met de laptop dan sta je er mooi te blinken). Ik ben helaas wel mijn muziek niet kwijt dankzij ik deze nog heb maar de cover is er niet meer,ts.

Aan de topicstarter; zet voor alle zekerheid altijd alles op een externe harde schijf, gebeurt er wat met je toestel zowel ipad of laptop ofzo dan heb je tenminste nog een backup en kan je die muziek en dergelijke meer er dan toch terug opzetten, weliswaar heb je je covers niet meer.

Nochthans meende ik dat in ios 5 apple ervoor zou zorgen dat muziek die aangekocht is dat je deze net zoals bij je apps van games enzo terug gratis zou kunnen herdownloaden, iemand die daar meer over weet?

Cooltennis 21-08-11 14:14

nee ik moet helaas toch ervoor betalen zoals ik lees bij @apoteosis was hem/haar ook niet gelukt. :O

Kun je het muziek opslaan in hardeschijf? :O
Want ik word alleen gevraagd om cd te branden?
Hoe gaat dan om op te slaan op een hardeschijf?

apotheosis 21-08-11 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cooltennis (Bericht 701019)
nee ik moet helaas toch ervoor betalen zoals ik lees bij @apoteosis was hem/haar ook niet gelukt. :O

Kun je het muziek opslaan in hardeschijf? :O
Want ik word alleen gevraagd om cd te branden?
Hoe gaat dan om op te slaan op een hardeschijf?

Ik spreek over een externe harde schijf die je op je laptop/pc kan aansluiten; je muziek die bv in itunes staat die klik je allemaal aan (blauw opgelicht) en dan versleep je deze of kopieer je deze naar je externe harde schijf snap je? Is echt zeer makkelijk (uiteraard moet je wel een externe harde schijf hebben natuurlijk).

Dit zijn externe harde schijven;

Externe harde schijven Keuzehulp - Hardeschijfstore.be

Ik gebruik zo eentje voor backup voor mijn muziek en dergelijke meer en alsook foto's enz... Die staan ook allemaal op mijn laptop maar stel er vandaag wat aan mijn laptop wat fouts aan is of dus aan mijn harde schijf in de laptop dan ben ik alles kwijt, daarom gebruik ik altijd een externe harde schijf waar ik alles heb opgezet, ik hoop ik het wat duidelijk heb uitgelegd? :).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 augustus 2011 om 14:36 ----------

Maar als de muziek en apps enzo nog op de ipad staan, is dat dan niet mogelijk ook al heb je een bv nieuwe itunes versie enzo genomen om deze gewoon over te zetten dan, ik meende dat dit toch gewoon moet lukken dan of vergis ik mij?

vhartong 21-08-11 16:33

Okee, open in iTunes de iTunes Store.

Daar vind je rechts een lijstje {mits je in de hoofd-begin-pagina zit} met "Aankopen".
Klik dat eens aan!

Daar kan ik in elk geval al mijn apps vinden die ik ooit heb aangeschaft. Dan kun je ook selecteren wat er nog niet in je Bibliotheek staat. Rechtsonder kun je vervolgens "Dowload Alles" selecteren!

Succes en laat even weten hoe het gegaan is!!

## Kijk anders ook even hier! http://www.apple.com/support/itunes/

Cooltennis 21-08-11 17:45

Ja dat is gelukt, jammer zoiets niet voor Album/muziek ook is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:11.