//

SIM

SIM discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) Een simkaart is een verwisselbare smartcard, die in mobiele telefoons wordt gebruikt. Je hebt een simkaart nodig om je op een mobiel netwerk te kunnen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-11-07, 18:50
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard SIM

Een simkaart is een verwisselbare smartcard, die in mobiele telefoons wordt gebruikt. Je hebt een simkaart nodig om je op een mobiel netwerk te kunnen aanmelden. De afkorting SIM staat voor Subscriber Identity Module.

Een simkaart bevat de Service Subscriber-key (IMSI) in versleutelde vorm. Deze IMSI is nodig om de GSM-gebruiker te kunnen identificeren.
[h="3"]Historie[/h]
De eerste simkaart werd gemaakt in 1991 door het Duitse bedrijf Giesecke & Devrient. De eerste 300 simkaarten die dit bedrijf produceerde werden gekocht door de Finse mobiele operator Elisa.
[h="3"]Simkaart verwijderen[/h]
De simkaart van de iPhone bevindt zich achter een zwart 'balkje' aan de bovenzijde van het apparaat. Gebruik een opengevouwen paperclip, een oorbel of een ijzerdraadje om het simkaartslot te openen.
Je moet behoorlijk hard duwen om te zorgen dat het slot openspringt.



[h="3"]SIM-contacten[/h]
SIMport is een applicatie waarmee je contacten van je simkaart gemakkelijk naar de contactenlijst van je iPhone kan overzetten. Gebruik [wiki]iBrickr[/wiki] voor Windows om de applicatie op je iPhone te installeren. Mac-gebruikers maken met [wiki]Fugu[/wiki] of [wiki]CyberDuck[/wiki] een nieuwe map met de naam SIMport.app aan en plaatsen de bestanden uit de app.map in deze nieuwe map. Start de iPhone en je kunt je bestanden overzetten. Je kunt SIMport hier downloaden. SIMport is inmiddels ook beschikbaar via [wiki]Installer.app[/wiki] door bij sources http://rep.frenchiphone.com toe te voegen. Zie voor meer uitleg over het toevoegen van sources de wiki [wiki]Repository[/wiki].
[h="3"]Simkaart-hacks[/h]
Er zijn verschillende methoden ontwikkeld om de simlock van de iPhone te verwijderen. Twee daarvan maken gebruik van de simkaart: [wiki]SuperSIM[/wiki] en [wiki]TurboSIM[/wiki]. Bij SuperSIM moet je gegevens van je Nederlandse simkaart en gegevens van de originele AT&T-simkaart samen wegschrijven op een nieuwe, beschrijfbare simkaart. Bij TurboSIM moet je de chip van je Nederlandse simkaart 'transplanteren' naar een speciale, geprepareerde simkaart. Beide methoden zijn inmiddels achterhaald, omdat de softwarematige [wiki]unlock[/wiki]-methoden veel eenvoudiger en sneller uit te voeren zijn.

Laatst gewijzigd door stephenvis; 29-11-07 om 20:13.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-03-08, 09:55
Henzie Henzie is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 2
Standaard

Hoi,

Ik maak gebruik van een duo simkaart; heb naast de iPhone een andere telefoon welke ik gebruik in de carkit in de auto.
Is er een manier om de simkaart van de iPhone te de-activeren, zodat ik de iPhone nog wel kan gebruiken als iPod en eventueel de Wi-Fi, maar niet als telefoon, zonder iedere keer met een paperclip de sim kaart te verwijderen??

G
Henzie
  #3  
Oud 21-03-08, 09:56
Henzie Henzie is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 2
Standaard Sim kaart

Hoi,

Ik maak gebruik van een duo simkaart; heb naast de iPhone een andere telefoon welke ik gebruik in de carkit in de auto.
Is er een manier om de simkaart van de iPhone te de-activeren, zodat ik de iPhone nog wel kan gebruiken als iPod en eventueel de Wi-Fi, maar niet als telefoon, zonder iedere keer met een paperclip de sim kaart te verwijderen??

G
Henzie
  #4  
Oud 21-03-08, 09:56
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Airplanemode..
  #5  
Oud 21-04-08, 14:58
MasterTK MasterTK is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 10
Standaard

Of Bossprefs (nieuwste versie.
daarbij Kan je ook Wi-Fi aan laten en alleen telefoon uitzetten
  #6  
Oud 09-05-08, 18:03
herman.lam herman.lam is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Laren
Berichten: 1
Standaard

Ik heb een nieuwe I phone uit de US meegnomen. Wie kan of weet een betrouwbaar adres voor mij waar ik 'm kan laten ontlocken (voor de mac) in de buurt van Hilversum. (Ik moet ook nog een telefoonabonnement nemen, misschien interessant als ik die bij de ontlocker afsluit)

Herman.
  #7  
Oud 01-06-08, 22:27
dominique dominique is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 3
Standaard Contactpersonen

Hallo kan me iemand vertellen hoe ik mijn i-phone telefoonnummers op mijn simkaart kan overzetten,als ik mijn simkaart in een gewone gsm plaats is deze leeg.
mvg
  #8  
Oud 01-06-08, 22:32
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominique Bekijk bericht
Hallo kan me iemand vertellen hoe ik mijn i-phone telefoonnummers op mijn simkaart kan overzetten,als ik mijn simkaart in een gewone gsm plaats is deze leeg.
mvg
dat kan met iSim, of je kan ze gewoon handmatig met een programma als bijv winscp eruithalen.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #9  
Oud 29-08-08, 22:03
Thieu Thieu is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 5
Standaard

De source voor simport , http://rep.frenchiphone.com , werkt niet bij mij.
De source installeren lukt nog wel, maar als ik simport wil installeren, komt er de foutmelding van "bad url"...
Wat nu gedaan? Maar ik wil niet via mijn windows werken.
Is er nog een andere goeie source voor simport?
Ik heb versie 2.0.2
Thanx
  #10  
Oud 29-08-08, 22:17
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thieu Bekijk bericht
De source voor simport , http://rep.frenchiphone.com , werkt niet bij mij.
De source installeren lukt nog wel, maar als ik simport wil installeren, komt er de foutmelding van "bad url"...
Wat nu gedaan? Maar ik wil niet via mijn windows werken.
Is er nog een andere goeie source voor simport?
Ik heb versie 2.0.2
Thanx
In Firmware 2.0.x kan dit nu standaard. Ga naar: Instellingen -> Mail, Contacten, Calenders -> Scroll naar beneden en druk ''Importeer SIM Contacten''
  #11  
Oud 29-08-08, 22:19
Thieu Thieu is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
In Firmware 2.0.x kan dit nu standaard. Ga naar: Instellingen -> Mail, Contacten, Calenders -> Scroll naar beneden en druk ''Importeer SIM Contacten''
Thx Mario !
  #12  
Oud 08-09-08, 00:50
xenofobiq xenofobiq is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
In Firmware 2.0.x kan dit nu standaard. Ga naar: Instellingen -> Mail, Contacten, Calenders -> Scroll naar beneden en druk ''Importeer SIM Contacten''
ik heb een oude Hi simkaart, en daar werkt het niet bij.
Het kan zijn dat dit komt omdat die simkaart gedeactiveert is, maar met sommige telefoons kun je dan alsnog de nummers inzien. (met mijn oude toshiba helaas niet, anders ahd ik de boel met de hand wel over genomen)

heb 2.0.2, 16gb black
  #13  
Oud 14-09-09, 13:20
noenchet noenchet is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard kopiëren naar sim kaart

is het mogelijk om de gegevens van de iphone naar de sim kaart te kopiëren. vervolgens kan ik mijn sim kaart gebruiken als bestand voor mijn vaste telefoon.
  #14  
Oud 25-01-10, 22:49
mikenel's schermafbeelding
mikenel mikenel is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: San Rafael, Ibiza
Berichten: 16
Standaard

^ dit wil ik ook graag weten.
__________________
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't
 


« Terminal | Hacken »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: Iphone 2g no sim alleen met vodafone wel sim timarea51 Unlock 5 20-01-11 22:03
Duo sim vervalt bij activatie micro sim, beter oude knippen? s.keesen Odido (T-Mobile) 10 01-08-10 01:12
iPhone 3G: Unlock sim voor vodafone besteld bij rebel-sim.nl iPhone3G-er Unlock 7 16-06-09 20:58
Hoe sim kaart klonen van mijn t-mobile sim naar een andere (lege) sim? iken Archief 2 04-03-09 21:46
Incorrect SIM na upgrade zonder AT&T SIM fritspits Unlock [archief] 19 14-01-08 09:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:18.