//

Voorkomen dubbele agenda meldingen / pushberichten

Voorkomen dubbele agenda meldingen / pushberichten discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Omdat ik de standaard agenda van iOS 7 een drama vind, heb ik een andere agenda-app geinstalleerd die mij uitstekend bevalt: "Calendars" van Readdle. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-09-13, 19:38
iNote iNote is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 6
Standaard Voorkomen dubbele agenda meldingen / pushberichten

Hallo,

Omdat ik de standaard agenda van iOS 7 een drama vind, heb ik een andere agenda-app geinstalleerd die mij uitstekend bevalt:

"Calendars" van Readdle.

Als ik nieuwe afspraken in Calendars inplan voor een bepaalde datum, krijg ik een kwartier van tevoren een herrineringsmelding (push). Echter krijg ik deze melding tegelijkertijd ook vanuit de standaard agenda app. Dubbelop dus.

Dit komt omdat de afspraken die ik via Calendars inplan, ook verschijnen in de standaard agenda app. Mijn vraag is dan ook:

Hoe kan ik voorkomen dat ik de melding krijg vanuit de standaard agenda app?

of

Hoe kan ik voorkomen dat mijn afspraken die ik via Calendars inplan, tevens in mijn standaard agenda app gezet worden?

Alvast bedankt!

Groetjes
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-09-13, 19:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNote Bekijk bericht
Hoe kan ik voorkomen dat mijn afspraken die ik via Calendars inplan, tevens in mijn standaard agenda app gezet worden?
Dat kan niet aangezien de meeste alternatieve kalenders niet meer zijn dan een schil rond de standaard kalender. Die alternatievelingen gebruiken ook de SQLite3 database van de standaard kalender.
  #3  
Oud 27-09-13, 19:54
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dus: instellingen -> geluiden -> agendameldingen op 'geen' is dan ook geen optie?
  #4  
Oud 27-09-13, 20:01
iNote iNote is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat kan niet aangezien de meeste alternatieve kalenders niet meer zijn dan een schil rond de standaard kalender. Die alternatievelingen gebruiken ook de SQLite3 database van de standaard kalender.
Kan ik ook niet de pushmeldingen van de standaard agenda app blokkeren?

Bestaat er een agenda app die wel een eigen database gebruikt en dus niet simpelweg een schil rond de standaard kalender betreft?

Ik ben benieuwd hoe anderen dit oplossen, kan me niet voorstellen dat ik de enige bent die dit vervelend vind.
  #5  
Oud 27-09-13, 20:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNote Bekijk bericht
Kan ik ook niet de pushmeldingen van de standaard agenda app blokkeren?
Volg het advies van @Ballegooier. Misschien werkt het.
  #6  
Oud 27-09-13, 20:09
iNote iNote is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Dus: instellingen -> geluiden -> agendameldingen op 'geen' is dan ook geen optie?
Dat houdt helaas alleen het geluid of trilsignaal tegen, niet de pushmelding vanuit de agenda.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 september 2013 om 20:12 ----------

Ik heb het zojuist opgelost door via Instellingen --> Berichtencentrum de meldingsstijl op 'Geen' te zetten en meldingen in het Berichtencentrum en op het Toegangsscherm uit te schakelen.
  #7  
Oud 27-09-13, 20:35
harmjan harmjan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 129
Standaard

neem pocket informant die kan met of zonder de standaard agenda deze heb ik al jaren en bevalt me erg goed
  #8  
Oud 27-09-13, 21:19
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Calendars 5 van Readdle kan ook met Google Agenda (remote) ipv de lokale agenda synchroniseren.

Daarmee kun je je probleem oplossen (Google Agenda dan niet in iOS zelf synchroniseren).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #9  
Oud 27-09-13, 23:48
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ik gebruik Week Calendar en dit is ook een schil om de standaard agenda.
Als ik, waar dan ook op iMac, Gmail agenda of iPhone een item invoer, dan krijg ik maar een keer een herinnering, dus niet van Week en dan ook nog een keer van de standaard app.
Ik gebruik maar een agenda en dat is de gmail agenda, dus het kan wel goed gaan ook als je dus synchroniseert naar google.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gedeelde agenda in_app meldingen uitzetten marten1988 iPhone Apps 4 17-09-13 18:36
Nieuw agenda item / meldingen automatisch ingesteld pitchvranken iPhone algemeen 3 14-07-13 23:15
Agenda meldingen komen niet goed door mooms iPhone algemeen 0 29-01-13 20:24
Geen gedeelde agenda e-mail meldingen meer in iOS6 bvstrien iPhone algemeen 9 19-11-12 16:24
Parallelle agenda's in Outlook voorkomen hvingen iTunes 0 22-09-08 23:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:09.