Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markzijlstra
Als je via een maat die telefoon kunt kopen is dat toch redelijk eenvoudig te checken? simkaart erin en kijken wat er gebeurt. Het lijkt mij overigens dat de iphones die kpn levert simlockvrij zijn. Ik weet dat de iPhones die Vodafone levert wel simlockvrij zijn..
|
Nou niet VAN een maat van mij. Maar weer een kennis, en daar de oom van, en die heeft een stiefbroer met een overbuurvrouw. Zo'n contstructie zeg maar
Maar de eigenaresse had had kpn gebeld en die vermelde dat er
wel een simlock opzat, maar ergens hier eerder werdt een melding gemaakt van
niet, en ook in dit topic wordt het nog eens bevestigd door DaveD30. En mijn eigen sim is momenteel geen microsim en Tringg levert ook geen microsim's en zal ik dus moeten cutten.
En dan zal je net het scenario hebben, dat ik hem cut, hij niet simlock vrij is... en dan moet ik me provider bellen voor een nieuwe
Net zelf even met KPN gebeld, en die vermeld dat de telefoons van KPN gesimlocked zijn. Zouden ze dit zeggen, om run's te voorkomen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30
Als het goed is werkt het gewoon want telfort werkt ook. De iphones bij kpn zijn ook simlock vrij.
|
En de reden dat telfort werkt is waarschijnlijk omdat die zelf ook iPhones verkopen, en het een dochteronderneming van KPN is, en ze waarschijnlijk hetzelfde netwerkID hebben.
Edit:
Heb net contact met een verkoper op Marktplaats gehad:
http://gsm-telecom.marktplaats.nl/mo...lock-vrij.html
En die kon me vertellen dat al zijn 15 telefoons simlock vrij waren.