//

Eerste iPhone; 3GS of 4S?

Eerste iPhone; 3GS of 4S? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Halloo! Sorry voor het beetje raar door elkaar staande bericht en ik hoop dat het in het goede subforum staat, ben nieuw hier dus moet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-03-12, 23:14
mixi mixi is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 2
Question Eerste iPhone; 3GS of 4S?

Halloo! Sorry voor het beetje raar door elkaar staande bericht en ik hoop dat het in het goede subforum staat, ben nieuw hier dus moet het nog even uitzoeken

Ik twijfel momenteel over de aanschaf van een iPhone. Mijn laatste telefoon was een HTC Wildfire die ik had gekocht omdat ik een iPhone te duur vond, maar wel een smartphone wilde. Had ik beter niet kunnen doen, het ding liep vanaf het begin af aan regelmatig vast en viel af en toe zomaar uit etc.

afijn; nu heb ik mijn HTC verkocht en zit momenteel zonder telefoon. Ik heb besloten nu toch voor een iPhone te gaan omdat het toch maar in mijn achterhoofd blijft zitten, maar ik kom maar niet over de keuze uit: 3GS of 4S.
Mijn telefoon gebruik ik voor:
internet/social media (facebook, whatsapp, etc)
bellen en smsen (duh)
agenda
muziek luisteren
films kijken

Waar ik vooral tegenaan liep met mijn vorige telefoon was het continu vastlopen. Spelletjes spelen was zo'n beetje onmogelijk omdat het maar bleeef haperen.
Het liefst wil ik een iPhone 4S, maar ik ben ontzettend bang dat hij snel kapot gaat vanwege het glas, en 600 euro uitgeven aan iets wat binnen 3 maanden kapot is vind ik wel erg zonde van het geld.
Waar ik met de 3GS (en ook met de gewone 4) weer tegenaan loop; het 8GB geheugen. Het liefst wil ik dan iPod en telefoon in 1 maar dat red ik niet met 8 GB.
Ik wil een telefoon waar ik nog zo'n 2/3 jaar mee kan doen (minimaal) want ik verander momenteel om het half jaar van telefoon.

Mijn vraag is dus vooral: Is de 4S ten opzichte van de 3GS de € 250,- meer echt waard?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-03-12, 00:27
Scotth Scotth is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 80
Standaard

Ik zou voor de iPhone 4 gaan, die doet niet veel onder voor de 4S en is 150 euro goedkoper! Je zou op marktplaats kunnen kijken, daar staan nieuwe of zo goed als nieuwe iPhones op met garantie, een 16/32GB heb je zo voor 350-380 euro. Wel even goed testen bij aankoop, echt alle functies even langslopen. Mijn iPhone 4 was nieuw, die heb ik voor 310 euro gekocht via MP.
  #3  
Oud 29-03-12, 01:49
SG3i SG3i is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 309
Standaard

Doe maar geen 3GS. Loopt nog prima, iOS 5 werkt heerlijk. Maar ik merk dat voor spelletjes etc. de 3GS een beetje achterhaald begint te worden.
  #4  
Oud 29-03-12, 12:37
DutchGuyDotMe DutchGuyDotMe is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Zeeland
Berichten: 34
Standaard

Als je gewoon zuinig met je telefoon omgaat mbt het glaswerk van de 4S, is er niks aan de hand. Beschermhoesje halen en klaar...
  #5  
Oud 29-03-12, 13:45
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Voor de iphone 4 moet je opletten omdat heel wat toestellen last hebben van de death grip, ik heb helaas toen zo eentje gehad, het stak mijn dingens uit toen,pf.
De 4s heeft betere antenne, veel betere camera, verschil in deze is opmerkelijk wat foto's trekken betreft, is ook nog wat sneller dan de 4 en de muziek speelt ook een stukje luider af dan bij de iphone 4, dat werd ook tijd want soms speelde dat gewoon te stil.
  #6  
Oud 29-03-12, 17:00
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Ik heb een 4 en nooit last van de deathgrip. Is een hele prettige telefoon.
  #7  
Oud 29-03-12, 20:58
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Hangt af hoe je hem vasthoud...
  #8  
Oud 29-03-12, 23:30
cynthiar cynthiar is offline
• iOS 11.0.2
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 72
Standaard

Voor muziek zou ik ook de 4s nemen, geluidskwaltiteit is zelfs beter dan van de ipod nano van vorig jaar.
  #9  
Oud 30-03-12, 00:45
AriM6 AriM6 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 23
Standaard

Ik zou zonder twijfel voor de 4s gaan.
Hij is toch echt stukke sneller dan de 4 en aangezien je minimaal 2 a 3 jaar met iPhone wil doen lijkt me dat geen overbodige luxe.

Wat eigenlijk nog belangrijker is, over 2 jaar loop je 2 iPhones achter, wat inhoudt dat je nog de nieuwste firmware kan draaien. Wat hoogstwaarschijnlijk niet meer zou kunnen als je een iPhone 4 zou hebben en zeker niet als je een 3GS zou hebben.

Over dat glas, ik heb de iPhone 4 een jaar gehad, de 4s nu een half jaar. In die anderhalf jaar tijd heb ik mijn iPhone twee keer laten vallen, op tapijt. Als je je iPhone gewoon goed vast houdt dan laat je hem haast nooit vallen, je kan natuurlijk altijd een stevig hoesje nemen waardoor je kan laten vallen zonder dat je hem beschadigd.
  #10  
Oud 30-03-12, 01:49
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

De 4S is ten opzichte van de 3Gs op en top €250,- meer waard.
De 3Gs is nu een low budget toestel. Voor de mensen die ook per se een iPhone willen inplaats van een Blackberry of ander toestel.

Er zit ook een degelijk verschil met het batterij verbruik en dat is bij de 4 of 4S net iets beter. Ook voor films is de 4 en 4s de keus, vanwege het scherm die feller en mooier uitblinkt dan de 3Gs. Wat tegenvalt is het geheugen van 8GB bij de 4. Al hoewel, op marktplaats en hier op het forum bemachtig je zo wel een 32GB voor rond de €400-450. Nieuwprijs van een i4 8GB is €500,-

De behuizing van de i4(s) is van glas. Ga je er netjes mee om en in een beschermhoesje en laat je hem perongeluk vallen dan is dat niet zo erg. Let er wel op. Valt hij op een baksteen dan krijg je echter tranen in je ogen, of een mini hartaanval. Altijd een duur toestel voorzien van een hoes, screenprotector eventueel. Dat zou schade voorkomen!

Hetgaat om jou smaak. Heb je niet zoveel geld en wil je een iPhone om de dingen te doen die een Wildfire niet kan dan zou de 3Gs een voorkeur kunnen zijn. Gamen gaat ook wel redelijk als de games maar niet te zwaar zijn.

Wil je iets waarmee je de 3Gs overtreft, en die net iets meer power heeft, veel pluspunten, kan zeker een dag ophouden als je het met mate gebruikt en je vind het design op en top, dan is de i4 een verstandige keus.

Wil je iets wat de i4 overtreft, met aantal pluspunten die het weer een toptoestel maakt met engelse spraakbesturing SIRI, dan zou je je spaarvarken moeten openbreken en voor de 4S gaan.

De keuze is helemaal aan jou.
__________________
  #11  
Oud 30-03-12, 17:45
mixi mixi is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 2
Standaard

Nou, ik heb een 4S besteld
Nu nog een goed hoesje; daar nog iemand advies voor? (mijn vorige telefoon liet ik regelmatig vallen, wat ik nu niet ga doen natuurlijk, maar voor het geval dat)
  #12  
Oud 30-03-12, 19:04
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mixi Bekijk bericht
Nou, ik heb een 4S besteld
Nu nog een goed hoesje; daar nog iemand advies voor? (mijn vorige telefoon liet ik regelmatig vallen, wat ik nu niet ga doen natuurlijk, maar voor het geval dat)
Eigenlijk raad ik je aan om toch een goed hoesje te kopen waar je een paar 10'tjes voor neerlegt. Ik heb een iPhone 4 en ik moest toch wel om de 2 weken op de markt, (rot kwaliteit) een hoes kopen omdat die of kapot ging, of stof en deeltjes achterliet op me scherm (waardoor toch krassen op kan komen door het erin en uitschuiven), of een val niet beschermde. Hoesjes van €5 zijn van rot kwaliteit.

Ik heb echt wat uitgegeven aan hoesjes voor de iPhone.. Maar ik wil die dingen ook echt in top staat houden..

Een tip; geen zooi kopen, koop je leder, kijk dan of het echt leder is. Een leren hoesje is het mooist vind ik !
  #13  
Oud 30-03-12, 23:19
Scotth Scotth is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 80
Standaard

Niet mee eens: ook voor €5 kun je een mooi hoesje hebben op Dealextreme.
  #14  
Oud 30-03-12, 23:53
glenny16 glenny16 is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

ik heb een speck gekocht in de applestore in NY maar zullen ze ongetwijveld ook online verkopen hij is van hard plastic en aan de binnen kant van rubber voor nog betere bescherming
  #15  
Oud 31-03-12, 13:23
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scotth Bekijk bericht
Niet mee eens: ook voor €5 kun je een mooi hoesje hebben op Dealextreme.
Klopt mooi is het zeker maar de kwaliteit is prut. Chinees rotzooi. Helaas is het goedkoop, daarom prefereren mensen om dat te kopen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3gs: gesprekken vallen weg na eerste 3 seconden Macharrie iPhone algemeen 7 01-11-10 19:00
iPhone: Eerste jailbreak & unlock iPhone 3gS lukt niet (Vereningd Koninkrijk - o2) sintjopper Jailbreak 16 25-08-10 19:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:53.