//

Background sync in iPad bestaat niet. Waardeloos

Background sync in iPad bestaat niet. Waardeloos discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Tot mijn grote verbazing kwam ik, een week na aankoop van de iPad 2 achter, dat geen enkele app in de achtergrond kan werken. Om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-09-11, 08:38
Pete77 Pete77 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 4
Standaard Background sync in iPad bestaat niet. Waardeloos

Tot mijn grote verbazing kwam ik, een week na aankoop van de iPad 2 achter, dat geen enkele app in de achtergrond kan werken. Om een voorbeeld te geven, all mijn rss readers moeten eerst gestart worden voordat tie de berichten binnenhaald. Een volstrekt achterlijk idee, met name als je een Wi-Fi model hebt en alle apps gesynct wilt hebben voordat je de deur uitgaat. Ook third party apps zoals pocket informant, moet eerst gestart worden voordat hij gesychroniseerd wordt met google calendar. Als ik een datum op google calendar prikt, krijg ik geen notificatie als ik PI niet eerst heb gestart.

Ik ben dus volledig afhankelijk van mijn android toestel die alles wel netjes realtime synchroniseerd. Denkt toch dat ik maar voor de samsung galaxy tab ga.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-09-11, 09:27
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pete77 Bekijk bericht
Tot mijn grote verbazing kwam ik, een week na aankoop van de iPad 2 achter, dat geen enkele app in de achtergrond kan werken. Om een voorbeeld te geven, all mijn rss readers moeten eerst gestart worden voordat tie de berichten binnenhaald. Een volstrekt achterlijk idee, met name als je een Wi-Fi model hebt en alle apps gesynct wilt hebben voordat je de deur uitgaat. Ook third party apps zoals pocket informant, moet eerst gestart worden voordat hij gesychroniseerd wordt met google calendar. Als ik een datum op google calendar prikt, krijg ik geen notificatie als ik PI niet eerst heb gestart.

Ik ben dus volledig afhankelijk van mijn android toestel die alles wel netjes realtime synchroniseerd. Denkt toch dat ik maar voor de samsung galaxy tab ga.

Tja als je je zo verdiept bij aankoop van spullen is hier antwoorden ook zinloos. Succes met de aankoop van je Galaxy.
  #3  
Oud 18-09-11, 09:54
Pete77 Pete77 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 4
Standaard

Als ik een dag lang geen meldingen ontvang, maar wel aan de lopende band op mijn android toestel, dan ga ik toch afvragen of ik iets verkeerds heb ingesteld. Na veel speurwerk kwam ik achter dat de kleuter nog niet heeft leren lopen. Je gaat er natuurlijk vanuit dat zo'n functie bestaat, omdat hij al in de "inferieure" android aanwezig is. Dus mijn enige hoop is dat die fucntie wel geactiveerd kan worden na het jailbreaken.
  #4  
Oud 18-09-11, 10:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Zoek eens in de App Store naar "Feedrunner with Push".

Tja, Pocket Informant. Ik heb dat appje ook gekocht omdat ik het kende van Windows Mobile en met veel plezier gebruikt heb. Op de iDevices is PI echter een ramp wat synchroniseren betreft.
  #5  
Oud 18-09-11, 10:20
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Misschien moet/kun je eerst iets meer over Push Notificaties lezen voor je de iPad afschrijft?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #6  
Oud 18-09-11, 10:36
Pete77 Pete77 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 4
Standaard

Die feedrunner is helaas alleen beschikbaar voor iphone. Zo'n app is natuurlijk zeer handig.
  #7  
Oud 18-09-11, 12:13
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

Zoals XIII zegt; via push kom je vrij ver. Ik heb bijvoorbeeld BoxCar om me op de hoogte te houden op Twitter en RSS gebied. Werkt met nog veel meer services.
En er zijn meer Apps als BoxCar beschikbaar.....
  #8  
Oud 18-09-11, 13:51
FritsBee's schermafbeelding
FritsBee FritsBee is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Almere
Berichten: 57
Stuur een bericht via MSN naar FritsBee
Standaard

Juist.
En als je denkt dat door één App de hele iPad niet deugt moet je inderdaad maar eens na gaan denken.
Push is the word...
  #9  
Oud 18-09-11, 15:26
Pete77 Pete77 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 4
Standaard

"Niet deugen" is natuurlijk wat overdreven, maar het streeft wel zijn doel voorbij. Dus moet ik even wat kunst en vliegwerk uitvoeren om de ipad van een basis functie te voorzien.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sync met outlook agenda: sync.server vindt iPhone niet? IMECer iTunes 25 03-08-11 23:22
Alle iDevices: Lock Background van thema niet te zien Melle123 Jailbreak 0 06-01-11 20:09
outlook sync client reageert niet - sync onmogelijk cindyc iTunes 3 26-11-10 11:30
Show your iPad background! spitfire1990 iPad algemeen 24 08-11-10 13:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:16.