//

Settings Bundle openen/opnemen in eigen app

Settings Bundle openen/opnemen in eigen app discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) De Settings Bundle is een eenvoudige manier om via een plist settings in te laten stellen door de gebruiker in de vorm van de standaard ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-10-08, 18:54
nvrooij nvrooij is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar nvrooij
Standaard Settings Bundle openen/opnemen in eigen app

De Settings Bundle is een eenvoudige manier om via een plist settings in te laten stellen door de gebruiker in de vorm van de standaard iPhone settings UITableViewController. TextFields/Sliders/Pickers/List worden standaard aangemaakt en keurig uitgelijnd in een tabel weergegeven.

Deze functionaliteit zou ik eigenlijk in mijn applicatie willen hebben waarbij ik een plist omzet in een UITableViewController. Dit zonder zelf het hele UIViewController met custom Cell's hoeven te maken.

Daar komt bij dat ik graag de consistentie behoudt met de Apple settings(instellingen) interface.

Weet iemand toevallig of dit via een standaard methode aan te roepen is of daar er al code beschikbaar is welke dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-10-08, 21:12
wbroek wbroek is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 63
Standaard

Apple heeft een voorbeeld gemaakt hiervoor:
iPhone Dev Center
Je moet wel inloggen hiervoor.
Dit voorbeeld bevat de code om instellingen op te slaan en te tonen.
  #3  
Oud 05-10-08, 21:03
nvrooij nvrooij is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar nvrooij
Standaard

Deze source had ik al gevonden en laat inderdaad goed zien hoe de Settings.bundle gebruikt moet worden. Maar dit is niet wat ik wil. De settings.bundle integreert in de standaard settings van de iPhone. Ik wil de settings in mijn applicatie tonen op eenzelfde manier. Maar dan moet ik dus zelf de tableviews maken en custom cells.

Vandaar mijn vraag, of er al een standaard routine bestaat om plists te tonen in een ViewController.

Maar toch bedankt voor je reactie!
  #4  
Oud 06-10-08, 15:49
wbroek wbroek is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 63
Standaard

Ow dan had ik je vraag niet helemaal goed gelezen.
Er is geen standaard manier om ditzelfde te bereiken in je applicatie. Je zult inderdaad zelf een UITableview moeten maken met daarin de gegevens en alle achterliggende knoppen/invoer.
Denk ook niet dat je dan je standaard plist kan gebruiken dan.
Waarom gebruik je de settings.bundle niet?
Reageren

Labels
bundle, settings



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Settings/instellingen app crashed Hahaowned iPhone Apps 4 03-11-10 15:38
Firmware 2.2 - Icoon in settings app ? iMario Ontwikkelen voor iOS 8 09-12-08 22:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:22.