//

iPad video kijken op tv via AV kabels

iPad video kijken op tv via AV kabels discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zag vandaag in de Apple winkel hier in Koeweit waar ik woon, een kabel met de correcte usb en iPad stekkers plus drie (rood, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-09-11, 17:27
Toetje53 Toetje53 is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 30
Standaard iPad video kijken op tv via AV kabels

Ik zag vandaag in de Apple winkel hier in Koeweit waar ik woon, een kabel met de correcte usb en iPad stekkers plus drie (rood, geel, wit) AV plugjes. Men kon me helaas niet veel vertellen over de mogelijkheden die deze kabel zou bieden maar ik ga ervan uit dat dit kabeltje de mogelijkheid moet verschaffen om op een niet digitale tv via de gewone uitgang die ook door de DVD speler wordt gebruikt (althans bij m'n oude toestel hier) een iPad als een soort van media speler te gebruiken en film/video of andere beelden af te spelen. Klopt dit idd en heeft iemand hiermee enige ervaring? Dank.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-09-11, 17:48
adriaantjes adriaantjes is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Wijnegem (Antwerpen)
Berichten: 120
Standaard

En waarom zou dat niet werken?
Het is er voor gemaakt.
Let wel, dat anderzijds via een HDMI overdracht een betere beeldkwaliteit afleverd wordt.
Maar vermits je daar niet over een toestel met zo'n aansluiting beschikt, zou ik (voorlopig) zeker voor de AV gaan. Het resultaat zal nog ruimschoots voldoende zijn.
  #3  
Oud 25-09-11, 20:33
Toetje53 Toetje53 is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 30
Standaard AV kabels

In de Apple Store hier zegt men mij dat ik alleen video van Youtube kan kijken en foto's. Volgens hen krijg ik film die in een app staat (zoals bvb Movie Player, niet te zien. Ook zou AVI format bvb niet te zien zijn. Een andere verkoper zei dat ik de film in Ipod moest laden, maar dat lijkt me onmogelijk. Ik heb movie app volgestopt met films en wil die graag op tv kijken. Hier kost de composite cable zo'n vijftig euro, dus ik wil graag zeker weten dat ik ook echt kan kijken.
  #4  
Oud 25-09-11, 23:36
adriaantjes adriaantjes is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Wijnegem (Antwerpen)
Berichten: 120
Standaard

Ik kan enkel bevestigen dat ik met de app "avplayer" alle formaten kan afspelen inclusief de bijgevoegde subtitels. Ook met de verbindingkabel naar TV.
  #5  
Oud 26-09-11, 19:59
Toetje53 Toetje53 is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 30
Standaard

Prima bericht. Dankjewel. Ik ga het proberen en avplayer downloaden.
  #6  
Oud 26-09-11, 22:25
T-Bob T-Bob is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 129
Standaard

Ik speel mijn films af met de azul mediaplayer, en de hdmi in de verloopstekker kijk ik zo op mijn lcd tv
  #7  
Oud 27-09-11, 18:42
Toetje53 Toetje53 is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 30
Standaard

de Apple winkel hier garandeert me dat ik GEEN video kan kijken vanuit een app met deze composite av kabels. Kan niet, wordt me gezegd. Dit werkt allemaal zeer verwarrend. Azul Media Player lijkt zo op het eerste gezicht een uitstekend medium... nu nog afwachten of de AV kabels het inderdaad afspelen op m'n ouwe tv...
  #8  
Oud 28-09-11, 03:52
lonerider lonerider is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: vlaanderen
Berichten: 47
Standaard

werkt wel,gebruik zelf de filebrowser app om video vanop mijn nas te streamen via de ipad naar een tv
  #9  
Oud 28-09-11, 12:20
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Binnekort komt ios 5 uit; koopt u een apple tv bij pixmania.be of pixmania.nl
Je sluit dit aan via hdmi op je tv en alles wat je op je ipad dan ziet en met je ipad kan zal je ook zien op je tv scherm en gaat via Wi-Fi.
Ik heb al apple tv en vind dat lekker handig, kabel heb ik ook voor mocht de Wi-Fi plat liggen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
video- tv kijken martton Muziek, foto & video 0 05-07-10 09:16
Video: Video's via docking op TV kijken @nnusk@ Muziek, foto & video 0 12-06-10 23:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:46.