//

Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05

Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05 discussie in Wiki - Handleidingen forum; ( verdwijnt na registratie ) 1. Korte uitleg. Ik ga proberen een post te maken voor echte beginners (echt voor iedereen dus). Ten eerste wil wel even melden dat dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Handleidingen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-11-10, 17:18
miicker's schermafbeelding
miicker miicker is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 233
Talking Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05

1. Korte uitleg.
Ik ga proberen een post te maken voor echte beginners (echt voor iedereen dus).

Ten eerste wil wel even melden dat dit allemaal op eigen risico is. Ik heb dit zelf gedaan met een 3G, op mijn 3G werkte het. Ik kan niet beloven of het op een andere 3G, 3GS of wat voor versie dan ook werkt.

Ten tweede voordat de tutorial begint wil nog even duidelijk alle nadelen melden:

2. Nadelen van de unlock
Er zijn duidelijke nadelen verbonden aan het gebruikmaken van deze unlockmethode. Het updaten van je baseband naar 06.15.00 is onomkeerbaar. Doordat het eenvoudig is om te achterhalen welke basebandversie geïnstalleerd staat, is het mogelijk dat Apple dit kan gebruiken als argument om je geen gebruik meer te laten maken van je fabrieksgarantie op je toestel. Verder zal het niet mogelijk zijn om te updaten naar toekomstige basebandversies, tenzij deze een hoger versienummer zouden hebben dan 06.15.00. Dit betekent ook dat je foutmeldingen kunt verwachten als je zou proberen om te updaten naar officiële firmwareversies vanaf iOS 4.2.1.

Ondanks dezen nadelen, raad ik zelf deze unlock wel aan (als je egt afhankelijk bent van een unlock en niet als je gewoon het originele simkaartje hebt waarop je abonnement nog loopt). Waarom ik het wel aanraad?
- Je kunt weer bellen en smsen.
- Je bent (waarschijnlijk) voor een lange tijd verzekerd van je unlock.
- Officiële updates van Apple raad ik sowieso af, bij een nieuwe update (denk/hoop ik) dat er een tool uitkomt waarmee je het nieuwe iOS of update gewoon op je telefoon krijgt.
- Veel mensen hebben het probleem dat hun batterij snel leeg is (er wordt geclaimd dat dit opgelost is hiervoor staan ook stappen in de tutorial, maar ik merk er niet veel van dat dit opgelost is.
- Mogelijk GPS verlies (of dit ooit op te lossen is, is nog niet bekend).

3. Tips voor het starten met alle stappen hieronder aangegeven.
- Ik raad jullie aan (dit is niet nodig) om je toestel eerst via iTunes te herstellen naar iOS 4.2.1 (iTunes geeft aan iOS 4.2).
- Als je iOS 4.1 (of hoger) hebt maar wel als baseband (modemfirmware) 06.15.00 raad ik je nooit aan nog op herstellen te duwen in iTunes.
- Ik raad je aan (als je een echte beginner bent) deze tutorial eerst 2 keer te lezen en er dan pas aan te beginnen zodat je beter weet waar je mee bezig bent.

Deze tutorial is gebaseerd op ''Windows 7'' eventuele afbeeldingen kunnen afwijken van de werkelijkheid. Deze tutorial ondersteunt geen Mac, wel staan er download links van redsn0w voor Mac in vermeld, maar de stappen zullen niet overeenkomen tussen Mac en Windows

4.1 De tutorial:
4.2 Jailbreaken met redsn0w:

Download redsn0w (het programma waarmee je gaat unlocken/jailbreaken.

Windows: https://sites.google.com/a/iphone-dev.com/files/home/redsn0w_win_0.9.6b6.zip?attredirects=0&d=1
Macintosh: https://sites.google.com/a/iphone-dev.com/files/home/redsn0w_mac_0.9.6b6.zip?attredirects=0&d=1

Download vervolgens de firmware die je op je telefoon hebt. Dit kun je controleren door op je telefoon naar instellingen te gaan vervolgens te kiezen voor algemeen en dan te kiezen voor Info. Daar zie je bij versie de versie van je iOS staan dus 4.1 of 4.2.1.

Nu je dit weet, weet je welke versie van iOS moet downloaden. http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ Nu ga ik jullie nog laten zien waar je het modem firmware ziet. Als je iets naar onder gaat zie je daar modemfirmware, bij mij 05.14.02

Als je daar ziet staan 06.15.00 ben je al bijna klaar en kun je deze stappen met ultrasn0w overslaan.
Pak het bestand dat we als eerste gedownload hebben (redsn0w) uit. Open redsn0w, in Windows 7 en Vista raad ik aan voor de zekerheid het bestand als administrator uit te voeren, zie hieronder.



Als je het juiste iOS bestand hebt gedownload klik je op browse in redsn0w. Nu ga je op zoek naar het iOS (.ipsw) bestand dat je hebt opgeslagen.




Hij zal even moeten ‘’denken’’ daarna staat er als je alles goed hebt gedaan ‘’IPSW successfully identified.

Klik op ‘’next’’

Selecteer nu minimaal de optie om het ipad baseband bestand te installeren, de andere opties zijn persoonlijke keuzes, ik heb de dingen aangevinkt die ik fijn vind.



Kies ‘’next’’

Zet je iPhone uit.
We gaan nu in DFU mode, als je die stappen te snel vind gaan kun je ook deze stappen proberen:

zet je iPhone uit en volg de stappen op het scherm.
Als je je iphone met succes in DFU mode hebt zal de rest gebeuren op je toestel en op het scherm van je pc
Hopelijk helpt dit.. dit zou moeten werken, probeer het opnieuw als redsn0w blijft hangen op ‘’waiting for reboot’’.

4.3 Redsn0w waiting for reboot?
Uit reacties blijkt dat veel mensen vast zitten bij het ''waiting for reboot''
Ik ben er (waarschijnlijk) achter wat hier mis gaat. Je denkt waarschijnlijk (en redsn0w zal het ook aangeven) dat je device in DFU mode is. Wat je waarschijnlijk niet hebt gedaan is eerst de power button zonder de home button 3 seconden inhouden. Ik zal het hier in duidelijke nederlandse stappen uitleggen:

Zodra je bij het scherm komt waar redsn0w je waarschuit dat je device uit moet staan, zet je je iphone uit.
Nu houd je 3 seconden ALLEEN de power button in.
Als het goed is zal even het apple logo te voorschijn komen, na die 3 seconden houd je nogaltijd de power button in maar nu ga je de home button ''thuisknop'' ook inhouden. Als het goed is houd je dus nu de home button ''thuisknop'' en de power button tegelijkertijd in (dit moet je 10 seconden inhouden).
Na die 10 seconden laat je ALLEEN de power button los. Je blijft dus de home button ''thuisknop'' inhouden en laat deze geen moment los. Dit doe je 15 seconden ongeveer.

het scherm van redsn0w zal nu verder gaan als je alsnog vast blijft zitten bij het scherm ''waiting for reboot'' kun je de volgende stappen proberen:

> Ga naar de map waar je redsn0w in geïnstalleerd hebt.
> Klik met de rechter muisknop op redsn0w.
> Klik op eigenschappen.
> Klik op het tablad ''compatibiliteit''.
> Zet een vinkje voor ''Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor''
> In de ''drop down list'' selecteer je ''Windows XP (Service Pack 2) Zou er zo uit moeten zien:



Nu ben je bijna klaar! Nu alleen het unlock gedeelte nog.

Als de bovestaande stappen je allemaal gelukt zijn, heb je een gejailbreakte iPhone. Wat je nu nog moet doen is het unlocken (dit klinkt moeilijker dan het is).

4.4 Unlocken:
Zorg dat je iPhone aan staat en gejailbreakt is met de bovenstaande stappen.
- Open ''cydia'' op je iPhone.
- Laat cydia laden en zo nodig voer de ''complete'' upgrade uit.
- Klik onderaan op ''Manage''
- Klik op ''Sources''
- Klik rechts boven op ''Edit''
- Klik links boven op ''Add''
- Typ: repo666.ultrasn0w.com (waarbij de 0 een nul is).
- Klik op ''Add source''
- Klik rechts boven op ''Done''
- Mocht cydia herstarten ga je volgens de stappen terug naar ''Sources''.
- Bij de Sources klik je op ''repo666.ultrasn0w.com'' (die je net hebt toegevoegd).
- Klik op ''Ultrasn0w''
- Klik rechts boven op ''Install''
- Klik rechts boven op ''Confirm''

Als je cydia nu z'n gang laat gaan en op reboot klikt als hij klaar is (of restart springboard), en je reboot je device, heb je een geunlockte iPhone als je alle stappen hierboven goed hebt gevolgd!

Ik hoop dat ik hier een hoop mensen mee heb geholpen!


5 Batterij verlies?
Ik zal hierbij aangeven hoe je het batterij verlies kunt verminderen in een tutorial.
Wat we hiervoor gaan doen is SAMprefs en SAM. Vervolgen gaan we je iPhone deactiveren in redsn0w en vervolgens activeren met SAM.

- Open cydia.
- Klik op ‘’Sources’’
- Klik op ‘’Manage’’
- Klik op ‘’Edit’’
- Klik op ‘’Add’’
- Typ in: ‘’http://repo.bingner.com/’’ zonder de ‘’’’ en met de / op het einde.
- Als je dat hebt gedaan open je die source.
- Installeer SAM en SAMPrefs, door erop te klikken, gevolgd door install & confirm.
- Als je klaar bent en indien nodig je iPhone geherstart gaan we naar redsn0w.

Als je nog niet de goede versie van redsn0w hebt (0.9.6b6) hebt kun je die downloaden met de links van download redsn0w bovenaan in dit artikel (ik heb de links geupdate).
Als je die gedownload hebt volg je de volgende stappen:
- Open redsn0w.
- Browse weer naar je .ipsw bestand, en klik v ervolgens op next.
- Vink ALLES AF, en vink dan alleen Deactivate aan zoals hier onder.



- Klik op next. Volg nu weer de stappen om je iPhone in DFU mode te krijgen. Zoals eerst. Zorg dus eerst dat je iPhone uistaat en klik op next en volg de stappen.

Als je dit hebt gedaan is je iPhone niet geactiveerd, maar je kunt hem wel gewoon gebruiken. Sluit je iPhone aan op iTunes. iTunes zal aangeven dat je iPhone geactiveerd moet worden. Zorg ervoor dat er nu een simkaart in je iPhone zit. Koppel je iPhone los van iTunes (zo is het bij mij gelukt). Ga op je iPhone naar instellingen. Ga naar onder en zoek naar ‘’SAM’’. Als het goed is geeft SAM aan: ActivationState: Not activated (zoiets ongeveer). En dit hoort eronder te staan: SAMState: Loaded OK. Sluit nu je iPhone aan op je computer (zorg er voor dat iTunes geopend is en klik nu meerdere malen op je iPhone op De-Activate iPhone, maar zorg ervoor dat je niet te snel klikt, want zodra je hem activeert en nogmaals op De-Activate iPhone klikt is hij niet meer geactiveerd. Als dit allemaal niet lukt kijk je of het lukt als je bij ‘’method’’ zorgt dat je jouw provider selecteert.

Heb je vragen over deze tutorial kun je mij altijd een persoonlijk bericht sturen, bedenk wel dat ik ook niet op alle vragen een antwoord weet en ook niet altijd zal reageren
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-12-10, 01:48
dennis3258 dennis3258 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: zuid holland
Berichten: 6
Standaard

geweldig werk geleverd, compliment.ik ben een absolute nono met iPhone, maar dit ging in een keer en fantastisch.misschien wel handig om even bij te voegen dat de zip en rar programmatjes even gedeinstalleerd zouden moeten worden, om de software herkenbaar te maken met het installatie programma.maar absoluut complimenten waard.
  #3  
Oud 12-12-10, 16:28
thestef thestef is offline
• iOS 4.3.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 23
Standaard

Geweldig, je bent een held, dit is de oplossing, kan ik het af met een virtueel biertje?

Laatst gewijzigd door thestef; 12-12-10 om 16:44.
  #4  
Oud 13-12-10, 18:43
jpmphone jpmphone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard

SUPER SUPER SUPER duidelijk geschreven !!! Thnx..

Laatst gewijzigd door jpmphone; 13-12-10 om 20:01.
  #5  
Oud 20-12-10, 19:47
danny1984 danny1984 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 21
Standaard

Bij mij blijft hij idd hangen bij reboot doe ik iets fout? meerdere keren geprobeert maar blijft steeds hangenUntitled.jpg
  #6  
Oud 20-12-10, 20:37
calibra calibra is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: belgie(gent)
Berichten: 82
Standaard

de aanwijzingen gans onderaan voor batterij verlies klopt niet .
als ik het zo uitvoer werkt het niet.
zo heb ik het gedaan:
probleem bij leeglopende Batterij oplossen.
Open Cydia, add http://repo.bingner.com
Installeer SAM en SAMPrefs
Open redsn0w, selecteer de officieele IPSW.vink enkel Deactivate aan.volg de aanwijzingen in redsnow.
plaats de simkaart en trek de usbstekker uit de pc
Ga op de iphone naar instellingen en open sam en kies "de-activate iphone "en kies ok -> bovenaan staat nu dat de iphone niet geactiveerd is.
zet de iphone uit sluit de usb kabel aan op de pc.
herstart de iphone en open iTunes.
ga terug naar sam en dan ziet u bovenaan dat de iphone geactiveerd is.
nu gaat mijn batterij bijna 3 dagen mee ipv 6 uur dus er is wel degelijk verschil.
  #7  
Oud 20-12-10, 21:57
danny1984 danny1984 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 21
Standaard

GELUKT!!!yes bedankt ik heb gekozen voor windows service pack en toen deed hij het wel
  #8  
Oud 21-12-10, 10:52
thestef thestef is offline
• iOS 4.3.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 23
Standaard

@Calibra

Klopt het als ik je aanwijzigingen volg dat multitasking niet meer werkt?
  #9  
Oud 21-12-10, 12:49
miicker's schermafbeelding
miicker miicker is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thestef Bekijk bericht
@Calibra

Klopt het als ik je aanwijzigingen volg dat multitasking niet meer werkt?
ja maar die kun je heel makkelijk weer enablen volg je deze stappen:

YouTube - Kanaal van EverythingApplePro
  #10  
Oud 21-12-10, 20:58
thestef thestef is offline
• iOS 4.3.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miicker Bekijk bericht
ja maar die kun je heel makkelijk weer enablen volg je deze stappen:

YouTube - Kanaal van EverythingApplePro
Er stond ook iets hier op het forum via ssh een conf-file aanpassen, gelukkig ben ik geen onbekende met linux en debianbased besturingsystemen.

Bedankt voor je reactie
  #11  
Oud 21-12-10, 21:04
thestef thestef is offline
• iOS 4.3.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 23
Standaard

@Calibra

In mijn SAM scherm staat nu activationstate: Wildcardactivated

Betekend dat dat daarmee de procedure geslaagd is?
  #12  
Oud 21-12-10, 21:26
miicker's schermafbeelding
miicker miicker is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thestef Bekijk bericht
Er stond ook iets hier op het forum via ssh een conf-file aanpassen, gelukkig ben ik geen onbekende met linux en debianbased besturingsystemen.

Bedankt voor je reactie
graag gedaan, ik vond dit ook simpelere om te posten dan te posten welke files je moest aanpassen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thestef Bekijk bericht
@Calibra

In mijn SAM scherm staat nu activationstate: Wildcardactivated

Betekend dat dat daarmee de procedure geslaagd is?
jep dat is goed
  #13  
Oud 21-12-10, 21:28
thestef thestef is offline
• iOS 4.3.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 23
Standaard

@miicker

Ik heb alleen het gevoel dat die SAM procedure niet het snelle leeglopen van de batterij oplost

In 3 uur ben ik 45 % van de batterijlading kwijtgeraakt, maar ik heb dan nu ook alles aan staan 3G EDGE OpenSSH BT

Ik zal de iPhone vannacht eens achter de lader plakken en volledig opladen, eens kijken hoe lang ik het morgen kan volhouden.
  #14  
Oud 21-12-10, 21:54
miicker's schermafbeelding
miicker miicker is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thestef Bekijk bericht
@miicker

Ik heb alleen het gevoel dat die SAM procedure niet het snelle leeglopen van de batterij oplost

In 3 uur ben ik 45 % van de batterijlading kwijtgeraakt, maar ik heb dan nu ook alles aan staan 3G EDGE OpenSSH BT

Ik zal de iPhone vannacht eens achter de lader plakken en volledig opladen, eens kijken hoe lang ik het morgen kan volhouden.
bij mij wekrt het ook niet egt, wat je kan doen is push doctor installeren dit werkte voor mij goed van NERV repo:
Code:
http://www.cmdshft.ipwn.me/apt/
  #15  
Oud 22-12-10, 05:52
calibra calibra is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: belgie(gent)
Berichten: 82
Standaard

kijk eerst eens in cydia of er geen updates zijn van SAMPrefs.
  #16  
Oud 22-12-10, 08:51
thestef thestef is offline
• iOS 4.3.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 23
Standaard

@miicker

push doctor installatie geeft script foutmeldingen, ik vraag mij dus af of die het wel goed doet op mijn telefoon

@Calibra
Ik heb gisteren de telefoon compleet nieuw geïnstalleerd gejailbreakt en geunlocked ik neem toch aan dat ik dan ook de meest recente versie van SAMPrefs heb.

In ieder geval bedankt voor jullie tips
  #17  
Oud 22-12-10, 14:36
thestef thestef is offline
• iOS 4.3.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 23
Standaard

Het lijkt erop dat een combinatie pushdoctor en SAM het probleem hebben opgelost, tenminste, hij verliest geen batterijvermogen met een vaart van 1% per minuut. Even afwachten hoe het verder gaat vandaag Ik heb overigens wel multitasking uitgezet, ik zie de meerwaarde hiervan niet echt in, en in het enkele geval dat het wel nodig mocht zijn, bestaat er ook nog een app voor.

Laatst gewijzigd door thestef; 22-12-10 om 15:28.
  #18  
Oud 23-12-10, 16:49
thestef thestef is offline
• iOS 4.3.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 23
Standaard

Helaas, het batterijprobleem is nog niet opgelost.
  #19  
Oud 23-12-10, 19:33
miicker's schermafbeelding
miicker miicker is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thestef Bekijk bericht
Helaas, het batterijprobleem is nog niet opgelost.
vreemt bij mij wel
  #20  
Oud 24-12-10, 10:54
thestef thestef is offline
• iOS 4.3.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 23
Standaard

@miicker Ik heb nu berichtgeving uitgeschakeld, ik vraag mij overigens wel af wat hiervan de meerwaarde is, en 3g staat nu standaard uit, het lijkt erop dat de iphone nu toch wat beter met de energie omgaat, hij wordt in ieder geval niet meer heet. Na 2 weken gebruikt zijn mij de volgende dingen opgevallen. - Goede helpdesk in de vorm van fora, m.n. dit forum - GPS van de 3G zuigt apeballen - stroomverbruik in de 3G modus is zeer hoog (gezien de warmte die de batterij genereerd) - Bediening is formidabel, erg initiatief, zelfs mijn dochter van 5 kan zonder uitleg er mee omgaan. - Beschikbaarheid van Apps is enorm - Geschikt maken voor eigen gebruik in de vorm van jailbreaken is relatief simpel, mits je de juiste handleiding hebt, groot compliment voor de topic starter. - Beschikbaarheid van niet zo legale software is eveneens enorm. - Mogelijkheden zijn eindeloos. Kortom, een geweldig product.
 

Labels
how-to, iphone 3g, iphone 3gs, unlock, unlock tutorial



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom firmware 4.2.1 update 3gs met behoud van baseband randythesavage Jailbreak 13 28-01-11 14:36
iPhone 3G: iPhone 3G unlocken met baseband 5.14.02 en firmware 3.1.3! quoron Unlock 12 28-10-10 19:06
iPhone: Gejailbreakte 3GS herstellen met behoud van baseband 04.26.98??? tomtom100 Jailbreak 7 19-05-10 23:49
Unlocken van 1.1.2 met baseband 4.02.13_g cort Unlock [archief] 7 18-12-07 18:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:08.