//

Reservekopie

Reservekopie discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) Een reservekopie is een backup voor je iPhone. Door een reservekopie te maken, sla je allerlei informatie over je iPhone op, maar ook bijvoorbeeld je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-12-09, 13:55
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard Reservekopie

Een reservekopie is een backup voor je iPhone. Door een reservekopie te maken, sla je allerlei informatie over je iPhone op, maar ook bijvoorbeeld je contacten, SMS-berichten en ga zo maar door. Wil of moet je je iPhone herstellen, maar niet al je instellingen en opties kwijtraken, dan kun je een reservekopie maken en na het herstellen van je iPhone, deze reservekopie terugzetten. Met een paar simpele klikken, heb je zo al je contacten bijvoorbeeld terug. In onze handleiding Reservekopie maken, staat omschreven hoe je zo'n reservekopie moet maken.

Hier de complete lijst, van wat er in een reservekopie wordt opgeslagen:

  • Adresboek en adresboekfavorieten.
  • Programmagegevens van App Store (het programma zelf niet; de tmp- en Caches-map wel).
  • Instellingen, voorkeuren en gegevens van programma's.
  • Automatisch invullen voor webpagina's.
  • CalDAV en agenda-abonnementaccounts.
  • Agenda-accounts.
  • Agenda-activiteiten.
  • Gesprekgeschiedenis.
  • Filmrol (foto's, schermafbeeldingen, bewaarde afbeeldingen en gemaakte video's. Reservekopieën van video's die groter zijn dan 2 GB werden gemaakt met iOS 4.0 en hoger).
    Opmerking: Filmrol wordt bij apparaten zonder camera Bewaarde foto's genoemd.
  • Aankopen vanuit programma's.
  • Sleutelhanger (dit bevat de e-mailaccountwachtwoorden, Wi-Fi-wachtwoorden en wachtwoorden die u invoert bij websites en andere programma's. Als u de reservekopie codeert met iOS 4 en hoger, worden de gegevens van sleutelhanger overgebracht naar het nieuwe apparaat. Met een niet-gecodeerde reservekopie kan de sleutelhanger alleen worden hersteld naar dezelfde iPhone of iPod touch. Als u naar een nieuw apparaat herstelt met een niet-gecodeerde reservekopie, moet u deze wachtwoorden opnieuw invoeren.)
  • Lijst met externe synchronisatiebronnen (MobileMe, Exchange ActiveSync).
  • Voorkeuren van locatievoorzieningen voor programma's en websites die u hebt toegestaan om uw locatie te gebruiken.
  • Mail-accounts.
  • Beheerde configuraties/profielen. Wanneer u een reservekopie naar een ander apparaat herstelt, worden alle instellingen van de configuratieprofielen niet hersteld (accounts, beperkingen of alles wat kan worden gespecificeerd via een configuratieprofiel). Merk op dat accounts en instellingen die niet gelinkt zijn aan een configuratieprofiel wel worden hersteld.
  • Bladwijzers, recente zoekacties en de huidig weergegeven locatie in Kaarten.
  • Accountconfiguraties van Microsoft Exchange.
  • Netwerkinstellingen (bewaarde Wi-Fi-spots, VPN-instellingen, netwerkvoorkeuren).
  • Bewaarde work-outs en instellingen van Nike+iPod.
  • Opmerkingen.
  • Cache/database van offline webprogramma.
  • Gekoppelde Bluetooth-apparaten (die alleen kunnen worden gebruikt bij een herstel met dezelfde telefoon die de reservekopie maakte).
  • Bladwijzers, cookies, geschiedenis, offline gegevens en momenteel geopende pagina's van Safari.
  • Bewaarde correcties van suggesties (deze worden automatisch bewaard wanneer u aanbevolen correcties weigert).
  • Sms- en mms-berichten (afbeeldingen en video).
  • Vertrouwde hosts met certificaten die niet kunnen worden gecontroleerd.
  • Gesproken herinneringen.
  • Voicemail-token (dit is niet het Voicemail-wachtwoord maar wordt gebruikt voor validatie bij de verbinding. Dit wordt alleen hersteld op een iPhone waarvan de simkaart hetzelfde telefoonnummer heeft).
  • Achtergronden.
  • Webfragmenten.
  • Bladwijzers en geschiedenis van YouTube.


*De lijst van wat er allemaal op in een reservekopie wordt opgeslagen, is afkomstig van Apple Support.

Opslaglocatie van reservekopieën

iTunes plaatst de reservekopiebestanden op de volgende plaatsen:

  • Mac: ~/Bibliotheek/Application Support/MobileSync/Backup/
  • Windows XP: \Documents and Settings\(gebruikersnaam)\Application Data\Apple Computer\MobileSync\Backup\
  • Windows Vista en Windows 7: \Users\(gebruikersnaam)\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\

Laatst gewijzigd door De Generaal; 08-02-10 om 18:05.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-12-09, 14:06
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

kijk dit is mooi om te weten , zijn deze gegeven eigelijk ook gewoon te bekijken via de compueter ¿¿
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......

Laatst gewijzigd door ThaBudz; 14-12-09 om 18:23.
  #3  
Oud 14-12-09, 14:11
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz Bekijk bericht
kijk dit is mooi om te weten , zijn deze gegeven seigelijk ook gewoon te bekijken via de compueter ¿¿
Weet niet precies wat je hier mee bedoelt, maar ik heb net de opslaglocaties toegevoegd aan het artikel, dus wellicht dat je daar wat aan hebt ..
  #4  
Oud 14-12-09, 18:25
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

Dat bedoelde ik ook .net als je bv je sprinboard.string kan bekijken .
  #5  
Oud 16-12-09, 17:30
dthiemann dthiemann is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 50
Standaard

Dit is een duidelijke lijst van wat er opgeslagen wordt.

Maar... als je een Blackra1n jailbreak hebt uitgevoerd en iedere keer braaf je iPhone hebt gesynced met iTunes, worden dan toch je persoonlijke gegevens zoals beschreven gerestored op het moment dat je een herstel doet gevolgd door een sync? (Ik snap dat je Cydia apps niet gerestored worden)

Een andere vraag mbt de reserve kopie:
Ik heb samen met een kennis (een linux guru) een paar folders andere rechten gegeven om wat te testen voor het werk. Dom genoeg heb ik niet opgeschreven wat de instellingen (lees/schrijfrechten) waren voor de folders (iets te enthousiast door zijn kennis).

Als ik nu een reserve kopie terugzet en daarna mijn persoonlijke gegevens weer terug laat zetten, zijn dan wel weer alle folders hersteld met de originele waardes?

Niet dat ik nu een probleem heb hiermee. Hij werkt nog normaal maar vraag me dat wel af. Je leest hier nergens iets over.

Zijn er meerdere mensen die de folder rechten aanpassen om het een of ander?

Grtz, Dion
  #6  
Oud 20-12-09, 20:35
murky123 murky123 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 29
Standaard reservekopie

laat ik het dan nog een keer proberen.

ik had op dit forum rond gezocht waar itunes de resevekopie opslaat van de iphone.

had al in de wiki gevonden :
Bij een Mac: ~/Bibliotheek/Application Support/MobileSync/Backup/

maar de locatie mobileSync in application support heb ik niet

( dit had ik niet vermeld in mijn vorige post )

ik heb macosx10.5

dat er weldegelijk een reservekopie is gemaakt dat haal ik uit het fijt dat ik wel een kopie kan terugzetten in Itunes
  #7  
Oud 20-12-09, 20:58
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

// Samengevoegd
  #8  
Oud 02-01-10, 15:42
kris77 kris77 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door murky123 Bekijk bericht
laat ik het dan nog een keer proberen.

ik had op dit forum rond gezocht waar itunes de resevekopie opslaat van de iphone.

had al in de wiki gevonden :
Bij een Mac: ~/Bibliotheek/Application Support/MobileSync/Backup/

maar de locatie mobileSync in application support heb ik niet

( dit had ik niet vermeld in mijn vorige post )

ik heb macosx10.5

dat er weldegelijk een reservekopie is gemaakt dat haal ik uit het fijt dat ik wel een kopie kan terugzetten in Itunes
probeer eens: gebruikers/(gebruiker kiezen)/bibliotheek/Application support/MobileSync/Backup/

dus hetzelfde als hierboven beschreven staat maar eerst de map gebruikers openen en daar naar bibliotheek en verder gaan
  #9  
Oud 05-01-10, 18:25
wow&now wow&now is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 26
Standaard

leuk allemaal maar ik heb windows 7 waar staat dat dan ik zoek me rot
en dit had ik ook al niet in vista "AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\"
moet ik dat ergens aanmaken ?

Laatst gewijzigd door wow&now; 05-01-10 om 18:27.
  #10  
Oud 07-02-10, 16:58
AppiePhonie AppiePhonie is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard Map reservekopie in Vista

Kan de eerder beschreven locatie in Visa niet vinden.... Ook MobileSync via zoekfunctie in Windows levert niets op?!
  #11  
Oud 07-02-10, 20:02
wow&now wow&now is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 26
Standaard

Je moet die tekst copiëren in je adresbalk dan heb je hem gelijk probeer maar eens bij mij werkte dat dus wel heel vaag volgens mij is het een verborgen bestand
  #12  
Oud 07-02-10, 23:24
keymaker keymaker is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Wil of moet je je iPhone herstellen, maar niet al je instellingen en opties kwijtraken, dan kun je een reservekopie maken en na het herstellen van je iPhone, deze reservekopie terugzetten. Met een paar simpele klikken, heb je zo al je contacten bijvoorbeeld terug. In onze handleiding Reservekopie maken, staat omschreven hoe je zo'n reservekopie moet maken.

Om je contacten ook in de reservekopie op te slaan, moet je je contacten hebben gesynchroniseerd met bijvoorbeeld Outlook of MobileMe.
Vraag:
In het eerste stuk staat dat je al je contacten via de reservekopie terug kunt zetten. Maar in de laaste regel staat opeens dat je gesynct moet zijn.

Neemt de kopie nu wel of niet meteen je telefoonnummers mee?

Greetz
  #13  
Oud 08-02-10, 17:33
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Als ik het goed begrijp, maakt itunes niet automatisch een reservekopie telkens je synchroniseert?? Ik dacht van wel!
  #14  
Oud 08-02-10, 17:56
wow&now wow&now is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 26
Standaard

jawel hoor.
  #15  
Oud 08-02-10, 18:05
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keymaker Bekijk bericht
Vraag:
In het eerste stuk staat dat je al je contacten via de reservekopie terug kunt zetten. Maar in de laaste regel staat opeens dat je gesynct moet zijn.

Neemt de kopie nu wel of niet meteen je telefoonnummers mee?

Greetz
Dat is een fout vanuit mijn kant geweest. Je contacten worden wel in je Reservekopie opgenomen . Bij deze gewijzigd.
  #16  
Oud 14-02-10, 14:54
hubertus hubertus is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

Hi, Om iPhone te herstellen vanaf reservekopie wordt gevraagd om een wachtwoord. Na intikken wachtwoord krijg ik steeds melding "wachtwoord onjuist". Waar kan ik dit wachtwoord weer opvragen of kan ik herstellen van iPhone zonder wachtwoord uitvoeren? Ben alle gegevens kwijt na foutmelding met update naar software 3.x.x. Mijn iPhone is een 3Gs.
Groeten,
Hubertus
  #17  
Oud 19-02-10, 13:07
SpeoDeo SpeoDeo is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Zierikzee (Zld)
Berichten: 2
Unhappy Wachtwoord reservekopie

Heb precies hetzelfde probleem als Hubertus.
Lijkt uit zichzelf te zijn ontstaan.
Dus..hoe het wachtwoord te achterhalen/verwijderen?

Groeten SpeoDeo
  #18  
Oud 20-02-10, 08:25
JosB JosB is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Hellevoetsluis
Berichten: 1
Standaard

Is het ook mogelijk een een bepaald bestand te restoren of alleen je gehele iPhone?

Gr. Jos
  #19  
Oud 21-02-10, 22:39
patpris's schermafbeelding
patpris patpris is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: zwaag
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar patpris
Standaard

hee hallo ik las hierboven dat meerdere mensen hun wachtwoord kwijt zijn van die reseverkopie ik ben dit ook is er een mogelijkheid om die ergens terug te vinden. zaten vorige week wat te rommelen op de computer en toen per ongeluk dat wachtwoord ingeschakeld en nu ben ik hem vergeten

gr patrick
  #20  
Oud 17-03-10, 14:30
SpeoDeo SpeoDeo is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Zierikzee (Zld)
Berichten: 2
Standaard Mogelijke oplossing voor verloren wachtwoord backup

Met een -voorlopig- gratis programmaatje "Elcomsoft Iphone password breaker" binnen enkele seconden mijn verloren password teruggevonden.
Je download dit programma (even Googelen op bovenstaande naam), daarna een filetje (*.txt) aanmaken met passwords die je wel eens meer gebruikt.
Het programma gaat met alle mogelijke variaties van de gegeven (mogelijke) passwords aan de slag. Bij mij in 2 seconden gevonden.

NB Slordig van Apple trouwens dat op geen enkele wijze de Backup/Restore functie weer nuttig te maken is, na verlies van password. Bijvoorbeeld door het verwijderen van de gehele backup op de PC. Zodat je opnieuw een -voor de zekerheid niet geëncrypteerde backup kan maken.
Nu is de functie voorgoed verloren als je je password niet meer kunt terugvinden.
Voor de password"losers": succes met password breaker!
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
reservekopie hoii iPhone algemeen 6 04-11-10 04:38
Reservekopie HDL iPhone algemeen 0 29-05-10 15:39
reservekopie murky123 Archief 1 20-12-09 19:56
reservekopie? Lorriej iPhone algemeen 1 04-07-09 18:59
Reservekopie terugzetten, na oude reservekopie te hebben gekozen Ray iPhone algemeen 1 07-09-08 17:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:21.