//

Oorsprong en provider bepalen?!

Oorsprong en provider bepalen?! discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kwam al een aantal topics en websites hierover terug maar nog geen antwoord! Hoe kan ik in godsnaam te weten komen van waar mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-10-10, 19:07
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard Oorsprong en provider bepalen?!

Ik kwam al een aantal topics en websites hierover terug maar nog geen antwoord!

Hoe kan ik in godsnaam te weten komen van waar mijn iPhone komt?
Ik heb een 3Gs met als modelnummer MC131FB.

Ik vermoed dat hij van Frankrijk komt, maar ben het dus niet zeker. Maar ik zou graag weten van waar hij komt en welke provider deze telefoon heeft verkocht. Dan kan ik eventueel met hen contact opnemen voor een legale unlock want al die simlock toestanden hangen mijn voeten uit, zeker nu ik een te nieuwe baseband heb om dit toestel effectief te kunnen gebruiken.

Kan iemand me eventueel ook uitleggen hoe ik te weten kan komen hoe oud deze iPhone is? Ik ben er zeker van dat hij ouder dan 1 jaar is, maar wil exact weten hoe oud indien mogelijk.

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-10-10, 19:20
brampam brampam is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard

zit met hetzelfde probleem.
ik ben er wel achter dat mijn iphone uit canada komt. alleen weet niet welke provider. en dan nog zou het een zeer lastig verhaal worden aangezien ik ook niet weet hoe het daar met een OPTA o.i.d. zit want wie weet hebben ze daar het beleid van na een jaar simlock verwijderen wel helemaal niet
  #3  
Oud 12-10-10, 19:23
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

@brampam:
't is inderdaad moeilijk. Ik vind mijn modelnummer zelf niet exact terug zoals het is in die lijsten die je overal vindt. Hopelijk kunnen we bij deze allebei geholpen worden hier!
  #4  
Oud 12-10-10, 19:52
brampam brampam is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard

ja dat zou idd fijn zijn. Maar ben bang dat we beide gewoon moeten wachten tot ultrasnow ook 05.14.02 ondersteunt. toch wordt ik er zo langzamerhand wel moe van om telkens te wachten tot ik weer kan updaten want mijn 3g werkt zeer traag op ios4.0 en zou dus graag naar 4.1 overstappen
  #5  
Oud 12-10-10, 20:00
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

@Brampam:
Ik heb per ongeluk geupdate naar 4.1, en mijn baseband per ongeluk ook mee geupdate. Dus mijn iPhone is nu gewoon een dure iPod Touch geworden. Kan jij trouwens niet updaten en je baseband behouden? Dan kan je toch unlocken?
  #6  
Oud 12-10-10, 20:06
brampam brampam is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard

ja maar het schijnt dat je bootloader 5.08 of lager moet hebben omdat dit anders niet werkt en heb nergens nog iets kunnen vinden of dit zal werken omdat dit alleen met de nieuwe chipset werkt dus niet met een 3g
  #7  
Oud 12-10-10, 23:05
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Ik ben er inmiddels door dit topic achter dat mijn iPhone waarschijnlijk gebonden is aan bouygues Telecom (dus Frankrijk). Maar ze hebben geen contact formulier of e-mailadres op hun website. Bellen daar begin ik niet mee want daar is mijn Frans echt niet goed genoeg voor. Iemand suggesties hoe ik dit kan aanpakken?
  #8  
Oud 15-10-10, 12:48
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Mijn e-mail naar Apple Benelux:
Beste

Enkele dagen terug kocht ik een 2de hands iPhone aan. Deze was volgens de verkoper simlock vrij en kon gebruikt worden met Proximus. Toen ik thuis kwam en wou updaten met iTunes kwam ik er echter snel achter dat dit niet het geval is.

Na wat spitwerk op het net kwam ik er achter dat mijn iPhone oorspronkelijk van Frankrijk was (had de verkoper ook al eens vermeld). Via een e-mail naar Orange, en nog wat spitwerk over de andere providers, kwam ik er ook achter dat ze daar de regel hebben dat als de eerste gebruiker belt naar de klantenservice van de provider, dat de provider de iPhone gratis kan unlocken als die ouder is dan 6 maand of 1 jaar (afhankelijk van de provider).

Het probleem is dat ik de eerste gebruiker echter niet ken. En aangezien ik ook niet gesteld ben op al dat illegale kraken (Ik heb schrik dat dit mij eventueel in de problemen kan brengen, of mijn toestel kan kapot maken) vroeg ik me af of jullie me kunnen helpen. Aangezien jullie toch Apple zelf zijn.

Graag had ik via deze weg alsnog de mogelijkheid gehad om mijn iPhone te deblokkeren. Ik weet echter niet of ik via de juiste weg contact met jullie opneem.

Hier zijn alvast de gegevens van mijn iPhone:
iPhone 3Gs 16GB
Model: MC131FB
Serienummer: ##########
IMEI-nummer: ## ###### ###### #

Hopend op een spoedig en positief antwoord, want dit is écht geen aangename situatie.

Met vriendelijke groet,
Denis Valcke
Hun antwoord:
Geachte heer

Hartelijk dank voor uw email.

Het spijt ons maar wij kunnen niet helpen u moet echt de eerste eigenaar achterhalen.

Wij kunnen niet de iPhone unlocken.

Met vriendelijke groet,

Apple email support team

Apple Store Customer Support
Apple Operations Europe

Directors: Cathy Kearney (Irish), Gary Wipfler, Peter Oppenheimer &
Timothy Cook (United States of America)
Mijn antwoord aan hen:
Beste

Dit is dus voor mij onmogelijk. Het zit namelijk zo dat degene van wie ik deze heb gekocht op zijn beurt de telefoon heeft gekocht van zijn baas, die hem heeft gekregen van een klant omdat hij niet kon betalen.

Met andere woorden ik ben of verplicht om hem weg te doen en een ander met de miserie op te zadelen of van hem illegaal te kraken volgens jullie?!?!

Kan het niet helpen als ik contact opneem met Apple Frankrijk om tot een oplossing te proberen komen? Kunnen jullie eventueel een e-mailadres bezorgen van een instantie die mij kan verder helpen.

Of mij op z'n minst al met 100% zekerheid vertellen aan welke provider dit toestel oorspronkelijk gebonden is, dan kan ik eventueel eens navragen bij hen of zij mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Denis Valcke
Dat is de stand van zaken. Hopelijk krijg ik een positief antwoord van Apple. Wat ik niet begrijp is dat ze de leeftijd van mijn iPhone kunnen achterhalen, kunnen achterhalen van welk netwerk hij is. En dat als een iPhone geunlocked wordt door je provider, dat dit eigenlijk via Apple gaat. Hoe komt het dan dat ze zo gekant zijn tegen rechtstreeks te helpen.

Laatst gewijzigd door ShortyEx; 17-10-10 om 00:43. Reden: Serienummer weggehaald.
  #9  
Oud 15-10-10, 13:33
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShortyEx Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat ze zo gekant zijn tegen rechtstreeks te helpen.
Waarschijnlijk omdat ze bang zijn dat iedereen met een gelockte iphone zich bij hen gaat melden met een mooi verhaal

Waarmee ik niet zeg dat jouw verhaal onzin is, ff voor de duidelijkheid.
  #10  
Oud 15-10-10, 17:45
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Neen, ik begrijp wat je bedoeld. Maar wat voor verschil maakt het dat ze deze aanvraag doorkrijgen van de provider, of van een gebruiker. Even veel werk lijkt me. Ze zien waarschijnlijk duidelijk aan de serienummer van dit toestel hoe oud hij is en van welke provider hij komt.

Enfin er zit voor mij waarschijnlijk niets anders op dan gewoon te wachten op een illegale unlock. En dan weten dat ik een Apple gebruiker in hart en nieren ben. Maar sinds ze zo'n succes hebben gaat hun service er verd*mme serieus op achteruit ze!

Edit: Weet er iemand hoe het zit met cdmedia? Want ik vind niets op hun website over imei unlocken van iPhones...
  #11  
Oud 15-10-10, 19:31
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Misschien dat je hier iets aan hebt:

De twee cijfers achter je Model nummer corresponderen met een provider. Zo staat er bij mij LL, dit staat voor AT&T.

Kijk ff in settings/general/about en zoek naar Model, hier staan letters aan het eind, zoek dan in deze lijst welke provider er bij hoort:

B – Engeland en Ierland (O2)
C – Canada ( Fido & Rogers)
CZ – Tsjechie (O2, t-mobile, Vodafone)
DN – Oostenrijk, Duitsland, Holland ( t-mobile)
EE – Estland (EMT)
E – Mexico (Telcel)
FD – Oostenrijk, Liechtenstein, Zwitzerland (One, Orange, Swisscom)
GR – Griekenland (Vodafone)
HN – India (Airtel, Vodafone)
J – Japan (SoftBank)
KN – Denemarken, Noorwegen ( Telia , NetcCom)
KS – Finland, Sweden ( Telia, Sonera)
LA – Honduras, Guatemala, Columbia, Peru, Salvador, Ecuador ( Comcel, Claro, Movistar, Porta, TM SAC)
LE – Argentinie (Claro, Movistar)
LL – USA ( AT&T)
LZ – Paraguay, Chili, Uruguay ( CTI Movil, Claro, Movistar, TMC)
MG –Hongarije (t-mobile)
NF – Belgie, Frankrijk (Mobistar, Orange)
PL – Polen (Era, Orange)
PO – Portugal (Optimus, Vodafone)
PP – Philippijnen (Globe)
RO – Roemenie (Orange)
RS – Rusland ( VimpelCom, MegaFone, MTS)
SL – Slowakije (Orange, t-mobile)
T – Italie (TIM, Vodafone)
TU - Turkije
X – Australie ( Optus, Vodafone)
X – Nieuw Zeeland ( Vodafone)
Y – Spanje (Movistar)
ZA – Singapore (SingTel)
ZP – Hongkong, Macao ( Three)

Citaat:
Weet er iemand hoe het zit met cdmedia? Want ik vind niets op hun website over imei unlocken van iPhones...
Ja, ze hebben momenteel een storing, vandaar dat de text ff van de site af is.
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #12  
Oud 16-10-10, 11:24
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Die van mij staat zelf niet tussen die lijst :s
Model: MC131FB
  #13  
Oud 16-10-10, 12:51
calibra calibra is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: belgie(gent)
Berichten: 82
Standaard

hier staan ze allemaal ??--iPhone? - Powered by Discuz! Board
  #14  
Oud 16-10-10, 13:59
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Mijn nummer staat bij Luxemburg LUXGSM en TANGO

Maar mijn nummer is:
MC131FB

En de nummer bij Luxemburg is:
MC131FB/A

En op dit forum heeft iemand mijn nummer bij een Franse iPhone van Bouygues...

Als mijn iPhone van Luxemburg is... Is die dan niet simlock vrij zoizo? Ik dacht dat ze daar niet verkochten met een SIMlock...

Edit: Mysterie, mysterie O.o' .. Is er iemand hier die er aan uit kan?!

Laatst gewijzigd door ShortyEx; 16-10-10 om 14:29.
  #15  
Oud 16-10-10, 17:59
calibra calibra is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: belgie(gent)
Berichten: 82
Standaard

de letter na de streep staat er overal bij.
luxemburg heeft niets te zien met belgie of nederland dus zal wel een lock opzitten denk ik
  #16  
Oud 16-10-10, 18:06
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Dus die /A is irrelevant?

Maar volgens deze lijst is er geen lock voor Luxemburg, right?

Dus ik kan best even contact opnemen met de providers in Luxemburg en zien of zij een antwoord kunnen bieden?
  #17  
Oud 16-10-10, 18:44
calibra calibra is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: belgie(gent)
Berichten: 82
Standaard

inderdaad deze zou simlockvrij moeten zijn volgens deze lijst.
  #18  
Oud 16-10-10, 19:19
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Dit is zo frustrerend. Ik zal maar eens een e-mail terugsturen naar Apple. Zien wat ze daar zeggen.

Edit: Mijn pas gestuurde e-mail naar Apple:
Beste

Aan de hand van een lijst die me verteld bij welke provider mijn modelnummer past, ben ik er achter gekomen dat mijn iPhone van Luxemburg afkomstig zou moeten zijn.

Ook heel vreemd is dat volgens een pagina op de Apple website, mijn iPhone nooit gesimlocked zou mogen zijn als hij van Luxemburg komt.

Hopelijk bieden jullie alsnog een oplossing aan, want deze situatie wordt steeds vreemder.

Nogmaals de gegevens van mijn iPhone:
iPhone 3Gs 16GB
Model: MC131FB
Serienummer: ##########
IMEI-nummer: ## ###### ####### #

De website met modelnummers:
??--iPhone? - Powered by Discuz! Board

De webpagina van Apple waar op staat dat Luxemburg iPhones niet gebonden zijn aan carrier:
Locating iPhone wireless carriers

Met vriendelijke groet,
Denis Valcke

Laatst gewijzigd door ShortyEx; 17-10-10 om 00:43. Reden: IMEI en serienummer weggehaald.
  #19  
Oud 19-10-10, 20:48
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

En nogmaals een e-mail naar Apple gestuurd. Omdat ze dus weigeren nog te antwoorden!
Beste

Een week geleden nam ik contact op met jullie in verband met de aankoop van een 2dehands iPhone.

Ik dacht dat mijn iPhone uit Frankrijk kwam omdat die gesimlocked is. Maar na een beetje onderzoek blijkt dat hij van Luxemburg zou moeten komen (adhv het modelnummer). Wat betekent, volgens jullie website, dat hij zelf niet zou mogen gesimlocked zijn.

Nu is het zo dat zowel in Frankrijk en Nederland als andere landen, de provider het IMEI nummer kan doorgeven aan jullie om het toestel simlock vrij te maken. Na een jaar is dit zowiezo bij iedere provider gratis.

Wat ik me dan afvraag is waarom jullie weigeren om me rechtstreeks te helpen? Ik kan onmogelijk de eerste eigenaar en zijn telefoonnummer achterhalen want degene van wie ik de telefoon heb is niet de eerste eigenaar. En dit is nodig om dit toestel te kunnen unlocken door de provider (wat op zich al niet nodig zou moeten zijn?!)

Graag had ik nogmaals gevraagd om hulp, dit is GEEN aangename situatie. En eerlijk gezegd ben ik een goede klant van Apple (dit betekent meerdere macbooks, macbook pro, imac, ibook, ... in het gezin), en ik ben altijd tevreden geweest. Maar dit blijk van slechte service laat mij absoluut geen goede indruk na.
Wij zijn misschien geen groot bedrijf met tientallen Apple computers, maar ik veronderstel dat voor een bedrijf dat tien jaar geleden teerde op gebruikers als ons, wel een klein beetje respect voor de klant mag opgebracht worden!

Dus hierbij nogmaals een oproep om mij te helpen, en mij niet meer de deur te wijzen en zo de illegale kant op te sturen (dit wil zeggen toestel jailbreaken en unlocken) want daar heb ik absoluut GEEN zin in.

Hier zijn de gegevens van mijn toestel nogmaals:
iPhone 3Gs 16GB
Model: MC131FB
Serienummer: ###########
IMEI-nummer: ## ###### ###### #

Dit zijn de websites waarop ik mijn feiten berust:
De website met modelnummers:
??--iPhone? - Powered by Discuz! Board
De webpagina van Apple waar op staat dat Luxemburg iPhones niet gebonden zijn aan carrier:
Locating iPhone wireless carriers

Met vriendelijke groet,
Denis Valcke
  #20  
Oud 19-10-10, 22:40
Tommyke3700 Tommyke3700 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik heb dus hetzelfde aan de hand, mijn komt van Italie en ging goed tot ik er een nieuwe versie op gezet heb, dus na dit te lezen ga ik verplicht zijn te wachten tot er een unlock versie is voor de 05.14.02, of ben ik verkeerds...

Iemand een idee wanneer die gaat uitkomen???
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Bepalen (Franse) provider simlock FreakyAb Unlock 26 01-02-11 14:27
iPhone 4: Neverlock bepalen vuurvreter Unlock 3 20-11-10 21:54
upgrade naar OS 3.0 voor van oorsprong simlockvrije iPhone 3G Rojo iPhone algemeen 13 10-06-10 14:43
Mac OS X: ' Nummervolume bepalen' uitzetten Malork iTunes 0 25-03-09 22:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:21.