Oorsprong en provider bepalen?! discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kwam al een aantal topics en websites hierover terug maar nog geen antwoord! Hoe kan ik in godsnaam te weten komen van waar mijn ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Oorsprong en provider bepalen?!
Ik kwam al een aantal topics en websites hierover terug maar nog geen antwoord!
Hoe kan ik in godsnaam te weten komen van waar mijn iPhone komt? Ik heb een 3Gs met als modelnummer MC131FB. Ik vermoed dat hij van Frankrijk komt, maar ben het dus niet zeker. Maar ik zou graag weten van waar hij komt en welke provider deze telefoon heeft verkocht. Dan kan ik eventueel met hen contact opnemen voor een legale unlock want al die simlock toestanden hangen mijn voeten uit, zeker nu ik een te nieuwe baseband heb om dit toestel effectief te kunnen gebruiken. Kan iemand me eventueel ook uitleggen hoe ik te weten kan komen hoe oud deze iPhone is? Ik ben er zeker van dat hij ouder dan 1 jaar is, maar wil exact weten hoe oud indien mogelijk. Alvast bedankt. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
zit met hetzelfde probleem.
ik ben er wel achter dat mijn iphone uit canada komt. alleen weet niet welke provider. en dan nog zou het een zeer lastig verhaal worden aangezien ik ook niet weet hoe het daar met een OPTA o.i.d. zit want wie weet hebben ze daar het beleid van na een jaar simlock verwijderen wel helemaal niet |
|
|||
|
|||
@brampam:
't is inderdaad moeilijk. Ik vind mijn modelnummer zelf niet exact terug zoals het is in die lijsten die je overal vindt. Hopelijk kunnen we bij deze allebei geholpen worden hier! |
|
|||
|
|||
ja dat zou idd fijn zijn. Maar ben bang dat we beide gewoon moeten wachten tot ultrasnow ook 05.14.02 ondersteunt. toch wordt ik er zo langzamerhand wel moe van om telkens te wachten tot ik weer kan updaten want mijn 3g werkt zeer traag op ios4.0 en zou dus graag naar 4.1 overstappen
|
|
|||
|
|||
@Brampam:
Ik heb per ongeluk geupdate naar 4.1, en mijn baseband per ongeluk ook mee geupdate. Dus mijn iPhone is nu gewoon een dure iPod Touch geworden. Kan jij trouwens niet updaten en je baseband behouden? Dan kan je toch unlocken? |
|
|||
|
|||
ja maar het schijnt dat je bootloader 5.08 of lager moet hebben omdat dit anders niet werkt en heb nergens nog iets kunnen vinden of dit zal werken omdat dit alleen met de nieuwe chipset werkt dus niet met een 3g
|
|
|||
|
|||
Ik ben er inmiddels door dit topic achter dat mijn iPhone waarschijnlijk gebonden is aan bouygues Telecom (dus Frankrijk). Maar ze hebben geen contact formulier of e-mailadres op hun website. Bellen daar begin ik niet mee want daar is mijn Frans echt niet goed genoeg voor. Iemand suggesties hoe ik dit kan aanpakken?
|
|
|||
|
|||
Mijn e-mail naar Apple Benelux:
BesteHun antwoord: Geachte heerMijn antwoord aan hen: BesteDat is de stand van zaken. Hopelijk krijg ik een positief antwoord van Apple. Wat ik niet begrijp is dat ze de leeftijd van mijn iPhone kunnen achterhalen, kunnen achterhalen van welk netwerk hij is. En dat als een iPhone geunlocked wordt door je provider, dat dit eigenlijk via Apple gaat. Hoe komt het dan dat ze zo gekant zijn tegen rechtstreeks te helpen. Laatst gewijzigd door ShortyEx; 17-10-10 om 00:43. Reden: Serienummer weggehaald. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Waarmee ik niet zeg dat jouw verhaal onzin is, ff voor de duidelijkheid. |
|
|||
|
|||
Neen, ik begrijp wat je bedoeld. Maar wat voor verschil maakt het dat ze deze aanvraag doorkrijgen van de provider, of van een gebruiker. Even veel werk lijkt me. Ze zien waarschijnlijk duidelijk aan de serienummer van dit toestel hoe oud hij is en van welke provider hij komt.
Enfin er zit voor mij waarschijnlijk niets anders op dan gewoon te wachten op een illegale unlock. En dan weten dat ik een Apple gebruiker in hart en nieren ben. Maar sinds ze zo'n succes hebben gaat hun service er verd*mme serieus op achteruit ze! Edit: Weet er iemand hoe het zit met cdmedia? Want ik vind niets op hun website over imei unlocken van iPhones... |
|
||||
|
||||
Misschien dat je hier iets aan hebt:
De twee cijfers achter je Model nummer corresponderen met een provider. Zo staat er bij mij LL, dit staat voor AT&T. Kijk ff in settings/general/about en zoek naar Model, hier staan letters aan het eind, zoek dan in deze lijst welke provider er bij hoort: B – Engeland en Ierland (O2) C – Canada ( Fido & Rogers) CZ – Tsjechie (O2, t-mobile, Vodafone) DN – Oostenrijk, Duitsland, Holland ( t-mobile) EE – Estland (EMT) E – Mexico (Telcel) FD – Oostenrijk, Liechtenstein, Zwitzerland (One, Orange, Swisscom) GR – Griekenland (Vodafone) HN – India (Airtel, Vodafone) J – Japan (SoftBank) KN – Denemarken, Noorwegen ( Telia , NetcCom) KS – Finland, Sweden ( Telia, Sonera) LA – Honduras, Guatemala, Columbia, Peru, Salvador, Ecuador ( Comcel, Claro, Movistar, Porta, TM SAC) LE – Argentinie (Claro, Movistar) LL – USA ( AT&T) LZ – Paraguay, Chili, Uruguay ( CTI Movil, Claro, Movistar, TMC) MG –Hongarije (t-mobile) NF – Belgie, Frankrijk (Mobistar, Orange) PL – Polen (Era, Orange) PO – Portugal (Optimus, Vodafone) PP – Philippijnen (Globe) RO – Roemenie (Orange) RS – Rusland ( VimpelCom, MegaFone, MTS) SL – Slowakije (Orange, t-mobile) T – Italie (TIM, Vodafone) TU - Turkije X – Australie ( Optus, Vodafone) X – Nieuw Zeeland ( Vodafone) Y – Spanje (Movistar) ZA – Singapore (SingTel) ZP – Hongkong, Macao ( Three) Citaat:
|
|||
|
|||
Die van mij staat zelf niet tussen die lijst :s
Model: MC131FB |
|
|||
|
|||
hier staan ze allemaal ??--iPhone? - Powered by Discuz! Board
|
|
|||
|
|||
Mijn nummer staat bij Luxemburg LUXGSM en TANGO
Maar mijn nummer is: MC131FB En de nummer bij Luxemburg is: MC131FB/A En op dit forum heeft iemand mijn nummer bij een Franse iPhone van Bouygues... Als mijn iPhone van Luxemburg is... Is die dan niet simlock vrij zoizo? Ik dacht dat ze daar niet verkochten met een SIMlock... Edit: Mysterie, mysterie O.o' .. Is er iemand hier die er aan uit kan?! Laatst gewijzigd door ShortyEx; 16-10-10 om 14:29. |
|
|||
|
|||
de letter na de streep staat er overal bij.
luxemburg heeft niets te zien met belgie of nederland dus zal wel een lock opzitten denk ik |
|
|||
|
|||
Dus die /A is irrelevant?
Maar volgens deze lijst is er geen lock voor Luxemburg, right? Dus ik kan best even contact opnemen met de providers in Luxemburg en zien of zij een antwoord kunnen bieden? |
|
|||
|
|||
inderdaad deze zou simlockvrij moeten zijn volgens deze lijst.
|
|
|||
|
|||
Dit is zo frustrerend. Ik zal maar eens een e-mail terugsturen naar Apple. Zien wat ze daar zeggen.
Edit: Mijn pas gestuurde e-mail naar Apple: Beste Laatst gewijzigd door ShortyEx; 17-10-10 om 00:43. Reden: IMEI en serienummer weggehaald. |
|
|||
|
|||
En nogmaals een e-mail naar Apple gestuurd. Omdat ze dus weigeren nog te antwoorden!
Beste |
|
|||
|
|||
Ik heb dus hetzelfde aan de hand, mijn komt van Italie en ging goed tot ik er een nieuwe versie op gezet heb, dus na dit te lezen ga ik verplicht zijn te wachten tot er een unlock versie is voor de 05.14.02, of ben ik verkeerds...
Iemand een idee wanneer die gaat uitkomen??? |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 4: Bepalen (Franse) provider simlock | FreakyAb | Unlock | 26 | 01-02-11 14:27 |
iPhone 4: Neverlock bepalen | vuurvreter | Unlock | 3 | 20-11-10 21:54 |
upgrade naar OS 3.0 voor van oorsprong simlockvrije iPhone 3G | Rojo | iPhone algemeen | 13 | 10-06-10 14:43 |
Mac OS X: ' Nummervolume bepalen' uitzetten | Malork | iTunes | 0 | 25-03-09 22:44 |
|
|