//

EDGE

EDGE discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nu afgelopen week een 'onbeperkt online' abonnement van kpn/hi afgesloten. maar het probleem is nu dat ik geen E meer zie naast mij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 29-02-08, 19:06
MistR_Roel MistR_Roel is offline
• iOS 1.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: maastricht
Berichten: 6
Standaard

Ik heb nu afgelopen week een 'onbeperkt online' abonnement van kpn/hi afgesloten. maar het probleem is nu dat ik geen E meer zie naast mij provider, terwijl die er van te voren wel gewoon stond. Voor de rest heb ik geen instellingen op mijn iphone veranderd. Kan iemand mij helpen edge weer aan de praat te krijgen?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 02-03-08, 01:52
Charles Nasi Charles Nasi is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Endoven
Berichten: 11
Standaard

Beste,

Gelukkige eigenaar iPhone! Minder gelukkige eigenaar KPN abbonement. Dit omdat als ik in het BossPrefs, Services.app of NetServices de GPRS/EDGE verbinding disable, het wel lijkt alsof heel mijn sim wordt gedisabled. Dan verschijnt er een popup met Sim Vergrendeld. Ontgrendelen of OK.

Wil ik bereikbaar zijn, moet ik dus mijn PIN invoeren. Help! Wat doe ik fout, of wat moet ik aanpassen?

//----
Ik vind het eigenlijk best wel schandalig van KPN. Voor diensten waar je per maand een vast bedrag voor betaalt, moet je allemaal rare fratsen uithalen om het dataverkeer te beperken lijkt wel, en voor diensten (Zoals GPRS, EDGE) werkt out-of-the-box, oftewel gewoon centjes verdienen. Ik vind het een grote geldklopperij (Althans, zo voelt het) -->

Edit: Ik heb naar KPN gebeld, gevraagd of EDGE, GPRS gedisabled kan worden voor mij. Dit moest via een brief. Oftewel iets waar ik niet om heb gevraagd moet ik gaan stopzeggen. Goh, waarom heet KPN nu KPN? Koninklijke Prutsers Nederland.


Groetjes,
__________________
MacBook Black, X360 Elite, iPhone US 8GB, Digital ixus 75!
  #23  
Oud 13-03-08, 13:27
rborgman rborgman is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 11
Standaard

Ik was een paar dagen in Oostenrijk. Daar kon ik wel de telefoonfunctie gebruiken, maar bij dataverkeer (mail/safari) kreeg ik steeds "Could not activate EDGE" en daarna "Could not find the server..." Er werd dan dus ook niet automatisch gebruik gemaakt van GPRS zoals in NL. . Is dat toch te omzeilen als je in het buitenland bent? Moet je dan de EDGE settings hebben van de buitenlandse provider? Roaming had ik aangezet...
  #24  
Oud 14-03-08, 15:40
ponie's schermafbeelding
ponie ponie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 17
Standaard

Ik heb 1.1.4 draaien en bij mij staat de preferences.plist in een andere folder.
Het correcte pad (bij mij) is:
/var/preferences/SystemConfiguration/preferences.plist
__________________
Groet, Ponie
iPhone 8GB, US versie, 1.1.4 via ZiPhone 2.5
  #25  
Oud 27-03-08, 13:34
adempinar's schermafbeelding
adempinar adempinar is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 146
Standaard

Ik gebruik nou Draadloos internet, ik heb geen geen internet abbo afgesloten.

Dit betekend toch wel dat ik gratis internet toch via me iphone?

Ik pak gewoon wat ik kan pakken, de draadloos internet.
  #26  
Oud 30-03-08, 17:25
remcod remcod is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 2
Standaard

sorry hoor maar is het niet zo dat in NL geen Edge meer bestaat?

quote wikipedia: "In Nederland is EDGE door Telfort geïntroduceerd en landelijk dekkend beschikbaar geweest. Het Telfort netwerk is echter afgebouwd, waardoor sinds 1 juni 2007 EDGE in Nederland niet meer beschikbaar is."

we zitten dus met het tragere gprs. zal umts beschikbaar worden middels een firmware-update, of ligt dit echt aan de hardware?
  #27  
Oud 01-04-08, 14:16
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard

Hallo mensen,

Als ik via mijn Iphone het weer wil opvragen (wat dus via GPRS/EDGE oid moet?) dan krijg ik de volgende melding: EDGE activeren niet mogelijk.

Als ik via Wi-Fi geconnected ben, dan lukt het uiteraard wel. Maar goed, je hebt niet overal Wi-Fi. Dus...mijn vraag wat kan ik hier aan doen?

Gegevens:

Iphone 8gb.
fw. 1.1.4.
KPN abbo.

Hopenlijk kunnen jullie mij beetje op weg helpen!
Bedankt.
  #28  
Oud 06-04-08, 12:26
Tjeerd Tjeerd is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 4
Standaard Edge uitschakelen

Ik heb gehoord dat dat kan met Boss prefs, maar als ik daar in kijk lijkt het me erg ingewikkeld. Is dat de goede manier om te doen? Ik weet er niet zoveel van, maar ondanks dat ik bij Edge allemaal abc ingevuld heb loopt mijn verbruik via Edge nog steeds op. Wie kan mij helpen?
  #29  
Oud 21-04-08, 11:50
Def9 Def9 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nls Bekijk bericht
Ook zit ik met nog een vraag, als ik dan kijk bij de app services, zie ik dat edge nog gewoon op ON staat, en als ik deze op OFF zet springt mijn iphone terug naar de slide screen en vraagt hij me om mijn iphone opnieuw te unlocken met mijn pincode! dus staat edge weer gewoon aan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door birger
EDGE is een dienst van je provider en komt dus vanaf uw simkaartje.
Wanneer edge uit of aan geschakeld wordt gebeurt dit via uw simkaartje eigenlijk, en is het normaal dat je bij het uit- of aanschakelen terug je slide krijgt en uw pincode moet invoeren.
Ik heb dit ook, vroeg ooit dezelfde vraag.
De instelling die je koos blijft dus wel zo staan. Hij staat in jouw geval dus OFF.
Onder instellingen>algemeen>netwerk>EDGE kun je trouwens je APN, username en password invullen, bij APN kan er nu staan DISABLED.
Maar dit ben ik niet geheel zeker.
ik heb hetzelfde probleem als Nls, en de instelling blijft dus niet op OFF staan maar word gewoon weer geactiveerd na het invoeren van de pin.

met andere woorden, kan dus de edge gprs instelling niet uitzetten.

jammer.
  #30  
Oud 09-05-08, 20:39
Drinkyoghurt Drinkyoghurt is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 160
Standaard

waar kan ik die file in de nieuwe 1.1.4 firmware vinden? kan het namelijk niet echt vinden via Winscp

edit: al gevonden, zit goed verstopt

Laatst gewijzigd door Drinkyoghurt; 09-05-08 om 21:29.
  #31  
Oud 29-05-08, 16:12
matthewvl's schermafbeelding
matthewvl matthewvl is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 23
Standaard

ik heb service.app installeert maar EDGE gaat steeds aan kan iemand mij helpen ik heb telfort
  #32  
Oud 30-05-08, 15:29
matthewvl's schermafbeelding
matthewvl matthewvl is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pimmetje Bekijk bericht
Als je zeker wilt zijn dat je GPRS/EDGE uitgeschakeld is kun je het beste even in de file preference.plist kijken.
Deze is op je iphone te vinden in de directory /var/root/Library/Preferences/Systemconfiguration/

Als je dan zoek in de file preference.plist op ip1 vindt je het volgende stuk coding.
Als beide integers op 0 staan is GPRS/EDGE uitgeschakeld.

<dict>
<key>Interface</key>
<dict>
<key>DeviceName</key>
<string>ip1</string>
<key>Hardware</key>
<string>com.apple.CommCenter</string>
<key>Type</key>
<string>com.apple.CommCenter</string>
</dict>
<key>com.apple.CommCenter</key>
<dict>
<key>AllowNetworkAccess</key>
<integer>0</integer> \* Hier aanpassen 0=uit 1=aan *\
<key>Available</key>
<integer>0</integer> \* Hier aanpassen 0=uit 1=aan *\
<key>Setup</key>
<dict>
<key>apn</key>
<string>!@#$</string>
<key>password</key>
<string>!@#$</string>
<key>username</key>
<string>!@#$</string>
</dict>
<key>Version</key>
<integer>1</integer>
</dict>
dit heb ik gedaan maar ik kan nog steeds op internet en dan staat Wi-Fi uit en bij mij sttat ip2 moet ik dat verandere naar ip1

Laatst gewijzigd door matthewvl; 30-05-08 om 15:31.
  #33  
Oud 30-05-08, 17:29
Drinkyoghurt Drinkyoghurt is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 160
Standaard

nee, je moet ip1 vinden, je moet niet aan de ip naam komen!
  #34  
Oud 19-07-08, 23:10
progoal progoal is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulus Bekijk bericht
Volgens het bericht "Internet-instellingen voor GPRS/EDGE van Nederlandse operators" op iPhoneClub.nl moet je je instellingen voor gprs/edge wijzigen via: settings > general > network > edge. Als ik vervolgens klik op settings > general > edge staat daar alleen:
VPN
Wi-Fi
Data Roaming
Er staat dus niets over GPRS/edge... Wie weet wat ik fout doe?
Hallo,

Ik he hetzelfde probleem bij vodafone: dus geen Edge naam in venster.
Hoe kan ik dit oplossen cq verbinding maken?
  #35  
Oud 20-07-08, 12:03
reusje reusje is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 4
Standaard Gprs uitzetten in firmware 2.0

In firmware 2.0 is de setting voor het uitzetten van Edge verdwenen.

Dat kan dus een flinke kostenpost worden zonder databundel...

Weet iemand hoe je het dan wel kan uitzetten. Want ook ssh werkt niet omdat installer nog niet werkt onder firmware 2.
  #36  
Oud 20-07-08, 15:21
inny inny is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: 's-hertogenbosch
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reusje Bekijk bericht
In firmware 2.0 is de setting voor het uitzetten van Edge verdwenen.

Dat kan dus een flinke kostenpost worden zonder databundel...

Weet iemand hoe je het dan wel kan uitzetten. Want ook ssh werkt niet omdat installer nog niet werkt onder firmware 2.
Hallo,
Ik heb deze vraag ook, en voorgelegd aan een van de mderators:
dit is zijn antwoord: Als je bij de instellingen/netwerk kijkt in de iphone moet je roaming echt aanzetten Dus als je die niet aanzet geeft het geen probleem.

Groetjes Indro
  #37  
Oud 20-07-08, 21:52
reusje reusje is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Als je bij de instellingen/netwerk kijkt in de iphone moet je roaming echt aanzetten Dus als je die niet aanzet geeft het geen probleem.
Inderdaad, ik was te snel. Roaming uit = geen data over de telefoon'lijn'. Overigens is de toelichting bij die knop dus wel verwarrend, want het gaat over gebruik in het buitenland...
  #38  
Oud 21-07-08, 00:34
iDoc iDoc is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inny Bekijk bericht
Als je bij de instellingen/netwerk kijkt in de iphone moet je roaming echt aanzetten Dus als je die niet aanzet geeft het geen probleem.
helaas krijg ik dan nog steeds netwerkverkeer bij kpn, ik heb geen idee hoe is edge/gprs nu uit moet zetten in 2.0
  #39  
Oud 22-07-08, 14:04
help help is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 42
Standaard

wees blij, mijn edge of gprs of whatever werkt nog steeds niet. Alles goed ingevuld, maar ik zie geen e. Wi-Fi werkt perfect. Ik heb iphone 16gb 2.0 vodafone prepaid. Wie weet hoe ik kan internetten op mijn iphone
  #40  
Oud 12-09-08, 05:19
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

hoi allen, ik krijg net ook een rekening van 30 euro data verkeer van vodafone, terwijl ik ( dacht ik dus ) alleen via Wi-Fi gebruik maak van internet, maar schijnbaar dus niet.
Behoorlijk balen natuurlijk, ik heb helemaal niets ingesteld maar op de 1 of andere manier heb ik toch data verkeer over de telefoon lijn schijnbaar, ik snaphet niet, ook snap ik niet dat dat gewoon open staat, dat zou toch niet moeten kunnen. Ik bedoel het zou pas moeten werken als ik het aanvraag ofzo, dan weet je dat je er een rekening van krijgt, nu ddenk je dat je Wi-Fi gebruikt maar blijkt dat dus edge/umts te zijn , eigenlijk vind het schandalig.
Net alsof je door een straat loopt waar je altijd loopt en in ene staat er iemand voor je neus die zegt uuh hallo als u bent net over deze straat gelopen en dat kost u een x bedrag, zonder dat je daar op gewezen bent.
 


« Cydia | Google Maps »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
EDGE leslow Archief 4 17-03-08 01:39
edge + UK O2 lucifer Overige providers Nederland 2 21-02-08 02:24
EDGE blijft aanstaan / Kan EDGE niet deactiveren Robbor iPhone algemeen 35 08-11-07 00:11
Edge? Yves Unlock [archief] 12 30-10-07 23:03
EDGE in NL MacApp Archief 1 19-09-07 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:25.