Bij
Vodafone
wordt altijd gezegd dat er een fair use policy is. Je mag als particulier niet meer gebruiken dan 50 x het gemiddelde. Het gemiddelde is 50 mb geloof ik. Echter wordt ook toegegeven door Vodafone dat zij hier niet naar kijken.
Je wordt gewaarschuwd wanneer je extreem veel gebruikt maar dit gebeurd zelde tot nooit. Ooit een klant gehad die via 3g 100 gb gedownload had en zij gaven alsnog geen waarschuwing. Je zit dus altijd veilig. Je bent onveilig wanneer je in het buitenland gaat 3g-en maar zelfs dat gaat per 1-7-2010 een maximum krijgen van 60 euro ex btw geloof ik.
Je hebt 3 palen bij vodafone om internet te krijgen:
live.vodafone.com ( particulier, zakelijk ( niet standaard) en ongecomprimeerd) snelheden tot 7,2mbit. In de praktijk haal ik met mijn 3gs niet meer dan 3mbit.
office.vodafone.nl ( zakelijk en gecomprimeerd) snelheid vast gezet op 0,5mbit en stabiel overal.
wep.vodafone.nl ( zakelijk en minder gecomprimeerd) snelheid vas gezet op 1,5 mbit.
Alle palen hebben de gebruikersnaam: vodafone
Alle palen hebben het wachtwoord: vodafone
Zelf gebruik ik meer dan 5 gb per maand aan data via 3g en niemand die mij verteld dat ik te veel gebruik, zal misschien ook wel iets te maken kunnen hebben met het soort
abonnement en klant status die ik heb bij Vodafone.
Met een HSDPA Router ( wat volgens mij met een particulieren lijn i.c.m. een internet blox niet is toegestaan, maar niemand ziet dat) haal ik zonder problemen 5,5 mbit tot zelfs 6 mbit op dezelfde locatie als de speedtest met de
iPhone 3gs. Het probleem zit in de Iphone 3gs.
Mijn advies is wel probeer het met een andere telefoon OF HSDPA ( moet echt een HSDPA modem zijn, die niet ouder is dan 5 maanden) en probeer met je eigen simkaart een speedtest bij speedtest.net op de locatie Amsterdam. Als de verbinding nogsteeds traag is dan ligt het vermoedelijk aan de drukte of zendpaal waar een storing in zit. Was hier ook laatst, na een juiste technische persoon op de data afdeling kon hij mij vertellen dat er een storing zat in de paal die nog niet gevonden was. Deze hebben ze binnen 1 week opgelost.