//

Ringtones maken via iTunes

Ringtones maken via iTunes discussie in Wiki - Handleidingen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door hugo.veenendaal Beste Qlimax, Ik ben al dagen op zoek hoe ik ringtones anders dan de standaard versies kan installeren/ overzetten/ converteren, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Handleidingen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 11-02-09, 12:26
zwaan's schermafbeelding
zwaan zwaan is offline
• iOS 4.3.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Raalte
Berichten: 342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo.veenendaal Bekijk bericht
Beste Qlimax,

Ik ben al dagen op zoek hoe ik ringtones anders dan de standaard versies kan installeren/ overzetten/ converteren, etc. Heb met de helpdesk van T-mobile gebeld maar dat zijn echt imbisilen. Ik heb je beschrijving gelezen, maar ik blijf al haken bij 'klik rechts voor converteren naar'..Ik kan daar alleen maar kiezen voor 'mp3'? Een andere optie geeft Itunes niet. Ik ga het nu met Iringer proberen, maar misschien heb je tips voor me? Ik heb 'n originele niet gejailbrakete T-mobile iPhone 3G 8Gyg laatste versie firmware 2.2.1 en Itunes versie 8. Please help!

Greets, Hugo
Kijk 's op youtube hoe het moet, dan heb je er beeld bij en is alles makkelijker te vinden

Deze bijvoorbeeld, maar dat is vast niet de duidelijkste (je kan iig al wel doorspeolen naar 02:00).
__________________
Marc.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 11-02-09, 20:44
hugo.veenendaal hugo.veenendaal is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp (Gld.)
Berichten: 15
Standaard

Beste Zwaan,
Ik begrijp de beschrijving en de YT video heel goed, maar de functie "omzetten naar AAC" komt niet in mijn iTunes voor (Versie 8 nl).
Ik had graag 2 scrshots van mijn iTunes ingevoegd op het te laten zien maar dat gaat, of lukt mij blijkbaar niet. Maar geloof me..het is zo. Ik heb gebeld met T-mobile en die zeggen dat alleen de US versie van iTunes deze optie heeft.

De oplossing heb ik gevonden in iRinger. Zeer eenvoudig en razendsnel. Daar doe ik het nu dus mee. Het is toch te belachelijk voor woorden dat een zo kostbaar iPhone apparaat dit niet makkelijker kan. Met alle respect, ik ben er zeker van dat de gemiddelde pc en iPhone gebruiker deze conversie methode niet snel zou kunnen (hoewel redelijk eenvoudig voor de iets meeer ervaren gebruiker..).

Ik heb mijn IP nu ong. een week en de afgeschermde omgeving binnen de iPhone en iTunes vindt ik hoogst arrogant en doet me denken aan vroeger tijden van Microsoft.

Toch bedankt voor je reactie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duikieduikie Bekijk bericht
BIJ MIJ KOMT ER OP "SELECTIE CONVERTEREN NAAR MP3" kan ik dit veranderen.
dank bij voorbaat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klok Bekijk bericht
ter complementering toch een antwoord:

rechtermuis AAC versie aanmaken in versie 8.01.11
Fijn dat je reageerd, maar lees de vraag! Net als ik heeft deze persoon niet de functie "omzetten naar aac" onder de rechterknop. Dat komt (heb ik net op de vorige pagina gelezen) omdat je eerst in voorkeuren de functie converteren naar aac moet instellen. Als dat staat ingesteld op "converteren naar mp3" dan komt dat ook zo onder de rechtermuis knop.
Dus simpel op te lossen, maar de beste, snelste en gemakkelijkste manier is iRinger downloaden. Voordeel daarvan is (naast de laatste 2 voordelen), dat je direct kunt horen welk deel van een mp3 je gaat omzetten en...de ringtone wordt automatisch in iTunes geplaatst en klaar is kees.

Greets, Hugo

Laatst gewijzigd door King1987; 11-02-09 om 22:33. Reden: Edit knop gebruiken aub / mquote gebruiken aub
  #103  
Oud 12-02-09, 14:25
klok klok is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 30
Standaard

Hugo, ik begrijp niet precies waar jij hebt staan converteren naar mp3.

als ik een mp3 importeer in itunes 8.02.20 dmv ctrl <o> komt deze in de lijst onlangs toegevoegd. als ik in deze map op het nummer ga staan en rechtermuisknop druk zie ik daar staan AAC versie aanmaken.

klik ik deze aan dan komt er een nieuw nummer in deze lijst met dezelfde naam. Ik wijzig de tijd naar beneden 30 seconden en ben klaar.

Edit:

ik denk al dat ik de begripsverwarring heb ontdekt. Ga naar bewerken, voorkeuren (tabblad algemeen) importinstellingen en kies daar ipv mp3 indeling AAC indeling hoge kwaliteit 128. Daarmee krijg je automatisch AAC versie aanmaken onder de rechtermuisknop.

Laatst gewijzigd door klok; 12-02-09 om 14:33. Reden: verduidelijking
  #104  
Oud 12-02-09, 18:16
hugo.veenendaal hugo.veenendaal is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp (Gld.)
Berichten: 15
Standaard AAC of mp3...?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klok Bekijk bericht
Hugo, ik begrijp niet precies waar jij hebt staan converteren naar mp3.

als ik een mp3 importeer in itunes 8.02.20 dmv ctrl <o> komt deze in de lijst onlangs toegevoegd. als ik in deze map op het nummer ga staan en rechtermuisknop druk zie ik daar staan AAC versie aanmaken.

klik ik deze aan dan komt er een nieuw nummer in deze lijst met dezelfde naam. Ik wijzig de tijd naar beneden 30 seconden en ben klaar.

Edit:

ik denk al dat ik de begripsverwarring heb ontdekt. Ga naar bewerken, voorkeuren (tabblad algemeen) importinstellingen en kies daar ipv mp3 indeling AAC indeling hoge kwaliteit 128. Daarmee krijg je automatisch AAC versie aanmaken onder de rechtermuisknop.
Dit is nu wat ik precies bedoelde, maar ben wrschijnlijk niet duidelijk genoeg geweest. ;-) ThnX editor!
Hugo
  #105  
Oud 12-02-09, 18:41
klok klok is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 30
Standaard

ikzelf was de editor Hugo. Is het nu dan gelukt?
  #106  
Oud 12-02-09, 22:08
hugo.veenendaal hugo.veenendaal is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp (Gld.)
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klok Bekijk bericht
ikzelf was de editor Hugo. Is het nu dan gelukt?
Ik gebruil nu iRinger. Dat werkt echt super snel en gemakkelijk en je kunt ook nog het gewenste deel van een mp3 eerst beluisteren.
Groeten,
Hugo
  #107  
Oud 15-02-09, 14:05
mauritsroks mauritsroks is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 11
Standaard

Bedankt man
  #108  
Oud 18-02-09, 02:27
huttie1 huttie1 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 5
Standaard

ik ben al mijn muziek en videos nu kwijt!
  #109  
Oud 18-02-09, 18:06
tvm tvm is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 1
Standaard

kwam er achter dat wanneer er in de iTunes map nog geen map is Ringtones je deze gewoon eerste even moet aanmaken in de Itunes Muziek map
  #110  
Oud 20-02-09, 17:48
Bedrock Bedrock is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 1
Standaard

Heb nu sinds een week de iphone en weet nu eindelijk hoe ik de beltonen kan veranderen. Handleiding werkt perfect! Thanx
  #111  
Oud 22-02-09, 00:36
klok klok is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 30
Standaard

kwam vanavond een programmaatje tegen die je ook kunt gebruiken voor je ringtones. De iphoneringtonemaker

Efiko Software: - "Nerds Creating Cool Stuff for the iPhone and iPod Touch"

ik heb dit programmaatje geprobeerd. je kan de liedjes kiezen die je wil, ze afluisteren en hetgeen je wilt voor je ringtone instellen. Je hebt geen last van 30 sec. Vervolgens kun je de ringtone maken en deze direct naar je iphone sturen. Komt in je ringtone lijst en werkt. heb net een van 41 sec gemaakt die gewoon werkt. Het programma werkt prima met iphone 3G mijn configuratie

Laatst gewijzigd door klok; 22-02-09 om 00:37. Reden: volledigheid
  #112  
Oud 24-02-09, 10:47
aeh aeh is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door etet25 Bekijk bericht
Hai, Qlimax

Om gelijk met de deur in huis te vallen ik ben een randdebiel met computers. Maar dat heeft waarschijnlijk met mn leeftijd te maken.
Daarom was ik ook zo blij toen ik jouw handleiding tegen kwam.
Kort, uitermate duidelijk en zelfs voor mij te begrijpen.
Sterker alles lukte perfect.
Mijn 'nummertje' staat onder ringtones in de biblotheek en na synchronisatie volgens itunes ook in de map ringtones van mijn iphone, alleen en daar komt tie, op mijn iphone istie niet te vinden.
Sterker ik heb alleen een map BELTOON en kan de map AANGEPAST zoals genoemd in je handleiding niet vinden.
Zou je mij kunnen helpen????!!
Bij voorbaat enorm bedankt
Ik heb exact hetzelfde probleem en kan de oplossing hier niet vinden. Beltonen maken is gelukt, staat ook onder tab beltonen in Itunes, en ook onder beltonen bij apparatan in mijn Iphone, alleen nergens een mapje aangepast bij beltonen, heb alleen bij instellingen map geluiden map beltoon staan, en niks aangepast. Wie o wie helpt ons ;-)
  #113  
Oud 24-02-09, 16:10
mees mees is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aeh Bekijk bericht
Ik heb exact hetzelfde probleem en kan de oplossing hier niet vinden. Beltonen maken is gelukt, staat ook onder tab beltonen in Itunes, en ook onder beltonen bij apparatan in mijn Iphone, alleen nergens een mapje aangepast bij beltonen, heb alleen bij instellingen map geluiden map beltoon staan, en niks aangepast. Wie o wie helpt ons ;-)
Ik had hetzelfde en het uiteindelijk pas met Iringer voor elkaar gekregen.
  #114  
Oud 24-02-09, 19:20
aeh aeh is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 70
Standaard

ja maar als andere het op deze manier lukt moet het ij toch ook lukken ?
  #115  
Oud 27-02-09, 20:58
klok klok is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 30
Standaard

de map aangepast kun je vinden in je IPHONE.

ga naar instellingen, geluiden en dan beltoon.je ziet dan ringtones staan onder een titel aangepast in grijze letters en andere tonen onder de titel standaard in grijze letters.

Ik ben er bijna zeker van dat jullie het mapje (wat geen mapje is maar een titel van een vak) echt wel hebben.

Laatst gewijzigd door klok; 27-02-09 om 22:09.
  #116  
Oud 27-02-09, 22:48
aeh aeh is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 70
Standaard

Ik snap waar je op doelt, maar niet dus! Nu met Iringer gedaan dan lukt het wel, strange...
  #117  
Oud 16-03-09, 20:42
Libra Libra is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Lochristi
Berichten: 6
Standaard

héél goed gedaan! Nu kan ik eindelijk ringtones maken ^^
Thx maatje
  #118  
Oud 16-03-09, 20:50
klok klok is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 30
Standaard

wat snap je niet AEH?
  #119  
Oud 21-03-09, 12:33
Jarno Jarno is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 6
Standaard

fantastische tutorial!! thx
  #120  
Oud 24-03-09, 19:34
rondewolf rondewolf is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 3
Standaard

Sorry mensen, ik vind iphone een geweldig toestel, maar het maken van een eigen ringtone is MIJ niet gelukt en daar baal ik van. Is er iemand die mij kan helpen, heb de handleiding gelezen, maar kom er niet uit. Wat een gedoe om een eigen ringtone op het toestel te zetten....pieuwwwwww
Wie heeft er een simpele oplossing. Kan ik een nummer via Bluetooth binnenhalen?
Groeten van Ron

Hé, het is mij gelukt dankzij jouw duidelijke handleiding. Bedankt! Toppie!
Groetjes van Ron




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qlimax Bekijk bericht
Handleiding Ringtone Maken iTunes voor Iphone.





Inleiding:
De ringtone´s van de Iphone zelf zijn redelijk saai te noemen. Het is daarom mogelijk om in iTunes zelf ringtone´s te maken van muziek, bestaande ringtone´s en dergelijk.
In deze handleiding zal ik stap voor stap uitleggen hoe je die ringtone´s maakt, en hoe je ze dan op je Iphone krijgt etc.

Eerste stap:
Natuurlijk is het veel persoonlijker om een eigen ringtone te hebben, en niet zoals de rest zoals de gitaar de eend of weet ik veel wat. Kies een nummer of bestaande ringtone of dergelijk en zorg dat deze in je iTunes komt te staan of staat.


Tweede stap:
Beluister het nummer en kies het stukje wat je graag wil hebben als ringtone. Onthoud hier de tijdlijn van. (Voorbeeld: van tijd 1.10 tot 1.25). Klik nu rechts op het nummer en kies voor de optie: Info Tonen -> opties.

Daar staan 2 opties, “begintijd” en “eindtijd”, vink deze allebei aan. Vul dat de tijd in die je wilt hebben als beltoon (*Maximaal 0.29 Sec!), zoals aangegeven bij voorbeeld.
Klik ok, nu zal je terug keren naar je normale iTunes scherm. Klik rechts op het nummer en kies:
“ Selectie converteren naar AAC”.
Als je dit gedaan heb komt het bestand voor de 2e keer in iTunes te staan, alleen dan zoals als je dus gekozen heb, ook speelt hij deze af als voorbeeld. Ga nu eerst even terug naar het bestaande nummer en haal daar de vinkjes weer weg. Als jij de volgende keer synchroniseert met je iphone kopieert hij alleen het stukje wat je gekozen heb, en dat is niet wat je wilt


Derde stap:
Ga nu terug naar het bestand wat je net geconverteerd heb. Klik rechts en kies: “In Windows explorer tonen”. Nu komt er een nieuw scherm naar voren van Windows. Ga nu eerst naar “Extra” boven in het venster, kies daar “mapopties”. Ga vervolgens naar het tabblad: “Weergave”, zoek nu naar de volgende regel: “Extensies voor bekende bestandstypen verbergen” en haal daar het vinkje weg!.



Vierde stap:
Klik ok, en keer terug naar het scherm waar je je gemaakte bestand heb. Nu zul je merken dat je de naam van het bestand ziet + de extensie. Voorbeeld: Nummer.m4A!. Klik nu rechts of F2 en verander het type van .m4A naar .m4R. Je krijgt de vraag of je dit echt wilt veranderen en kies Ja.
Nu zul je zien dat de pictogram zich zelf aanpast naar iTunes picto met de test er onder: “Ring”, tevens zie je dat hij het bestand nu ziet als beltoon.



Vijfde stap:
Open nu het bestand d.m.v. klikken of enter. Nu krijg je er links een tabblad beltonen bij, waar het bestand automatisch terecht komt.




zesde stap:
Koppel nu je Iphone aan je computer, en wacht tot iTunes gestart is en al zijn basis opdrachten zelf heeft uitgevoerd. Ga vervolgens naar je iphone en klik op het “tabblad beltonen”. Vink het nummer aan wat je gemaakt heb en klik “Toepassen”.





Zevende stap:
Zodra hij klaar is met synchroniseren. Ga nu in je iphone naar Instellingen -> Geluiden -> Beltoon en zie daar je zelf gemaakte beltoon onder de rij aangepast.




© Copyright By: Qlimax

Ik hoop dat iedereen dit erg helpt. Heb je tips, op of aanmerkingen op de handleiding hoor ik het graag. Ook foutjes even melden zodat ik deze kan aanpassen.

M.v.g.

Laatst gewijzigd door iMario; 05-06-09 om 00:54. Reden: Gebruik voortaan de Edit-knop.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ringtones maken met garageband buddha Ringtones en Wallpapers 3 04-01-11 23:04
Ringtones maken itunes 8 Tunzy Ringtones en Wallpapers 26 09-11-08 18:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:17.