iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad op LAN netwerk (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/98949-ipad-op-lan-netwerk.html)

jotukker 11-09-11 17:00

Ipad op LAN netwerk
 
Hallo ,

Ik ben een beginnende Ipad gebruiker en heb een vraagje.
Ik heb thuis een aantal PC staan met Windows XP en 7 erop. Op iedere PC heb ik
een Share map staan zodat ik bestanden via mijn netwerk van de ene naar de andere PC kan sturen. Tevens heb ik mijn Printer die op de "hoofd PC" is aangesloten geshared zodat ik bestanden vanaf elke PC via de "hoofd PC" kan printer.
Mijn vraag is nu heel simpel, kan ik mijn IPAD in dit netwerk, via de shared mappen, opnemen?

Groet
Jo Tukker

debroei 11-09-11 19:35

zijn je pc's dmv een router met Wi-Fi met elkaar verbonden?
Zo ja dan is dit mogelijk, en wanneer je geen Wi-Fi mogelijkheid hebt thuis gaat dit niet lukken.

jotukker 11-09-11 20:43

Ja, de pc's zijn d.m.v. een router met elkaar verbonden.

debroei 11-09-11 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jotukker (Bericht 705693)
Ja, de pc's zijn d.m.v. een router met elkaar verbonden.

Heeft de router ook Wi-Fi functionaliteit?
Zo nee dan is dit mogelijk om in je bestanden te brwosen.

jotukker 11-09-11 20:51

Een aantal Windows PC's zijn m.b.v. een kabel verbonden en een aantal via Wi-Fi, de Ipad natuurlijk ook via Wi-Fi

debroei 11-09-11 20:59

Dan moet het kunnen, alleen moet je dan wel een app gebruiken om te kunnen bladeren bijvoorbeeld ML player lite ( gratis) of fusion stream voor muziek en video.
Misschien zijn er meer apps die dit goed of beter kunnnen, maar het is mogelijk maar wel icm een app.want je kunt niet zo bladeren.tenminste niet dat ik weet.

jotukker 12-09-11 09:10

Ok, bedankt voor de info, ik zal ML player lite er eens opzetten en het uitproberen

Wim

glaantje 12-09-11 10:14

Wat wil je met die functie, kun je dat eens precies uitleggen?
Het is niet zo nuttig om een iPhone te benaderen over je netwerk en zonder jailbreak kan het ook niet echt voor zover ik weet.
Wat wel nuttig is is om met je iPhone mediabestanden te benaderen in je netwerk, precies andersom dus :)

jotukker 12-09-11 10:22

Hoi glaantje

Ik wil met mij IPAD op mijn netwerk, om bij bestanden van mij IPAD naar mijn NAS te verplaatsen en natuurlijk anderom. Tevens zou ik graag via mijn Windows PC willen printen.

GinoN 12-09-11 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 705768)
Wat wil je met die functie, kun je dat eens precies uitleggen?
Het is niet zo nuttig om een iPhone te benaderen over je netwerk en zonder jailbreak kan het ook niet echt voor zover ik weet.
Wat wel nuttig is is om met je iPhone mediabestanden te benaderen in je netwerk, precies andersom dus :)

Hoi glaantje,
Hier is nog iemand die hulp voor dit gebeuren nodig heeft.
Hulp is dus van harte wilkom.

XIII 12-09-11 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jotukker (Bericht 705769)
om bij bestanden van mij IPAD naar mijn NAS te verplaatsen

Dat zou (inderdaad) wel eens heel moeilijk kunnen worden zonder jailbreak, omdat het bestandssysteem van iOS is afgeschermd voor normale gebruikers/Apps...

glaantje 12-09-11 11:27

Printen kan met AirPrint al weet ik niet precies hoe je dat op je Windows PC moet instellen om het aan het werk te krijgen. Daar moet je even wat voor installeren volgens mij. Ik gok dat je de Bonjour service (wat normaal gesproken tegelijk met iTunes geinstalleerd wordt) erop moet hebben staan. Daarna gewoon de printers delen in het netwerk.

Bestanden van je iPad op je netwerk krijgen zou goed moeten kunnen met de AirSharing app. Die heet trouwens AirSharing HD op de iPad. Ik weet alleen niet zeker of dat met je NAS ook lekker werkt. Het is wel een van de moeilijkste dingen, omdat iOS standaard niet opgezet is om als computer in je netwerk te kunnen fungeren.
Een jailbreak zou daarbij kunnen helpen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:24.