//

Firmware

Firmware discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik begrijp niet dat er zoveel iphoners zijn die persee naar 3.1.3. moeten en dan willen JB en unlocken terwijl hier duidelijk is gezegd dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #281  
Oud 04-02-10, 13:33
Spooky Spooky is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 183
Standaard

Ik begrijp niet dat er zoveel iphoners zijn die persee naar 3.1.3. moeten en dan willen JB en unlocken terwijl hier duidelijk is gezegd dat deze nieuwe FW niet echt een verbetering is, nu zit iedere upgrader met een gelockte en standaard iPhone.

Dus waarom niet gewoon wachten tot e.e.a. wel mogelijk is?

Beetje dom zal Maxima wel tegen Willem gezegd hebben.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #282  
Oud 04-02-10, 23:13
keesdr keesdr is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Kan merken dat je nog niet echt in de materie zit Helaas is de baseband NIET te downgraden. Anders waren we ook direct van de problemen af en hadden we al de topics over dit onderwerp niet
Nee zover was ik al dat het niet gaat.

Maar het is wel mogelijk als daarvoor de juiste tools gemaakt worden.
  #283  
Oud 04-02-10, 23:24
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ben nu eigenlijk ook wel benieuwd: waar staat een goede (eventueel technische) uitleg waarom een baseband downgrade niet kan?

Vroeger (niet eens zo lang geleden), toen het regio-vrij maken van DVD-drives een hot issue was (RPC1/RPC2 zijn termen uit die tijd) kon je vaak de firmware van een drive ook niet downgraden met de tools van de fabrikant. Vaak waren er echter tools van hobbyisten te vinden waar dit wel mee kan.

Waarin verschilt een baseband van de rest van de firmware waardoor dit niet kan?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #284  
Oud 04-02-10, 23:54
ivan101 ivan101 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 24
Standaard restore

Nou beste mensen,
had een vastloper met een 3gs 3.1.2. wilde niet meer opstarten etc. etc. heb hem terug kunnen zetten naar 3.1.2. via de saurik methode. Mits je SHSHs wel opgeslagen is op de Saurik server.

Ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen naar het desbetreffende document van handelen. Als t mag laat t ff weten dan plaats ik de link naar de site. Het is in ieder geval op de site van ihackintosh.
  #285  
Oud 05-02-10, 00:10
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik zal proberen met mijn (beperkte) kennis het simpel uit te leggen.
Om een computer te hacken moet je ergens een aanval kunnen plaatsen. Het beste is om zo hoog mogelijk complete controle over een computer te krijgen. Dat doe je door de hoogste vorm van accountprivileges te krijgen, de rootaccess.

De baseband heeft een eigen processor. Om daar toegang tot te krijgen moet je dus in een van de delen van de baseband een aanval plaatsen.
Als eerste heb je de Bootrom, dat is, de naam zegt het al, een Read Only Memory. Deze checked de digitale handtekening van de Bootloader, zodat je niet zomaar een eigen Bootloader er tussen kan gooien.
Dan heb je dus de Bootloader, die is verantwoordelijk voor het checken van de digitale handtekening van de Baseband firmware en het updaten.
En dan heb je de Baseband firmware.

Om je eigen Baseband firmware erop te zetten (downgraden in dit geval) moet je dus toegang hebben tot een stap VOOR dat de firmware wordt uitgevoerd, de Bootloader of de Bootrom. Om daar in te komen moet er een aanvalsvector gevonden worden waardoor of de Bootloader van de wijs raakt of de Bootrom geflashed kan worden, met als gevolg dat je je eigen code kan proberen uit te voeren.

Apple heeft natuurlijk geleerd van de foutjes in het verleden en deze onderdelen zijn vooral met de komst van de 3GS een stuk beter beveiligd.

Laatst gewijzigd door glaantje; 05-02-10 om 00:21.
  #286  
Oud 05-02-10, 00:31
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Welk deel van de firmware is dan wel gehacked in 3.1.2 voor een jailbreak?
Welk deel van de firmware is dan wel gehacked in 3.1.2 voor een unlock?

Misschien helpt een plaatje?
  #287  
Oud 05-02-10, 00:49
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Pff ik ben niet zover in die materie ingelezen, zoals ik al zei ik heb beperkte kennis
Als ik een plaatje kende dan had ik het al wel laten zien haha

Maar de exploit (bug in de firmware die als aanvalsvector kan dienen) die gebruikt werd heet de usb_control_msg(0x21, 2) exploit, en is met ingang van firmware 3.1.3 gepatched.


Het punt is eigenlijk gewoon dat er ERGENS een bug moet zitten, die uitgevoerd wordt op zo'n level van authorisatie dat je code kan injecteren die je programmatuur van de wijs brengt. Aangezien er weinig mensen zijn die zin hebben om hun iPhone open te schroeven zit een hardware unlock voor de meesten er niet in.
Dan hou je een software unlock over en dat is pas met foutloze software veilig. Foutloze software draai je alleen door met de hardware of Apple servers te checken of je software foutloos is en zo je software op een bepaalde manier te versleutelen. Apple is inmiddels redelijk ver gekomen met het foutloos maken van de vitale systemen en dus wordt het steeds lastiger om een goede exploit te vinden.

Laatst gewijzigd door glaantje; 05-02-10 om 00:59.
  #288  
Oud 06-02-10, 14:01
tomst80 tomst80 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 15
Standaard

Hey Mensen,
Naar de nieuwe update(3.1.3) zou je iphone dan nog wel kunnen jailbreaken? ik heb een simlock vrije iphone 3G dus heb met de luck niets te maken maar een jailbreak vind ik nog wel makkelijk i.v.m sommige app. Welk progamma heb ik nodig heb wel wat gelezen er over maar kan niet downloaden.. Alvast bedankt voor je reactie

Gr. Tom
  #289  
Oud 07-02-10, 16:32
Straktoch666 Straktoch666 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3
Stuur een bericht via MSN naar Straktoch666
Standaard

Ik kan mijn Firmware niet vinden op mijn computer, iemand een idee waar hij kan staan?
  #290  
Oud 07-02-10, 16:53
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Straktoch666 Bekijk bericht
Ik kan mijn Firmware niet vinden op mijn computer, iemand een idee waar hij kan staan?
Voor het geval je hem niet meer kan vinden, kan je de firmware hier altijd nog los downloaden
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #291  
Oud 07-02-10, 16:56
Straktoch666 Straktoch666 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3
Stuur een bericht via MSN naar Straktoch666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Voor het geval je hem niet meer kan vinden, kan je de firmware hier altijd nog los downloaden
Ja dat is dus het probleem; ik heb m gedownload alleen kan met het terugzetten naar 3.1.2 hem niet vinden..
  #292  
Oud 07-02-10, 16:58
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Straktoch666 Bekijk bericht
Ja dat is dus het probleem; ik heb m gedownload alleen kan met het terugzetten naar 3.1.2 hem niet vinden..
Als je de firmware los download, dan weet je toch wel waar deze staat Meestal wordt er zelfs gevraagd waar je hem wilt opslaan.
  #293  
Oud 07-02-10, 17:13
Straktoch666 Straktoch666 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3
Stuur een bericht via MSN naar Straktoch666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Als je de firmware los download, dan weet je toch wel waar deze staat Meestal wordt er zelfs gevraagd waar je hem wilt opslaan.
Ook, maar dit bestand kan je niet openen als je je iPod van 3.1.3 naar 3.1.2 wilt..
  #294  
Oud 08-02-10, 19:48
fleddel fleddel is offline
• iOS 4.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard

Firmware teruggezet naar 3.1.2 maar dan heb ik geen t-mobile bereik meer.

Ik heb de netwerkinstellingen wel paar keer geprobeerd te herstellen maar dit haalt niks uit...

iemand een idee waar dit aan ligt?

Laatst gewijzigd door fleddel; 09-02-10 om 15:56.
  #295  
Oud 11-02-10, 14:16
eschabra eschabra is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 7
Stuur een bericht via MSN naar eschabra
Standaard

Mijn US Iphone is een unloched/jailbreaked versie van 3.0.1. Kan ik nu alleen de software update uitvoeren naar 3.1.2 zonder weer te unlocken en te jailbreaken???
  #296  
Oud 24-02-10, 15:34
Jim91 Jim91 is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 27
Standaard

Wanneer je de iphone in recovery mode zet en hem dan wilt restoren, kan je dan zelf kiezen welke firmware die gebruikt? Of pakt die dan automatisch de nieuwste versie?

Gr. Jim
  #297  
Oud 27-02-10, 16:30
MisterM24 MisterM24 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 38
Standaard

hallo, ik download net de restore voor 3gs 3.1.2 7D11, bestand heb ik alleen als ik de shift knop in itunes ingedrukt hou dan kan ik het desbetreffende bestandje niet vinden. Rara hoe kan dat. Wie weet waar ik hem wel kan vinden. gewoon gedowload en uit gepakt via winrar.
  #298  
Oud 27-02-10, 19:29
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterM24 Bekijk bericht
hallo, ik download net de restore voor 3gs 3.1.2 7D11, bestand heb ik alleen als ik de shift knop in itunes ingedrukt hou dan kan ik het desbetreffende bestandje niet vinden. Rara hoe kan dat. Wie weet waar ik hem wel kan vinden. gewoon gedowload en uit gepakt via winrar.
Je mag de firmware niet uitpakken. Gewoon .zip veranderen in .ipsw of de .zip verwijderen in .ipsw.zip.
  #299  
Oud 28-02-10, 14:49
seven77 seven77 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: HEERLEN
Berichten: 2
Standaard 3.1.3

Hallo Allemaal,
ben nieuw op deze site en zit met een probleem.
Kreeg van de week een telefoontje van een vriend er is nieuwe software voor de iphone.
Een update van 3.1.2 naar 3.1.3. effe doen dan maar gaat van zelf.
Klopt alleen de iphone bleef na deze update stil. hij herkent de sim niet meer.
nu mijn vraag is er al iets bekend of dit probleem op te lossen is en zo ja hoe???
Ik woon zelf in heerlen en vrees dat dit voor mij te hoog gegrepen is vandaar dus woont er iemand ook in het zuiden die vaker met het iphone bijltje gewerkt heeft.
ben heel benieuwd naar jullie reactie en dat het stom is wat ik gedaan heb dat is mij nu ook duidelijk.

groet Jean
  #300  
Oud 28-02-10, 14:52
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

@seven77,

Ik zie dat je 3GS een jailbreak heeft. Waarschijnlijk had je ook een softwarematige unlock waarmee je met andere provider sim kaarten dan T-Mobile kon bellen. Na de update na 3.1.3. firmware werkt de softwarematige unlock niet meer en kan het kloppen dat je niet meer kan bellen. Hier is nu (nog) niks aan te doen en heb je gewoon pech...
 


« Safari | Batterij »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3.1.3 Firmware Herstellen naar OS 3.1.2 Firmware ( Gebruik van windows ) Sahtekar iPhone algemeen 2 09-05-10 18:48
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 21:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 21:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:38.