//

Onbegrijpelijk internetverbruik

Onbegrijpelijk internetverbruik discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iPhone club leden, ik heb in januari een los iphone 4 16gb 4.2.1 gekocht alleen 2weken na het gebruik had ik een sms van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-03-11, 15:07
Jacktheblack Jacktheblack is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard Onbegrijpelijk internetverbruik

Hallo iPhone club leden,

ik heb in januari een los iphone 4 16gb 4.2.1 gekocht alleen 2weken na het gebruik had ik een sms van hi ontvangen dat ik bijna over mijn internet bundel was. Ik heb een onbeperkt internet abonnement(1GB in de meeste gevallen) en ik vermoed dat ik een lekkage heb want hoe kan ik nou binnen 2 weken ong. 750MB hebben verbruikt. Dus ik heb mijn mobiel internet etc uitgezet ik gebruikte alleen maar Wi-Fi, heb ik gewacht tot een nieuwe maand en heb ik weer gewoon internet aangezet en ja hoor weer binnen 1,5 week krijg ik een sms dat ik weer bijna over mijn bundel ben ... Ik heb HI gebelt die kunnen mij niet eens is fatsoenlijk helpen omdat ze niet kunnen achter halen waar ik zo veel aan verbruik maar verder kunnen ze het ook helemaal niet weten wat er aan de hand is. Ik gebruik mijn iphone als een normaal telefoon gebruiker dus ik download niet telkens app's ofzo.

Ik heb de volgende apps op mijn tel:

- Facebook
- WhatsApp
- eBuddy
- Tango
- Viber
- Autotrader
- Marktplaats
- AbnAmro

Wel hoorde ik van een iPhone techneut dat tango en viber veel verbruiken alleen die heb ik nooit fatsoenlijk gebruikt ...

Heeft iemand enige idee waar de lekkage van mijn tel zit?

Greetz,
Yalcin
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-03-11, 15:46
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Kan het niet zo zijn zodra je Wi-Fi niet benaderbaar is, dat je iPhone dan contact maakt met 3G verbinding van je telecom aanbieder.?

De apps eBuddy, Whatsapp en Facebook o.a. (gebruik ze zelf niet) checken toch telkens je netwerk of er veranderingen/ berichten voor je zijn? wat ook data verbruikt!

Maar of dat nu zoveel data gebruikt vraag ik me af!
Zou in ieder geval uitkijken met al die apps die telkens verbinding willen, om zo minder snel je data te verbruiken.

'Wel hoorde ik van een iPhone techneut dat tango en viber veel verbruiken alleen die heb ik nooit fatsoenlijk gebruikt ...'

Zou dus ook bij deze app opletten met blijven connecten.

Hoop dat het iets helpt, zullen vast nog wel wat reacties op komen, waar je misschien meer mee kan
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
  #3  
Oud 16-03-11, 17:16
Jacktheblack Jacktheblack is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Hey Ben,

Dank voor je moeite en insteek.

Maar ik heb 3g, mobiel data en data roaming uit staan sinds de problemen zich voor doen. En iedereen in mijn kring gebruiken ook iphones ook met de zelfde apps maar die kunnen probleemloos overweg.
  #4  
Oud 16-03-11, 18:04
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Geen dank kleine moeite toch elkaar proberen te helpen!

Zou zo ook niet weten wat het is.. of waar het dan aan kan liggen.

Wel balen dat je op deze manier zo door je data heen.

Hopen dat je snel een reactie krijgt die je wel verder kan helpen om het probleem opgelost te krijgen. Ben wel benieuwd.
  #5  
Oud 17-03-11, 17:58
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik heb whatsapp, facebook en viber staan en met deze is er normaal gezien geen probleem.
Ik heb hele lange tijd geleden wel veel mensen horen klagen over dienen ebuddy maar weet niet of dat nu nog het geval is?
  #6  
Oud 17-03-11, 18:06
Jacktheblack Jacktheblack is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Ik denk dat het niet zo snel daar aan zal liggen want ik zet ebuddy alleen ff aan om te kijken wie er online is dan meld ik af en sluit de app ook af van de taakbalk(2x op home knop) en dat doe ik ook met alle apps.

Ik vind het echt super vreemd ik word er gek van.
  #7  
Oud 18-03-11, 15:12
Itsmitch Itsmitch is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 34
Standaard

Misschien een stomme vraaag, hij is toevallig niet jailbreaked met base band update?

Met softwarematig unlock (Ultrasn0w), is het bekend dat er veel data word verbruikt en je batterijen leeg raken.

Maar in jou geval neem ik aan van niet omdat je profiel zegt jailbreak nee?
  #8  
Oud 18-03-11, 17:21
Jacktheblack Jacktheblack is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Klopt hij is niet gejailt ik heb hem orgineel simlock vrij gekocht dus met neverlock.

Is er echt niemand die een beetje idee van mijn probleem heeft?
  #9  
Oud 29-03-11, 00:00
Rein012 Rein012 is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 9
Standaard

Als je kijkt bij instellingen=>algemeen=>gebruik komt dat overeen met wat hi meldt? Dus even elke maand de teller resetten en kijken of er na die 1.5 week daadwerkelijk 750mb verbruikt is. Anders is het waarschijnlijk een fout van de kant van hi.
  #10  
Oud 29-03-11, 19:53
Jacktheblack Jacktheblack is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Dank voor je tip rein. Maar wat nu grappig is ik heb hi dus gebelt en toch nog niet uitgekomen, hebben ze mij toch 2gb internet aangesmeert en guess what me internet verbruik is gewoon normaal! Ik heb een officeel klacht ingediend bij de hi shop ze gaan contact opnemen met mij ben benieuwd ...
  #11  
Oud 29-03-11, 22:00
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Ik heb VF en mijn verbruik is sinds 1januarie dit jaar 620mb. Ik gebruik internet in binnen- en buitenland en Tethering gebruik ik ook. Ook whatsApp, viber, FaceTime en mail en nog meer apps die internet nodig hebben en data verbruiken. Lijkt mij sterk dat bij jou dat in anderhalve week gebruikt is.
Reageren

Labels
internet verbruik



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kosten in Frankrijk voor internetverbruik ? marcelca Internet in buitenland (roaming) 2 12-08-10 13:51
T-Mobile internetverbruik zonder Abo sinds 2 weken Playboy Mansion Odido (T-Mobile) 7 15-08-08 09:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:58.