//

Gmail

Gmail discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) Gmail is een gratis webmaildienst van Google. [h="3"]Wat is Gmail?[/h] Gmail is de gratis webmaildienst van Google, die je via www.gmail.com of gmail.google.com kunt bereiken. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-10-07, 01:17
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard Gmail

Gmail is een gratis webmaildienst van Google.

[h="3"]Wat is Gmail?[/h]
Gmail is de gratis webmaildienst van Google, die je via www.gmail.com of gmail.google.com kunt bereiken. Gmail biedt ruim 2,6 GB opslagruimte en is voorzien van Google's eigen zoektechnologie, zodat je snel berichten kunt terugvinden. Google gaat er vanuit dat je met zoveel opslagruimte eigenlijk nooit meer e-mail hoeft weg te gooien; je kunt ze permanent bewaren en met de zoekfunctie toch snel weer tevoorschijn halen.
Belangrijke berichten kun je voorzien van een label of stermarkering. Een andere eigenschap van Gmail is dat je grote attachments kunt versturen: tot wel 20MB. Bij concurrenten zoals Windows Live Mail en Yahoo! Mail liggen zowel de opslagruimte als de maximale grootte van de attachments veel lager.

[h="4"]Gmail op iPhone[/h]
Log in op je account op je normale computer en ga naar:
Engels: settings > forwarding en pop > enable POP for all mail.
Nederlands: instellingen > doorsturen en POP > en dan enable POP
Als je nu op je iPhone mail instelt is het heel makkelijk klik op het logo van gmail en klaar is keer.



[h="3"]Gmail - IMAP-methode[/h]
Om je Gmail-account als IMAP toe te voegen, dien je in het keuzemenu voor het aanmaken van accounts niet te kiezen voor Gmail maar voor 'Other'.

[h="4"]Accountdata[/h]
  • Kies bovenin voor IMAP
  • Name: de naam die wordt weergegeven wanneer je een mailtje stuurt.
  • Mailadress: volledig mail adres, inclusief @gmail.com
  • Beschrijving: de naam die wordt weergegeven bij Accounts op je iPhone
[h="4"]Inkomende mailserver[/h]
  • Hostname: imap.gmail.com
  • Gebruikersnaam: je volledige emailadres, inclusief @gmail.com
  • Password: je wachtwoord
[h="4"]Uitgaande mailserver (SMTP)[/h]
  • Hostname: smtp.gmail.com
  • Gebruikersnaam: je volledige emailadres, inclusief @gmail.com
  • Password: je wachtwoord
De geavanceerde instellingen vind je via Settings > Mail > (Gmail-account) > Advanced. Hier vul je het volgende in:
  • Drafts Mailbox: 'On the server' -> GMail: Concepten (of Drafts)
  • Sent Mailbox: 'On the server' -> GMail: Verzonden (of Sent)
  • Deleted Mailbox: On the server > Gmail: Prullenbak (of Trash)
Mocht je mail die je van je iPhone verwijderd niet naar de prullenbak willen verplaatsen maar archiveren in Gmail, wijzig dan de laatste instelling in On the server > Gmail: alle berichten (of All Messages).

[h="3"]Gmail - Exchange-methode[/h]
Sinds kort is Gmail ook te installeren met een Exchange Account, hierdoor kan je e-mails gepusht krijgen. Een handleiding vind je hier (Engels) hier.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png mail.png‎ (31,6 KB, 38x gelezen)
Bestandstype: gif gmail2.gif‎ (23,5 KB, 282x gelezen)
Bestandstype: gif gmail3.gif‎ (23,5 KB, 223x gelezen)

Laatst gewijzigd door WDS001; 28-11-09 om 22:31.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-11-07, 15:54
siemail siemail is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 8
Standaard

Nog even een (tijdelijke) opmerking over Gmail.
Het is toch wel erg handig om te weten dat de procedure om je andere, oudere email accounts, zeer eenvoudig zijn onder te brengen in je nieuwe Gmail account. Gmail werkt verreweg het best op de iphone en gemak dient de mens.
Ga in je account naar settings klik op 'accounts' en dan 'add another mail account'
De procedure vraagt je om je accountgegevens maar ook om de mailserver van die accounts. Houdt dat dus bij de hand. Probleempje dat ik kreeg was de instelling van SSL. Dat werkt goed bij Gmail maar andere mailboxen zijn nog niet zover, dus niet aanvinken. Verder wijst alles zich verder vanzelf. Grote voordeel is dat je nu al je mail via de iphone kunt laten lopen en er copy's op de server blijven staan als je daar voor kiest.
Dit kan beter verwoord worden maar dat kunnen jullie goed. Groet Yets
  #3  
Oud 20-11-07, 15:58
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Freek,

Een opmerking m.b.t. imap.
Waarschijnlijk werkt IMAP voor iedereen meteen. Als dat niet het geval is kun je op de GMAIL website de taal op English(US) zetten. Daarna zie je in het tabblaadje "forwarding and pop" een optie om IMAP te activeren!
Hierna mag de taal weer terug naar NL (or any other language).

Fresh
  #4  
Oud 01-12-07, 11:25
Stevwonder Stevwonder is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: rdam
Berichten: 15
Standaard

Vraag, weet iemand of er een manier is om in 1 keer je prullenbak te legen? Nu moet ik de emailsd 1 voor 1 verwijderen en dat kost veel tijd.
  #5  
Oud 17-12-07, 23:40
Lucas Lucas is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Bilzen - België
Berichten: 138
Stuur een bericht via MSN naar Lucas
Standaard

Een andere optie die ik iedereen kan aanbevelen is het aanmaken van een 2e email adres. Je gebruikt dit 2e email adres enkel voor de iPhone. Je main email adres stuurt alles door naar het 2e (nieuwe) email adres.

1. Maak een nieuw email adres aan bij Gmail
2. Log in op je oud email adres
3. Ga naar instellingen (settings)
4. Doorsturen en POP (Forwarding and POP)
5. Er staat dan 'Doorsturen' kies voor de optie (2) "Een kopie van binnenkomende berichten doorsturen naar .. (Geef hier je nieuw email adres in) en Gmail kopie opslaan in ... (kun je kiezen - ik heb gekozen voor Postvak in)

Het werk perfect bij mij, maar het kan wél enkele minuten duren voor een email wat naar je hoofd email adres verstuurd is zichtbaar is op je 2e adres!

Laatst gewijzigd door Lucas; 18-12-07 om 14:16. Reden: Verduidelijking van de stappen
  #6  
Oud 04-01-08, 09:01
Sharky232's schermafbeelding
Sharky232 Sharky232 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 175
Standaard

I'll show you how to do it in about a minute
YouTube - Gmail IMAP for the iPhone
  #7  
Oud 17-01-08, 01:03
Sharky232's schermafbeelding
Sharky232 Sharky232 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 175
Standaard

Hey heb nu helaas een probleem,

Dit ging vooraf: downgrade van 1.1.2 naar 1.1.1 en update naar 1.1.2. Alles werkend gekregen behalve mail en klok.

Probleem is tamelijk vreemd, ik heb al mijn Gmail settings correct geinstalleerd want ik zie als ik de mail applicatie open precies 1-2 seconden mijn mailbox. Daarna sluit de mail en ga ik terug naar springboard.

Ik heb al geprobeerd om mijn account te verwijderen --> opnieuw te installeren. Uiteraard heb ik alle bovenstaande stappen precies uitgevoerd. Waar kan het nu aan liggen? Ik heb precies het zelfde probleem met de klok
Iemand een idee?

EDIT: Gefixt! https://forum.iculture.nl/f18/i...html#post42991

Laatst gewijzigd door Sharky232; 18-01-08 om 01:55. Reden: opgelost!
  #8  
Oud 03-02-08, 23:36
whosnext whosnext is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 166
Stuur een bericht via ICQ naar whosnext
Standaard

Moeilijk doen als het makkelijk kan.

Iederen die surf en mail heeft van Telfort

imap accountgegevens
server voor inkomende post
mail.jeprovider.nl
userid
wachtwoord

server voor uitgaande post
hostnaam : smtp.telfortmail.nl
geen user
geen wachtwoord

geavanceerd : GEBRUIK SSL voor uitgaande post uitzetten !!!!
  #9  
Oud 02-09-08, 15:04
StefV's schermafbeelding
StefV StefV is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Pdrecht
Berichten: 145
Standaard

Ik krijg de fout imap.gmail.com is not responding check your network connection bla bla bla..
  #10  
Oud 25-05-09, 20:55
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Een vraag:

Ik heb mijn gmail account ingesteld op mijn iphone maar krijg daarbij het volgende niet voor elkaar. Wat ik wil:
1. Berichten die ik open via gmail (dus niet vanaf iphone) wil ik niet nog eens zien op mij iphone.
2. Berichten die ik verwijder op mijn iphone mogen niet verwijderd worden van mijn gmail account.

Iemand ideeen?
  #11  
Oud 20-02-10, 21:15
reaction reaction is offline
• iOS 4.1 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucas Bekijk bericht
Een andere optie die ik iedereen kan aanbevelen is het aanmaken van een 2e email adres. Je gebruikt dit 2e email adres enkel voor de iPhone. Je main email adres stuurt alles door naar het 2e (nieuwe) email adres.

1. Maak een nieuw email adres aan bij Gmail
2. Log in op je oud email adres
3. Ga naar instellingen (settings)
4. Doorsturen en POP (Forwarding and POP)
5. Er staat dan 'Doorsturen' kies voor de optie (2) "Een kopie van binnenkomende berichten doorsturen naar .. (Geef hier je nieuw email adres in) en Gmail kopie opslaan in ... (kun je kiezen - ik heb gekozen voor Postvak in)

Het werk perfect bij mij, maar het kan wél enkele minuten duren voor een email wat naar je hoofd email adres verstuurd is zichtbaar is op je 2e adres!
Hoe en waar ik ook zoek in het menu, ik kan nergens vinden waar je een email account kan toevoegen het is net of er wat mist uit mijn menu???
 


« GPRS | Voicedialing »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gmail Lionking4272 iPhone algemeen 5 20-01-11 16:04
gmail kokkie44 iPhone algemeen 1 15-10-10 17:03
gmail contacten van iphone naar gmail op PC synchroniseren heli53 iPhone algemeen 0 04-10-10 21:36
Gmail down??? iPhonebooth Archief 8 26-03-09 19:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:54.