//

Abonnement vroegtijdig verlengen

Abonnement vroegtijdig verlengen discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, Ik heb heel wat research gedaan maar heb toch besloten om een topic te starten. De titel zegt het al, ik wil mijn abonnement ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-08-10, 00:27
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard Abonnement vroegtijdig verlengen

Hey,

Ik heb heel wat research gedaan maar heb toch besloten om een topic te starten.

De titel zegt het al, ik wil mijn abonnement vroegtijdig verlengeren.
Ik heb op het moment sinds 14 mei 2009 een 2-jarig tmobile abonnement.
Deze loopt dus 13 mei 2011 af waardoor ik 13 januari mijn abonnement kan verlengeren.

Echter word ik stront en stront ziek van de 3G, ik heb al 1x een refub. gekregen van de verzekering maar hier was ik al €55,- voor kwijt (eigen risico)
Nu wil ik dus vroegtijdig mijn abonnement verlengeren en gaan voor de iPhone 4.
Ik wil dus de 'Lost and Stolen' procedure gaan volgen, als dat kan.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Kun je me misschien uitleggen hoelang de procedure duurt (dus totdat je met de iPhone 4 uit de winkel loopt)
Hoe verloopt zo'n procedure nou precies?

Bij voorbaat dank,
DANNYY,

Laatst gewijzigd door dannyhtek; 23-08-10 om 00:31.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-08-10, 02:24
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Ik heb al verschillende keren de lost and stolen optie gedaan, de procedure loopt eigenlijk het zelfde als dat je verlengt of nieuwe abbo neemt, helemaal niks vreemds aan. Als je maar zegt dat je de lost en stolen optie wilt gebruiken, over de levertijd van de iPhone: je moet gewoon achteraan sluiten, of je moet in een T-Shop geluk hebben. Succes ermee het is een super ding.
  #3  
Oud 23-08-10, 02:36
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Ten eerste bedankt voor het antwoorden.

Dus de Lost and Stolen procedure kan ik eigenlijk gewoon volgen.
Krijg ik vragen van, is ie gestolen, heb je hem verloren of doen ze daar niet moeilijk over?

Ik kan dus met mijn ouders de tmobile shop binnenstappen en zeggen van, hey ik wil de LaS procedure volgen? Of heb jij gebeld?
Achteraan sluiten heb ik niet echt problemen mee (:

Ik heb mijn abonnement overigens bij de phonehouse afgesloten maar ik moet hier dus gewoon bij tmobile voor zijn? Overigens heb ik nog geen mini SIM kaartje.
  #4  
Oud 23-08-10, 08:17
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Weet niet of dit hetzelfde is, maar is de early-renewal-regeling niets voor jou. Kost je wel wat geld, ongeveer €69,95.
  #5  
Oud 23-08-10, 09:23
ronald24e ronald24e is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 277
Standaard

Naar mijn weten bestaat de lost and stolen procedure niet meer en is deze vervangen door de Early renewal regeling.
Hier moet wel 69,95 voor betaald worden.
  #6  
Oud 23-08-10, 09:38
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

Beste topicstarter,

Een abonnement vroegtijdig verlengen als particulier zijnde is mogelijk. Deze optie heet Early Renewal zoals Dragon al aangaf. Je betaald 69,95 aan administratiekosten waarna je je contract kunt verlengen met elk gewenst toestel.

Normaliter duurt neemt zo'n procedure slecht 5 tot 10 minuten in beslag als je weet welk toestel je wilt en uiteraard of de shop deze ook in voorraad heeft.

Met de iPhone 4 in dit geval gaat iets anders. Je gaat naar de shop om iPhone te reserveren. Dit neem (indicatief) 8 tot 10 weken in beslag. Wanneer je toestel binnen is, krijg je een belletje en dan kan je je toestel ophalen i.c.m. De Early renewal mogelijkheid.

Wat moet je weten over Early Renewal

1. Wanneer je er voor kiest om gebruik te maken van deze optie, houdt er dan rekening mee dat je huidige contractsperiode gewoon van kracht blijft. Dat betekent dat als je in jou geval een iPhone 4 verlengt met een 2 jarig contract, deze wordt opgeteld bij je huidige einddatum van je contract. In dit geval gaat die 2 jaar pas in per 13-05-2011.

2. Je garantie gaat direct in. Dat betekent dat als je je iPhone 4 bewijs van spreken in oktober 2010 krijgt, je garantie op de iPhone 4 hebt tot en met oktober 2012. Je contract daar in tegen ( mits met 2 jaar verlengt) loopt door tot 13-05-2013. Oftwel een aantal maanden zonder garantie. Ben een E.R. Is een verzekering een aanrader!

Dit is het belangrijkste wat je moet weten over early renewal. Als je nog vragen hebt, lees ik het wel

Groet

Ps. Lost and stolen bestaat nog wel zijde het niet dat deze alleen nog beschikbaar is voor zakelijke klanten.

Laatst gewijzigd door Stefano20; 23-08-10 om 09:40.
  #7  
Oud 23-08-10, 13:51
Dauragon Dauragon is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefano20 Bekijk bericht
Beste topicstarter,

Met de iPhone 4 in dit geval gaat iets anders. Je gaat naar de shop om iPhone te reserveren. Dit neem (indicatief) 8 tot 10 weken in beslag. Wanneer je toestel binnen is, krijg je een belletje en dan kan je je toestel ophalen i.c.m. De Early renewal mogelijkheid.
Het kan ook gewoon telefonisch door contact op te nemen met de ks van T-Mobile (indicatie 8-10 weken). In mijn geval duurde het al met al drie weken voordat ik mijn toestel had. Waarschijnlijk zal het nu sneller zijn.
  #8  
Oud 23-08-10, 14:16
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Beste,

Dat is eigenlijk wat ik bedoelde.
Dacht dat LaS was veranderd in early-renewal, dus ik kan gewoon tmobile shop in de buurt opbellen en zeggen dat ik iphone 4 wil reserveren. Vervolgens als ie binnen is krijg ik telefoontje dat ie binnen is waarna ik met mijn ouders na de shop kan gaan om bij te tekenen en de procedure+bijbetaling iPhone kan betalen?

Laatst gewijzigd door dannyhtek; 23-08-10 om 14:19.
  #9  
Oud 23-08-10, 15:46
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Net even gebeld, na 8min aan de lijn te hebben gehangen kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn.
Mevrouw wist mij te vertellen dat Early remewal mogelijk is maar hier inderdaad €70,- wordt voor verekend + de kosten bovenop de iPhone 4.

Levertijd is 3 tot 4 weken maar meestal hebben de mensen het toestel binnen 3 weken.

Vanavond even overleggen met men ouders (staat helaas niet op mijn naam ondanks mijn leeftijd) en dan mijn 3G verkopen voor 160,- zodat ik de iPhone 4 alsnog voor niks heb. Kosten abonnement blijft toch hetzelfde namelijk €45 p/m

Ik laat iets weten, mensen die hebben gereageerd - bedankt!
  #10  
Oud 24-08-10, 13:42
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Zoals beloofd een update,
Toenstraks naar T-Shop geweest en geinformeerd naar de kosten.
Mevrouw wist mij te vertellen dat er zowiezo €50,- bijkomen als bijbetaling om te reserveren en de levertijd zouden 8 tot 10 weken zijn.

Dat heb ik niet gedaan omdat mevrouw van de klantenservice mij vertelde dat, als je hem via de klantenservice besteld, 3 tot 5 weken moet wachten. Dus toen ik thuis kwam gelijk weer opgebeld en geinformeerd naar levertijden, totale kosten, hoe de verlengering plaats vind etc. etc.

Na wat te hebben geinformeerd is er voor mij het contract verlengt via Early-Renewal.
Dit houd dus in dat de iPhone 4 voor me wordt besteld en dit ongeveer 5 weken zou duren, wellicht eerder en dat ik dan een SMS/email ontvang voor de levering.

De €70,- van de procedure word verekend bij de eerst volgende factuur.
De €90,- moet ik betalen aan de koerier.

Al in al, contract verlengt, iPhone besteld, ik blij - nu de iPhone 3G verkopen ^^
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Abonnement verlengen, welke provider?? sanderis Overige providers Nederland 59 24-01-11 09:11
Tmobile abonnement verlengen als bestaande klant sandersjj Odido (T-Mobile) 8 28-09-10 17:24
Verlengen iPhone abonnement - sim only WvB22 Odido (T-Mobile) 1 27-04-10 11:56
Abonnement verlengen en Iphone unlocken nieuwenhuizen Odido (T-Mobile) 2 19-01-09 23:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:38.