//

Bluetooth

Bluetooth discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Triple-B ik heb sinds vrijdag er eentje gekocht en wou vandaag iets via BT door sturen en die blijft altijd maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #121  
Oud 23-02-10, 09:46
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Triple-B Bekijk bericht
ik heb sinds vrijdag er eentje gekocht en wou vandaag iets via BT door sturen en die blijft altijd maar zoeken en vindt niets terwijl de nokia 5310 BT aan is iemand een idee hoe da oplos heb alles al uitgeschakelt en terug opgestart (BT) van bijde toestellen nog steeds niets
Standaard is dat niet mogelijk.

https://forum.iculture.nl/f59/i...bluetooth.html


Maar het kan wel met iBlueNova

Laatst gewijzigd door Bomans; 23-02-10 om 09:48.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 23-02-10, 15:26
DutchWolf DutchWolf is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hengelo OV
Berichten: 34
Stuur een bericht via MSN naar DutchWolf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GPT Bekijk bericht
iPhone 3G: Pair Bluetooth Device

kijk op deze site bij post nr 10 en nr 20!
Bij mij werkt het.
Belangrijkste is bt uit op device en op iphone. Vervolgens op device aanzetten met een constant brandend blauw lampje.
dan bt aan op iphone en bij mij kan hij eindelijk de headset vinden.

Nu kan hij plotseling ook de nokia BH-102 vinden...
Begrijp er niets van maar het werkt wel!
(andere iphones kan hij nog steeds niet vinden maar dat schijnt zo te horen) ik kan in elk geval draadloos bellen.

Wel lullig dat de helpdesk van T-mobile en de winkel van t-mobile dit niet weet.... Toestel is zelfs opgestuurd geweest voor reparatie van BT...niets kunnen vinden volgens de technici aldaar. Zal best wel, maar bovenstaande oplossing was nogdig om het te kunnen laten werken.

Succes! Hoop dat dit voor meer mensen een oplossing is.
Ja deze oplossing is standaard van Nokia en is dus zeer beproefd.
Ik heb vorige maand eindelijk mijn Nokia LPS-5 kunnen kopen, met bijna een jaar vertraging, dit is echt geen reclame voor hun, maar ja...
Werkt perfect met mijn 3GS en ik vind de nieuwe bluetooth echt heel weinig batterij vreten; dat was bij mijn NokiaN80 wel anders; was binnen een dagje leeg. Schakel ik de hanger uit en dan gaat de bluetooth van de iPhone ook direkt naar grijs (spaarstand?). Bij normaal gebruik blijf ik bij 2 dagen werken voordat ik ze op moet laden.
Voor wie niet weet wat de LPS-5 is: dat is een bluetooth LooPSet voor mensen die gehoorproblemen hebben zie: Nokia Nederland - Nokia Draadloze Loopset LPS-5 - Overzicht
  #123  
Oud 02-03-10, 23:51
koudman koudman is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 9
Standaard

Ik heb een raar probleem met mijn Iphone en mijn Parrot carkit. Verbinding gaat OK maar als ik gebeld word dan schakelt de Iphone niet naar de speakers van de carkit maar gewoon naar de Iphone handsfree speaker...

Iemand hier een oplossing voor is nogal irritant bij het gebeld worden in de auto (bellen gaat dus wel gewoon goed...)
  #124  
Oud 25-03-10, 21:37
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Wat een drama dat bluetooth op de iPhone. Ik heb hier nu een 3G en 3GS, beiden met 3.1.3, een met jailbreak, ander zonder. Allebei druk aan het zoeken op de bluetooth en helemaal niks vinden! Heb ook nog een iMac, EeePC, Motorola RAZR, HTC TyTN en een Nokia van het werk allemaal met de bluetooth aan en nog steeds helemaal niks! :-(

Ik wilde vanavond een headset voor de iPhone gaan kopen en dacht eerst even te zoeken welke het beste zou werken, maar na dit topic en mijn eigen ervaring zie ik er maar vanaf. Die headset gaat natuurlijk ook nooit gevonden worden. :-(

Laatst gewijzigd door Ruben.cc; 25-03-10 om 21:37. Reden: Typo
  #125  
Oud 25-03-10, 22:15
Triple-B Triple-B is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard

ik vindt dat de Iphone gewoon te fel monopoly wilt spelen en dat helpt de verkoop ervan niet echt verder als ze nu een paar dingen vrij gave waar onder de bluethoot hij zou nogal sneller verkocht geraken
  #126  
Oud 25-03-10, 22:16
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben.cc Bekijk bericht
Wat een drama dat bluetooth op de iPhone. Ik heb hier nu een 3G en 3GS, beiden met 3.1.3, een met jailbreak, ander zonder. Allebei druk aan het zoeken op de bluetooth en helemaal niks vinden! Heb ook nog een iMac, EeePC, Motorola RAZR, HTC TyTN en een Nokia van het werk allemaal met de bluetooth aan en nog steeds helemaal niks! :-(

Ik wilde vanavond een headset voor de iPhone gaan kopen en dacht eerst even te zoeken welke het beste zou werken, maar na dit topic en mijn eigen ervaring zie ik er maar vanaf. Die headset gaat natuurlijk ook nooit gevonden worden. :-(
Het is gewoon 'logisch' dat andere telefoons niet gevonden worden. De iPhone werkt enkel in combinatie met een headset of bluetoothluidspreker, je kan standaard geen bestanden doorsturen via Bluetooth. De iPhone vindt bijgevolg ook geen andere telefoons.
  #127  
Oud 25-03-10, 22:26
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Nog even een tip: zoals de mensen die een BT stereo headset gebruiken wel zullen weten werken de forward / rewind-knoppen niet icm de iPhone.

In de app store is een workaround te vinden: Bluetooth Helper. Niet perfect (uiteraard moet die app draaien dus geen andere app actief zonder JB, je moet meerdere malen drukken om een nummer te skippen) maar met bv. sporten vind ik het een uitkomst.
  #128  
Oud 25-03-10, 22:46
omed4life omed4life is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 11
Standaard

eehh jongens jullie kunnen die bluetooth gewoon gebruiken met andere telefoons en apparaten die bluetooth beschikken.

een van de voorwaarden is dat je een Jailbreak hebt
en voorwaarde 2 geen ipod touch 1G of iphone 1G.

als je een jailbreak hebt dan moet je ibluenova installeren en klaar is bob.
je kan je bluetooth gebruiken + een groot voordeel je bereikt snelheden van 100 kbs in plaats van 20 of 40kbs.

Nadeel is 15 dagen gratis daarna eenmaal betalen en je hebt het in handen.
Ikzelf heb het en het werkt perfect!
  #129  
Oud 26-03-10, 01:02
Triple-B Triple-B is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard

ja maar ik heb gehoord dat als je jailbreak doet de iphone geregeld durft te blokkeren en je speelgoed is ook uit garantie als er dan iets aan komt bye bye 600€
  #130  
Oud 26-03-10, 20:35
omed4life omed4life is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 11
Standaard

Als je het jailbreakt is er niets aan de hand alleen is het zo dat je je garantie verliest wat je weer terugkrijgt als je hem herstelt via iTunes.
En als het niet werkt gewoon herstellen via iTunes alles wordt weer zo als het was.
Behalve als je het laat vallen dan is het doei doei namelijk
  #131  
Oud 27-03-10, 00:20
V70ORD5 V70ORD5 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: NW Friesland
Berichten: 90
Standaard

Wat mij verbaast is dat ik nog niemand heb horen spreken over Bluesoleil hiermee kan je je pc instellen als b.v. een bluetooth headset ontvanger.
PC maakt dan gebruik van A2DP protocol het enige dat de iPhone blijkbaar accepteert om te pairen.
Ik ben er nog mee aan het experimenteren. Het moet zelfs mogelijk zijn om ipod functie van iPhone te streamen naar je pc.
YouTube - Streaming Music Wirelessly From iPhone 3G/3GS & iPod Touch (2G) to PC

Ga dit eens uitproberen.
__________________
Wachten op de 5.....
  #132  
Oud 29-03-10, 00:59
V70ORD5 V70ORD5 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: NW Friesland
Berichten: 90
Standaard

Ik krijg het nog niet streaming op windoos 7. Mss iemand anders wel

http://translate.google.com/translate?hl=nl&langpair=en|nl&u=http://prasys.co.cc/2009/06/stream-music-from-your-iphone-to-your-pc-via-bluetooth/

Een hulpje
  #133  
Oud 29-03-10, 01:21
koudman koudman is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 9
Standaard

Bij mij werkte dit vrij goed op vista...verder niks spannends gedaan alleen gepaired met de pc en het werkte...
  #134  
Oud 29-03-10, 02:23
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Okee, ondanks dat beide iPhones helemaal niks "zien" zou een bleutooth headset dus wel moeten werken...

Heb ik nog één vraagje dat misschien een -beetje- off-topic is hier: kan ik zo'n headset dan ook gebruiken als een soort draadloze koptelefoon? Ik wil de headset namelijk niet eens zozeer gebruiken om te telefoneren, maar bijvoorbeeld om de aanwijzingen van Navigon direct in mijn oor te hebben. Ik rij namelijk op de taxi en ik vind het een beetje hinderlijk voor de klanten als de navigatie continu door de auto loopt te blèren, vooral omdat die nogal overdreven vaak aanwijzingen geeft (zo'n 3 keer per afslag soms). Ik kan natuurlijk gewoon het geluid uitzetten, maar dan mis ik wel eens een afslag als ik net een aantal kilometers gewoon rechtdoor heb kunnen rijden. Een headsetje om de audio van Navigon "privé" te houden leek me daarvoor een prima oplossing.
  #135  
Oud 30-03-10, 18:33
breznikbruce breznikbruce is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

weet er iemand of er een app bestaat dat als je er op klikt bluetooth aanspringt zonder je in u instelingen moet gaan?
  #136  
Oud 31-03-10, 13:18
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door breznikbruce Bekijk bericht
weet er iemand of er een app bestaat dat als je er op klikt bluetooth aanspringt zonder je in u instelingen moet gaan?
Voor zover ik weet zijn er geen apps via de app store die dit kunnen.
Maar als je je iphone jailbreakt dan zijn er legio oplossingen. Via Cydia kun je bv een bluetooth switch downloaden.
Nog beter is SBsettings/toggle, zie afbeelding.
Dit menu kun je met 1 swipe beweging tevoorschijn toveren vanaf je springboard.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png IMG_0727.png‎ (157,9 KB, 17x gelezen)
  #137  
Oud 31-03-10, 14:27
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
...
Dit menu kun je met 1 swipe beweging tevoorschijn toveren vanaf je springboard.
Zelfs vanop je lockscreen.
  #138  
Oud 01-04-10, 12:53
breznikbruce breznikbruce is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
Voor zover ik weet zijn er geen apps via de app store die dit kunnen.
Maar als je je iphone jailbreakt dan zijn er legio oplossingen. Via Cydia kun je bv een bluetooth switch downloaden.
Nog beter is SBsettings/toggle, zie afbeelding.
Dit menu kun je met 1 swipe beweging tevoorschijn toveren vanaf je springboard.

mijne is ni gejailbraekt!
maar heb er ondertussen ene gevonden.
quick bt.
  #139  
Oud 14-04-10, 15:35
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Ik heb een keer geprobeerd een multiplayer game te spelen (oa Labyrinth 2, Red Alert, Flight Control) samen met een klasgenoot van mij. Echter konden wij 'elkaar' niet vinden via bluetooth, zowel in de game als in het menu van bluetooth niet.
Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Informatie:
iPhone 3GS (gejailbreakt met blackra1n)
iPhone 2G (gejailbreakt met blackra1n)
  #140  
Oud 08-01-11, 20:50
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Angry

Mijn Nokia CK7W carkit werkt wel ingaand als uitgaand. Bluetooth verbinding is stabiel.Wel moet ik een drietaal handelingen uitvoeren om ingaand gesprektot stand te brengen.Als ik gebeld word moet ik eerst kiezen of ik gesprek aannemen wil. Vervolgens om via carkit te kunnen spreken moet ik voor een van de logos op het scherm kiezen en vervolgens op de knop Nokia carkit.Dan pas kan ik via carkit iemand spreken.Te veel handelingen vind ik. Is er een optie om het met een knop te laten werken? Of mis ik ergens een instelling?
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bluetooth functie van iPhone met bluetooth radio partyfart iPhone algemeen 25 15-12-09 12:30
Bluetooth lotteke2005 Archief 1 05-10-09 21:49
Bluetooth op V1.1.4 idref10 Unlock [archief] 8 29-02-08 14:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:32.