//

Sync je iphone met meerdere computers op hetzelfde moment (MAC OSX)

Sync je iphone met meerdere computers op hetzelfde moment (MAC OSX) discussie in Wiki - Handleidingen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit is een handleiding om je iphone te synchroniseren met meerdere mac's. stap1 open een nieuw findervenster en ga dan naar 'ga' en druk vervolgens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Handleidingen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-10-08, 11:02
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard Sync je iphone met meerdere computers op hetzelfde moment (MAC OSX)

Dit is een handleiding om je iphone te synchroniseren met meerdere mac's.

stap1
open een nieuw findervenster en ga dan naar 'ga' en druk vervolgens op 'ga naar map'


stap 2
nu krijg je een nieuw venster te zien en vul daar in ~/Music/iTunes en druk op ' ga'.


stap 3
Nu kom je in je itunes map terecht en dubbel klik daar op de iTunes Music Library.xml map om te openen in texedit.


stap 4
Schrijf nu je ID code van itunes over die je later gaat nodig hebben.
Zie dat je zeker niets veranderd in de lijst!


stap 5
Nu gaan we je 2de MAC aanpassen.
Ga nu op je 2de mac opnieuw in je finder naar de itunes map. (zie stap 1 en 2)
stap 6
Nu gaan je eerst een backup maken van iTunes Music Library.xml en iTunes Library.
Selecteer de 2 mappen.

Druk eerst command+c en dan command+v op je toestenbord.
Zo maak je een copy van de beide bestanden.


stap 7
Dubbelklik nu op iTunes Music Library.xml om te openen.


stap 8
Nu ga je de itunes id veranderen naar die in stap 4 hebben genoteerd.
Zet hier de juiste id (van stap 4) eroverheen en save het bestand.


stap 9
Nu ga je iTunes Library moeten openen met een Hexeditor.
Hier kan je er een downloaden.

stap 10
Als je de hexteditor hebt geopend gaan we naar de oude Library Persistent ID die we vervangen hebben in stap 8.
Open de file 'iTunes Library'


Druk dan in de menubalk op 'find and replace'


Nu gaan we de oude code (van je 2de mac) zoeken.Vul die in bij 'find'
en bij replace vul je de code van je eerste mac in.
Zorg er ook voor dat je zeker HEX hebt aangevinkt.






stap 11
Nu kan je itunes openen en je iphone gaan syncen.
Nu zal je niet langer gevraagd worden om je data te gaan verwijderen en zal je muziek ook niet meer in het grijs te zien zijn.

Deze handeling in gemaakt door Andrew Grant en die verdient natuurlijk alle eer voor zijn mooie werk.
Ook natuurlijk voor iclarified waar ik de handleiding heb van over genomen.
Zelf heb ik deze handleiding niet kunnen testen daar ik maar 1 computer heb.
Als ik terug wat meer tijd heb zal ik ook wel de handleiding voor windows erbij zetten. (de engelstalige handleiding staat bij iclarified)

Als er nog wijzigingen dienen te gebeuren geef je maar een seintje.

Laatst gewijzigd door Buur; 17-11-08 om 18:45.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-10-08, 11:37
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Ik heb deze getest en het werkt. Kan dus syncen op mijn macbook en imac. Ga deze volgende week ook toepassen op mijn winpc op het werk.
  #3  
Oud 29-10-08, 11:52
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Super!
Dit ga ik ook proberen vanavond!
  #4  
Oud 29-10-08, 11:58
blahblah blahblah is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 246
Standaard

Maar... moet je dan ook zorgen dat op beide computers dezelfde muziek aanwezig is ofzo? Of synct hij per PC anders?
  #5  
Oud 29-10-08, 12:25
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

nee,je kan per computer instellen wat je wel wil syncen en wat niet
  #6  
Oud 02-11-08, 20:43
gielsekan gielsekan is offline
• iOS 4.3.5
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

werkt voor mij niet heb een macbook pro intel en g5 PPC. en als ik zeg beheer muziek handmatig en pas toe, zegtie nog steeds wis en synchroniseer. Iemand een idee hoe het kan?

Michiel
  #7  
Oud 03-11-08, 12:30
gielsekan gielsekan is offline
• iOS 4.3.5
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

Is toch nog gelukt las op de iphoneclub website dat je de Hexedit moest laten replacen op HEX en niet ACII ofzo stond hier niet zo duidelijk bij.

iig bedankt voor het beginnetje
  #8  
Oud 03-11-08, 12:34
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gielsekan Bekijk bericht
Is toch nog gelukt las op de iphoneclub website dat je de Hexedit moest laten replacen op HEX en niet ACII ofzo stond hier niet zo duidelijk bij.

iig bedankt voor het beginnetje
is bij deze aangepast
thx
  #9  
Oud 17-11-08, 11:45
namastee namastee is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 121
Standaard

helaas is het bij mij niet gelukt. alles gedaan zoals omschreven, althans? niets veranderd in de master computer en alle codes overgezet van de mastercomputer (imac) naar de minorcomputer (macbook air), maar hij blijft vragen of ik de 77 programma's van de iphone wil verwijderen als ik een vinkje zet bij ical en adresboek synchronisatie.

Wie kan me helpen?
  #10  
Oud 17-11-08, 18:45
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Ik zie een fout bij stap 10!

Open de file 'iTunes Music Library.xml'

Dit is de verkeerde file. Moet zijn 'iTunes Library'.
Het viel me al op dat het bij stap 9 hierover ging, maar in stap 10 dus het andere bestand genoemd werd. Dit maakte me al achterdochtig en ik ben de engelstalige (originele) handleiding er op gaan nakijken... Was idd 't verkeerde bestand wat vernoemd werd.
Eens kijken of ik het zelf kan veranderen...

/edit:
Verbetering doorgevoerd. ;-)

Laatst gewijzigd door Buur; 17-11-08 om 18:57.
  #11  
Oud 17-11-08, 18:48
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Ik heb de stappen zelf nu ook doorlopen. Nu werkt het op zowel mijn MacBook als mijn Mac.
  #12  
Oud 17-11-08, 18:50
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namastee Bekijk bericht
helaas is het bij mij niet gelukt. alles gedaan zoals omschreven, althans? niets veranderd in de master computer en alle codes overgezet van de mastercomputer (imac) naar de minorcomputer (macbook air), maar hij blijft vragen of ik de 77 programma's van de iphone wil verwijderen als ik een vinkje zet bij ical en adresboek synchronisatie.

Wie kan me helpen?
Zie mijn opmerking ietsje hierboven over een fout in de handleiding. Ik denk dat je het verkeerde bestand aangepast hebt in stap 10. De handleiding hierboven is nu aangepast. Let er ook op dat Hexeditor op HEX staat!

Wat ik kreeg bij de allereerste keer aansluiten, na de aanpassingen, op mijn MacBook (als 2e sync-mac volgens de handleiding) was de vraag of ik de programma's van de iPhone over wilde zetten naar de MacBook of dat ik ze wilde verwijderen... Misschien is dat wat jij ook gekregen hebt? Je iTunes op je MB Air wil dan weten in welke richting de synchronisatie (voor de allereerste keer) moet verlopen, van MB Air naar iPhone of andersom. Kies dan gewoon voor programma's overzetten naar je MacBook Air (zorg er wel even voor dat je genoeg opslagruimte hiervoor hebt op je Air). Je apps blijven dan op je iPhone staan en worden toegevoegd aan je MB Air. Later kun je dan de iTunes instellingen aanpassen dat ie de programma's niet meer synchroniseert (tenzij je dat wel graag zo wilt houden natuurlijk).
Heb wel ff geduld trouwens...Kan wel ff duren, voordat je 77 apps dan overgezet zijn.
Maar hierna zou het perfect moeten werken op je beide Macs met 1 iPhone! Laat even wat terug weten...

/edit:
Na alles overgezet te hebben qua iCal en Adresboek (van iPhone naar MacBook), kwam ik erachter dat er 1 instelling in iTunes op de McBook niet goed stond... Namelijk "Beheer muziek en video's handmatig". Wat dus betekent dat ik nu alle muziek vanaf mijn hoofd-Mac er opnieuw op mag zetten, want de muziek is van de iPhone gehaald. Ach ja, dat is enkel dat vinkje zetten en de volgende keren gaat het wel goed. Kijk dus wel even na of het allemaal goed werkt, zoals jij wilt, in de iPhone-Instellingen van iTunes!
Ook zal het zijn dat iPhoto iedere keer opent, als je je iPhone aansluit op je Air. Dit kun je evt. uitzetten in de Voorkeuren van iPhoto onder tab Algemeen> Open bij aansluiting camera: Geen programma.

Laatst gewijzigd door Buur; 17-11-08 om 19:36.
  #13  
Oud 17-11-08, 19:57
namastee namastee is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 121
Standaard

ga het van de week doen en ik laat het je weten, dank alvast!
  #14  
Oud 18-11-08, 22:26
namastee namastee is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 121
Standaard

ik heb je advies opgevolgd, maar helaas het werkt niet. op een of andere manier blijft de mac air vragen om gegevens samen te voegen. in de tussentijd al weer twee keer de muziek opnieuw op de iphone geinstaleerd, je weet dat duurt even!
als je nog een tip hebt of misschien zie ik toch iets over het hoofd, ik hoor het graag.

namastee
  #15  
Oud 19-11-08, 02:07
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Welke gegevens wil ie samenvoegen? Je adresboek en ical? Dat is toch wat je wilt ook? Of vergis ik me nu?
Wat betreft muziek wissen... Dan staan niet allebei de Macs op handmatig muziek beheren.
  #16  
Oud 19-11-08, 08:06
namastee namastee is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 121
Standaard

inderdaad ical en adresboek en eenmaal de muziek van mijn iphone overzetten op de macair. maar begrijp ik goed dat de muziek op beide computers op handmatig moeten staan?
  #17  
Oud 19-11-08, 09:49
gielsekan gielsekan is offline
• iOS 4.3.5
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

Hoi beste, ik heb ergens gelezen dat macbook air draait onder een andere versie van leopard kan misschien daaraan liggen en wat je ook even moet checken dat op beide comps welke dezelfde itunes staan dat probleem had ik, ik had op de ene 8.0.1 (11) en de andere 8.0.1 (12) het is me uiteindelijk gewoon gelukt op me macbook pro en powermac g5. Ik heb uiteindelijk deze tut gebruikt van iphone club omdat die nog iets meer duidelijkheid gaf over bepaalde zaken

Sync je iPhone met meerdere iTunes-bibliotheken > Nieuws > iPhoneclub.nl

succes!

Laatst gewijzigd door gielsekan; 19-11-08 om 09:52.
  #18  
Oud 19-11-08, 16:19
namastee namastee is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 121
Standaard

beste allemaal,

ik ga het denk ik opgeven. itunes ge-herinstalleerd. beiden zijn nu 8.01(12). de juiste procedure gevolgd, maar hij ziet het nog steeds als twee verschillende computers, dus wil je gegevens samenvoegen of...jammer dus. wellicht is het omdat ik een iphone 3g 2.1 heb met een major computer imac en een minor computer macbook air. Ik weet het in ieder geval niet meer. heb de programma's nu al 4 keer opnieuw geinstalleerd omdat mijn notebook air de boel ripte!

Wie weet er nog een truc?
  #19  
Oud 19-11-08, 16:51
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namastee Bekijk bericht
inderdaad ical en adresboek en eenmaal de muziek van mijn iphone overzetten op de macair. maar begrijp ik goed dat de muziek op beide computers op handmatig moeten staan?
Ik heb beide Macs nu op handmatig muziekbeheer staan, daar de muziek anders op de 2e Mac weggegooid wordt. Ik zou het ook graag anders zien, maar dan maar handmatig.
iCal en Adresboek: hierbij wordt steeds (op beide Macs) gevraagd of ik ze wil samenvoegen. NATUURLIJK wil ik dat! Dat was de hele bedoeling! Dus ik snap je probleem niet? Wat voor probleem heb je met dat samenvoegen?
Als je iPhone gesynct is met je iMac, dan bevat die iPhone alle adres- en agendagegevens (en zijn dus iPhone en iMac-gegevens gelijk). Sluit je de iPhone dan aan op je MacBook, dan vraagt iTunes daar wat ie met de gegevens aan moet. Mogelijk heb jij op de Air ook nog je agenda bijgewerkt o.i.d., en die afspraken wil je niet kwijtraken, dus dan kies je voor Info Samenvoegen. Hierbij wordt gezorgd dat je iPhone weer gelijk is aan je Air. De volgende keer dat je de iPhone aansluit op je iMac, weet iTunes niet zeker of er gegevens op de iMac veranderd zijn, dus stelt ie de vraag weer... En kies je weer voor Info Samenvoegen. Zo hou je je Macs en je iPhone allemaal gesynct.
Dus nogmaals: wat is je probleem? Dat Samenvoegen is juist het doel, toch? Synchroniseren = samenvoegen... De overeenkomende afspraken en adresgegevens blijven gelijk, alleen eventuele verschillen worden overgezet bij dat Samenvoegen. Het hele idee achter synchronisatie... Alleen deed ie dat voorheen (op 1 Mac) zonder tussenkomst van de gebruiker (jij) en vraagt ie nu (met 2 Macs) om een keus van de gebruiker, als extra zekerheid. Dan kies je dus die knop Info Samenvoegen. Is dat wat je niet begrijpt of zo? Ik hoop nu wel!

Laatst gewijzigd door Buur; 19-11-08 om 16:58.
  #20  
Oud 19-11-08, 23:05
namastee namastee is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 121
Standaard

Beste buur,
op zich heb je gelijk. Ware het niet dat de vraag van samenvoegen bij mij althans al voor de documentwijziging door de twee computers ook al werden gesteld. Ik had gehoopt dat die vraag niet meer gesteld zo worden en toch gewoon netjes gesynchroniseerd werd.
Maar veel dank voor je tijd! Ik geef toe dat begrijpend lezen soms heel moeilijk is.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: op meerdere computers op je iPhone zetten sermedg iTunes 2 04-05-11 00:10
iPhone: uit herstelmodus met ALLEEN EEN MAC/OSX? jaimiefanatic Jailbreak 2 20-08-10 21:38
Mac OS X: iTunes + NAS = iPhone app sync over meerdere computers? iPhoneDoc iTunes 0 29-07-10 09:36
iTunes thuisdeling: ook synchroniseren met meerdere computers? BfromB iTunes 3 08-06-10 09:08
Windows: Toevoeging op artikel "Synchroniseer multimedia op je iPhone met meerdere computers" Tranzy iTunes 0 01-04-09 15:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:03.