iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad kan simkaart niet meer lezen terwijl er wel een in zit (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/99214-ipad-simkaart-niet-meer-lezen-terwijl-zit.html)

Nr777 17-09-11 18:59

Ipad kan simkaart niet meer lezen terwijl er wel een in zit
 
Ik heb een goed half jaar geleden een ipad2 gekocht. Heel tevreden, af en toe kleine probleempjes maar geen erg. Het kon niet uitblijven natuurlijk, het eerste grote probleem is daar: de ipad kan plots geen simkaart meer lezen en dit geeft het aan in de linkerbovenhoek. Ook in instellingen is dit gewoon verdwenen, alleen verschijnt het aanbieders vakje soms, maar dat verdwijnt nadien terug.
Nog iemand deze ervaringen gehad en kunnen oplossen?

carpediem2 18-12-11 18:00

Heb je er inmiddels een oplossing voor gevonden?

Studentensteunpunt 23-01-12 11:17

ipad geen simkaart
 
ik heb hetzelfde probleem

Patrick1982 03-02-12 20:23

ik heb ook hetzelfde probleem. abo van vodafone. vandaag een nieuwe simkaart bij de vodafonewinkel gehaald. dit heeft geen effect gehad... erg frustrerend want kan nu alleen Wi-Fi gebruiken.
klantenservice zojuist gebeld, echter was dit net voor 20.00 uur en om 20.00 uur werd direct de verbinding verbroken omdat ze dan niet meer bereikbaar zijn (hoe klantvriendelijk kun je zijn)....

maar nog geen oplossing hiervoor dus??

carpediem2 05-02-12 14:10

Hallo Patrick1982,

Bij mij krijg ik nog wel even een 3G verbinding als ik eerst even de vliegtuigmodus aan en uitzet. Als het signaal dan een of twee streepjes is wordt de verbinding binnen een paar minuten verbroken en krijg ik weer de melding geen simkaart. Maar als ik een vol signaal heb wordt de verbinding niet verbroken en kan ik urenlang internetten via 3G. Is dat bij jou ook zo?

raptile 05-02-12 21:59

Voor degene die een nieuwe simkaart hebben gehaad is onderstaande geen oplossing.

Het wil wel eens voorkomen dat de simkaart oxideert of dat er vuil om komt te zitten.
Het wil nog wel eens helpen of met een wattenstaafje met alcohol of koperpoets je simkaart schoon te maken.

Patrick1982 06-02-12 18:42

@carpediem2
Ik krijg helemaal geen verbinding meer met 3G. Heb m'n ipad inmiddels 2 keer hersteld en geconfigureerd als nieuwe ipad. alle soorten verbindingen uitgeschakeld, opnieuw opstarten. met sim, zonder sim. allemaal geen effect.
ben toch bang dat het iets interns is. heeft iemand dit eerder gehad, en zo ja, zijn er kosten verbonden aan eventuele reparatie?
de ipad is overigens nooit gevallen of blootgesteld aan vocht of iets dergelijks. dus dat kan het ook niet zijn.

groet Patrick

carpediem2 06-02-12 20:51

@Patrick,
Dan lijkt het mij het beste dat je naar de winkel teruggaat om het te laten repareren. De kosten zullen wel afhankelijk zijn of je nog garantie hebt.
Als er linksboven geen enkele melding komt over de simkaart of de providernaam lijkt mij dat ergens een hardware fout zit.. Zelfs als het laatje van de simkaart krom zou zijn krijg je in de display normaalgesproken nog wel de melding Geen Simkaart.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:39.