//

Tijdens gebruik Ipad geen oproepen/ voicemail/ SMS op iphone

Tijdens gebruik Ipad geen oproepen/ voicemail/ SMS op iphone discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds een week of 2 heb ik een ipad. Meteen hiervoor een dual Sim gehaald om te gebruiken naast mijn iphone en dat leek geweldig ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-09-11, 15:53
harten11 harten11 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 26
Unhappy Tijdens gebruik Ipad geen oproepen/ voicemail/ SMS op iphone

Sinds een week of 2 heb ik een ipad. Meteen hiervoor een dual Sim gehaald om te gebruiken naast mijn iphone en dat leek geweldig te werken, maar......

ik krijg steeds vaker signalen binnen van mensen die me gebeld hebben, een SMS hebben gestuurd of zelfs mijn voicemail hebben ingesproken terwijl mijn telefoon dit niet aangeeft. Nog sterker, net heb ik zelf mijn eigen voicemail ingesproken en nu, een half uur later geeft mijn telefoon nog niet aan dat ik een oproep gemist heb of een voicemail bericht ontvangen heb. En als ik mijn voicemailbox zelf bel heb ik 0 nieuwe berichten?????
En gek genoeg lijkt het soms wel te werken, dan komt er toch even een voicemail binnen, maar dan is mijn telefoon niet overgegaan en lijk ik ook geen gemiste oproep te hebben.

Zowel mijn Ipad als iphone geven allebei aan dat ze bereik hebben en het lijkt niks uit te maken of ik beide apparaten over Wi-Fi gebruik of T-mobile, want ook binnenshuis waar ik een Wi-Fi verbinding heb komt dit probleem voor.

Is er iemand die dit bekend voor komt en me hiermee kan helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-09-11, 15:55
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Je kan maar 1 sim tegelijk gebruiken!
  #3  
Oud 06-09-11, 16:04
harten11 harten11 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 26
Standaard

Die indruk kreeg ik al. Toch zal het wel eens voorkomen dat ik mijn ipad over 3g gebruik en mijn mobiele telefoon uit heb staan (of op vliegtuigmodus). Dan blijf ik wat betreft het missen van oproepen/ voicemails en SMS-berichten hetzelfde probleem houden. Hoe zou ik dit op kunnen lossen? Is er een manier om deze gemiste informatie op je ipad zichtbaar te maken?
Als dat niet zo is zou dit dus betekeken dat die hele 3G functie eigenlijk waardeloos is, omdat je deze niet kunt gebruiken zonder bovengenoemde problemen te krijgen
  #4  
Oud 06-09-11, 16:23
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harten11 Bekijk bericht
Als dat niet zo is zou dit dus betekeken dat die hele 3G functie eigenlijk waardeloos is, omdat je deze niet kunt gebruiken zonder bovengenoemde problemen te krijgen
Dat is behoorlijk overdreven...

Wat je nu doet is oneigenlijk gebruik maken van je mobiele abonnement. Het is de bedoeling (van providers althans) dat je een apart 3G abonnement neemt voor je iPad. Dan heb je dit probleem niet meer...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 06-09-11, 16:53
harten11 harten11 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 26
Standaard

Overdreven????? Bij de T-mobile shop werd me verteld dat het geen probleem was om afwisselend je iphone en ipad te gebruiken.

Doordat ik een probleem heb met mijn polsen zit ik in de ziektewet, moet ik me om gaan scholen en heb ik de ipad gekocht zodat ik mijn aantekeningen kan typen aangezien veel schrijven er helaas niet meer in zit.

Een 2e hands Ipad is al een hele uitgave, maar was het wel waard, aangezien de batterij een hele lesdag mee gaat.

Omdat ik ook onderweg en op school gebruik wil kunnen maken van internet ben ik voor een tweedehands Ipad gegaan met 3g functie, nadat ik uiteraard voorgelicht was door de T-mobile shop.

Ik heb gewoon weg de financiële middelen niet meer voor een extra abonnement, aangezien mijn uitkering binnenkort 30% naar beneden gaat.
Vandaar mijn vraag of iemand weet hoe dit op te lossen is.

En mocht daar een misverstand over zijn ontstaan... ik hoef/ wil ze niet naast elkaar gebruiken, maar afwisselend gebruiken. De concrete vraag is hoe ik ervoor kan zorgen dat gemiste oproepen, voicemails en SMS-berichten zichtbaar gemaakt kunnen worden op mijn iphone nadat mijn ipad weer op vliegtuigmodus staat en mijn iphone weer is ingeschakeld.

Chantal
  #6  
Oud 06-09-11, 17:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harten11 Bekijk bericht

En mocht daar een misverstand over zijn ontstaan... ik hoef/ wil ze niet naast elkaar gebruiken, maar afwisselend gebruiken. De concrete vraag is hoe ik ervoor kan zorgen dat gemiste oproepen, voicemails en SMS-berichten zichtbaar gemaakt kunnen worden op mijn iphone nadat mijn ipad weer op vliegtuigmodus staat en mijn iphone weer is ingeschakeld.
Dit is niet op te lossen. Oproepen, voicemails en SMS-berichten gaan naar een mobiele telefoon met een uniek GSM-nummer.

Als uw mobiele telefoon uit staat en uw iPad aan is het unieke GSM-nummer weliswaar actief maar niet in een mobiele telefoon. De transmissies worden wel ontvangen door de iPad maar er gebeurt verder niets mee omdat de iPad geen GSM functies heeft. Dus, die oproepen en SMS-berichten zijn wat het netwerk betreft correct verzonden (en ontvangen) en zullen niet later op uw mobiele telefoon verschijnen.
  #7  
Oud 06-09-11, 17:08
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Het lijkt me duidelijk een gebrek aan communicatie. Of je moet T-mobile gaan verwijten dat ze je niet helemaal de waarheid hebben verteld. Er is geen antwoord of oplossing voor je probleem. Maar het lijkt mij logisch als je even nadenkt dat je tijdens het sharen van je sim geen telefoonfunctie hebt op je ipad omdat deze op dat moment de gebruiker is. Maar was er geen mogelijkheid van JB en dan je iPad als telefoon te gebruiken?http://www.icreatemagazine.nl/nieuws...ipad-3g/29573/ Of als ze je bereiken via Skype?

Ook met de iPhone - als je hem gebruikt als hotspot- heb je geen telefoonfuncties.

Waarom ben je voor een 3 G iPad gegaan als je je eigen hotspot hebt via je -dure- iphone?
Een Wi-Fi model had je weer 100 euro goedkoper uitgekomen.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #8  
Oud 06-09-11, 17:24
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harten11 Bekijk bericht
Bij de T-mobile shop werd me verteld dat het geen probleem was om afwisselend je iphone en ipad te gebruiken.
Dan hebben ze je in die winkel helaas verkeerd voorgelicht; zie dit artikel op de T-Mobile website:

Verbindingen Duo Sim: Verbroken verbindingen bij verkeerd gebruik Duo Sim
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gemiste oproepen en voicemail niet bij recent ArthurB iPhone algemeen 1 14-02-11 12:23
Krijg geen Voicemail SMS melding meer Guest-20180409093718 iPhone algemeen 2 04-09-10 10:15
Inkomende oproepen gaan meteen naar Voicemail dominique mol iPhone algemeen 7 10-05-10 21:43
iPhone 3GS: geen inkomende oproepen tijdens opladen. ashna Unlock 4 20-04-10 21:48
Voicemail SMS -> geen baseband issue matthijst iPhone algemeen 1 10-11-07 20:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:40.